לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי

הפודקאסט הפסיכולוגי העברי

ארנון רולניק

ארנון רולניק

בהמשך לבלוג שלי באתר זה ("שמע פסיכולוג"). גם כאן אנו עוסקים בקולות ובשמע. רוב זמני אני מקשיב. אוזני קרויה לאנשים: אני מקשיב למטופלי, אני מקשיב למודרכי, אני מאזין לכאבם כמו גם להתרגשותם ושמחתם. אבל לא רק אנשים ורגשות מגיעים לאוזניי - אני קשוב גם למכשירים... למחשבים המקריאים לי ספרים, לסמארטפונים המספרים לי על חדשות בעולם הפסיכולוגיה, ולנגני MP3 המלווים אותי בעת הליכה, נסיעה באופנים, ואפילו בשחייה. בכל אלו אני מקשיב לתכנים מוקראים: אני מקשיב למאמרים, לראיונות,להרצאות, ולספרים. השם הכולל לכל אלו הוא פודקאסטים. פודקאסט (שבמקורו נגזר מהמילה IPOD - נגן המוזיקה של חברת אפל) הוא דרך להעברת תכנים בצורה אודיטורית. אפשר לחשוב על פודקאסט כעל תוכנית רדיו המשודרת דרך האינטרנט או דרך נגן מוזיקה או טלפון חכם. במרשתת ניתן למצוא אתרים רבים המציעים פודקאסט פסיכולוגיה. יחד עם עמיתי בפסיכולוגיה עברית חשבנו שהגיע הזמן להקמת הפודקאסט הפסיכולוגי העברי. עכשיו תוכלו לא רק לקרוא אלא גם לשמוע פסיכולוגיה.

ארנון רולניק


מי אני?

אני פסיכולוג קליני בעל רקע במספר אסכולות בפסיכותרפיה. נוטים לזהות אותי עם חשיבה ביולוגית (אני מחבר הספר "ביופידבק"), מחקרית (הדוקטורט שלי עסק בתאורית ה learned helplessness) או עם היותי מדריך בטפול קוגניטיבי התנהגותי. מי שמכיר אותי יודע שהתמונה קצת יותר מורכבת: אני בוגר תוכנית הדברות של המכון האנליטי, ומחובר מאוד לעמדה הומניסטית-אקזיסטנציאלית מחד ומתעניין ביהדות שבי מאידך. כך שאני מסרב להיות מתוייק לכל זרם שהוא. המשפט שהייתי רוצה שיקבל את פני הבאים לקליניקה שלי הוא "בן אנוש הנני, וכל דבר אנושי אינו זר לי".

128 מנויים בבלוג

הירשם כמנוי בבלוג

מיין לפי: תאריך | צפיות | תגובות | א"ב

שיחה עם Ron Seifert האיש שהסמיך את דור המייסדים של מטפלי ומדריכי הביופידבק בישראל

זוכרים את  התקופה לפני בחינת ההסמכה שלכם? זוכרים את עיסוק היתר במה חושב עליך המדריך וועדת הבוחנים והמסמיכים. אז תארו לעצמכם  איזו הרגשה...
25/7/2020 | 2,276 צפיות