לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
איך להתמודד עם מתחים וחרדה - קטעי קול להאזנהאיך להתמודד עם מתחים וחרדה - קטעי קול להאזנה

קטעי קול להתמודדות עם מתחים וחרדות

מאמרים | 19/7/2006 | 21,271

התקליטור מציג כלים לשיפור ההתמודדות היום יומית עם דאגות ומתחים – החל מרמת המתח השכיחה אצל מרבית האנשים, ועד רמה של חרדות.
התקליטור, הנוגעים בצד הפיזיולוגי ובהיבטים... המשך

 

קטעים מתוך התקליטור "minustress – התמודדות עם חרדות" באדיבות קבוצת משב.

יצירת מקום בטוח

מתאר טכניקה שמיועדת לעזור לנו להירגע בזמן מצוקה ולהתארגן מחדש עם תחושה של בטחון. באמצעות טכניקה זו, אנו "בונים לעצמנו" מקום דמיוני, או משחזרים מקום בו הרגשנו רגועים ובטוחים. בעת הקשבה להקלטה בפעם הראשונה, אנחנו "יוצרים" את המקום הבטוח או משחזרים אותו, ובפעמים הבאות אנחנו פשוט "חוזרים" לשם בדמיוננו.
אנחנו יכולים "לקחת" מהמקום הבטוח הזה רמז כלשהו המזכיר לנו את המקום, ולהיזכר בו כשאנחנו לחוצים או חרדים. היזכרות כזו יכולה בהחלט להרגיע גם בזמן חירום.

אורך הקטע המוקלט – כ-9 דקות.

hebpsy · 05 - yetsirat makom batuach.mp3

קשב לב 

משלב הרגעה פיזיולוגית עם דמיון של תחושה מרגיעה ומשמחת. זוהי טכניקה קצרה במיוחד, והיא מהיעילות ביותר לשימוש בזמן חירום. היא מבוססת על מחקר נרחב ביחס להשפעת הנשימה והרגיעה המנטאלית על דפוס שינויי הקצב של הלב.

אורך הקטע המוקלט – כ-4 דקות.


- פרסומת -

hebpsy · 09 - keshev lev.mp3

רשימת מטפלים לטיפול בחרדה

 

minustress לשיפור ההתמודדות עם דאגות, מתחים וחרדות

minustress הינו תקליטור הדרכה ואימון אישי. התקליטור מציג כלים לשיפור ההתמודדות היום יומית עם דאגות ומתחים – החל מרמת המתח השכיחה אצל מרבית האנשים, ועד רמה של חרדות.

התקליטור, הנוגעים בצד הפיזיולוגי ובהיבטים קוגניטיביים של מיקוד הקשב ושימוש בדמיון.

בתקליטור שמונה כלי התמודדות שונים בשלושה ממדים שונים: המימד הפיזיולוגי גופני כמו טכניקת נשימה והרפיית שרירים, המימד הקוגניטיבי והדמיון המודרך כמו "יצירת מקום בטוח", והמימד של שליטה במיקוד הקשב כמו תרגיל שינוי מיקוד הקשב.

תרגילים אחרים כמו "קשב לב" ו- "חימום ידיים להרגעה" עושים אינטגרציה בין המקורות השונים. בכלל מבטא התקליטור את האינטגרציה שעושים מחבריו בין טכניקות פיזיולוגיות, קוגניטיביות וכאלו הקשורות במיקוד הקשב.
יוצרי התקליטור הם צוות "משב": ד"ר דני חמיאל, אודי גל, זהבה לונטל ויעקב צימרמן – כולם אנשי מקצוע בכירים בתחום התמודדות עם לחצים וחרדות.

בנוסף ליכולת להשתמש בתקליטור לצורך הפגת מתחים וטיפול בחרדות והעמדתו לרשות מטופלים, מלווה תקליטור זה גם תכנית הדרכה אישית באמצעות האינטרנט www.minustress.com , העוסקת בהתמודדות עם חרדת בחינות (פירוט בהמשך)

עוד פרטים על התוכניות ועל המחברים – באתר www.minustress.com

בשאלות במייל ניתן לפנות לכתובת test@minustress.com.
 

 

תוכנית הדרכה להתמודדות עם חרדת בחינות - תוכנית הדרכה באינטרנט

אתר מינוסטרס (https://minustress.com ) מציע תוכנית לעזרה עצמית להתמודדות עם חרדת בחינות. האתר אינו עוד אתר מידע אודות חרדת בחינות ומאפייניה (אתרים רבים כאלו מצויים בארץ ובעולם), אלא אתר ייחודי המציע תוכנית הדרכה אינטראקטיבית: בתוכנית זו המודרך מאבחן את מאפייני חרדת הבחינות שלו, לומד להכיר את שורשי החרדה ודרך היווצרותה ומתרגל רפרטואר כלים רחב (הנשענים על תפיסה קוגניטיבית-רגשית-פיזיולוגית) להתמודדות עם חרדה זו. התוכנית מתקדמת עם המודרך שלב אחר שלב על פי צרכיו וסגנונו. במהלך התוכנית, המודרך מקיים קשר דרך האינטרנט עם מנחה המלווה אותו. התוכנית מיועדת לתלמידי תיכון וסטודנטים הסובלים מחרדת בחינות ומבקשים לעזור לעצמם, אך אינם רוצים או אינם יכולים לפנות לטיפול פרטני פנים אל פנים. התוכנית ניתנת בתקופה זו ללא תשלום להוציא תשלום סמלי של ₪30 עבור משלוח "ערכת אימון אישי" הכוללת תקליטור הדרכה ומד-חום (לצורך אימון במשוב ביולוגי פשוט להתמודדות עם לחץ), הנשלחת לביתו של המודרך. ארבעה אנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש (קבוצת משב) חברו יחדיו למיזם זה ועומדים מאחריו: ד"ר דני חמיאל, זהבה לונטל, אודי גל וצימרמן יעקב (צימי).

לכניסה לאתר ולהרשמה: https://minustress.com

 

לרכישת התקליטור המלא הכנסו כאן

 

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: חרדה, מצבי משבר ולחץ
שי שנער
שי שנער
חברה ביה"ת
אונליין (טיפול מרחוק)
שגית שרון
שגית שרון
פסיכולוגית
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה, בית שמש והסביבה
יסכה גואטה
יסכה גואטה
עובדת סוציאלית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה
נטלי סובולב
נטלי סובולב
עובדת סוציאלית
שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה
גיל אבא
גיל אבא
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה
שרונה ירקוני
שרונה ירקוני
מטפלת זוגית ומשפחתית
חיפה והכרמל, פרדס חנה והסביבה

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות למאמר זה.