לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
רשימת קריאה: בגידה במערכת יחסים זוגיתרשימת קריאה: בגידה במערכת יחסים זוגית

רשימת קריאה: בגידה במערכת יחסים זוגית

רשימות קריאה | 1/1/2022 | 2,772

רשימת מאמרים העוסקים בבגידה במערכת יחסים זוגית, בטיפול במי שחוו בגידה, בטיפול זוגי בזוגות שעברו משבר בעקבות בגידה ובהמשגות של מונוגמיה ובגידה. המשך

 

בגידה היא הפרת אמונים שמתרחשת במסגרת יחסים זוגית שבה ישנה ציפייה ומחויבות להימנעות מקיום יחסים מיניים ורומנטיים מחוץ למערכת היחסים. התמודדות עם בגידה עשויה להיות מורכבת מבחינה נפשית, הן עבור הצד הנבגד והן עבור הצד הבוגד במערכת היחסים, והיא בעלת השפעה עמוקה על מערכת היחסים. למעשה, בגידה של אחד או יותר מבני הזוג היא אחת הסיבות הנפוצות ביותר לפניה לטיפול זוגי, ואין כמעט מטפל זוגי שלא עסק בסוגיה זו בקליניקה שלו.

רשימת הקריאה שמופיעה לפניכם מורכבת ממאמרים וסקירות שעוסקים בטיפול בעקבות בגידה, הן בזוג כיחידה אחת, הן באדם הנבגד והן באדם שבגד. כמו כן, מופיעים בה מאמרים המציעים קריאה חדשה בנושא שמלווה את האנושות מראשיתה, ועוסקים למשל בהתבוננות על חווית הבגידה עבור האדם הנבגד כאירוע טראומתי המצריך טיפול מותאם, בהשפעת הטכנולוגיה והעולם הוירטואלי על בגידות ובנקודת מבט נשית ולהט״בית על הנושא.

רשימת קריאה: בגידה במערכת יחסים זוגית

טיפול זוגי במשבר בעקבות בגידה

עדי מאנע | 3/21/2017
גילוי בגידה הוא חוויה טראומתית הסודקת את המציאות המוכרת ואת החוזה בין בני הזוג, ומטלטלת את יסודות הזוגיות והמשפחה. טיפול זוגי במשבר בעקבות בגידה הינו טיפול מורכב וקשה המאופיין לרוב בעוצמות רגשיות גבוהות ובעליות ומורדות. במאמר זה מוצגים מאפייניו הייחודיים של טיפול זה וכן אסטרטגיות טיפוליות שעשויות לסייע לבני הזוג לצלוח את המשבר ואף לצמוח ממנו.
 

הבגידה הוירטואלית - היבטים של שביעות רצון זוגית, חשיפה עצמית ונרקסיזם

אילן אבירם | 1/7/2007
המאמר מתאר מודל שמנסה לנבא לאילו משתמשי אינטרנט הרומן הוירטואלי יכול לקסום ודן בהשלכות קליניות של הממצאים על הטיפול בתופעה בהקשר הזוגי והפרטני. המאמר מתבסס על עבודת התזה שנעשתה בהנחיית ד"ר יאיר עמיחי-המבורגר באוניברסיטת בר אילן ועל מאמר שהתפרסם באפריל 2005 בכתב העת Journal of Computer Mediated Communication .
 

טיפול זוגי בשילוב EMDR בעקבות בגידה

דורית קנובל | 7/9/2013
בגידה היא טראומה. בני זוג שחוו בגידה לעתים מגלים תסמינים פוסט-טראומטיים, החל מעוררות יתר ומחשבות טורדניות ועד לחשש משיגעון. מאמר זה מציג מקרה של טיפול זוגי בעקבות בגידה, המשלב התערבויות ב-EMDR. לצד תהליך טיפולי זוגי מתוארות כמה התערבויות: פרוטוקול EMDR להתערבות מוקדמת (R-TEP); התערבויות שמטרתן עיבוד אירועים טראומטיים בילדות שעברו ריאקטיבציה במערכת הזוגית; טיפול בהתמכרות לצ'טים באינטרנט באמצעות EMDR. בהמשך נידונות סוגיות סביב שאלת האינטגרציה בין שתי הדיסציפלינות.
 

נשואות (בארון) ונקרעות: האם קשר עם אישה הוא בגידה בבעל?

אירית אוטמזגין-נהר | 5/11/2014
המאמר עוסק בתופעת הנשים הנשואות לגבר, המגלות את משיכתן המינית לבנות מינן בשלב מאוחר של חייהן. תופעה זו מאתגרת את מושג המשפחה, את גבולות הזוגיות ואת מושגי הבגידה והנאמנות, וכן עלולה לעורר קופנליקט ערכי בקרב מטפלים שנתקלים בסיפור משפחתי מסוג זה. המחברת דנה בנסיבות המביאות נשים לחיות במשך שנים רבות הרחק מהעדפתן המינית, באופיה הנזיל של המיניות הנשית, ובטלטלה העצומה הנלווית אל הגילוי המיני באמצע החיים. בסיום, מוצגים כמה תיאורי מקרה.
 

מי את אסתר פרל? סקירה מנקודת מבט נשית

רחמילביץ דנית | 6/18/2013
ניתוח הרצאתה של המטפלת הזוגית הפופולארית אסתר פרל בנושא המונוגמיה החדשה מזווית ראייה נשית ופמיניסטית. הכותבת מחברת בין סגנונה הייחודי של אסתר וגישתה שוברת המוסכמות בנושאי מיניות, בגידה ויחסים, לבין הרעיונות של הפסיכואנליטיקאית ג'סיקה בנג'מין בנוגע לשלילת מקומה של האישה כמקור לתשוקה והרחקתה של הסובייקטיביות הנשית מהזירה הציבורית. הטיעון המרכזי המוצג הסקירה הוא שאסתר מחזירה לזירה הציבורית את השיח הנשי וכן את האישה שכוחה טמון בלהט שלה. המאמר נכתב מפרספקטיבה אישית תוך חיבור לדילמות אישיות הנוגעות לתשוקה, נשיות, אימהות ומימוש מקצועי. כמו כן ישנה סקירה מקצועית של גישתה בנוגע לבגידות, החזקת סודות בחדר הטיפולים תוך התייחסות לדגשים התרבותיים שאותם היא משלבת בעבודתה עם זוגות.
 

"איפה היית ומה עשית - על בגידה במערכות יחסים": סקירת הכנס

לילך אריאלי | 11/18/2021
הכנס "איפה היית ומה עשית" - על בגידה במערכות יחסים", נערך בסימן 50 שנה למכון "שילוב" לטיפול משפחתי וזוגי, והתקיים במתכונת וירטואלית ב-11.10.2021. לילך אריאלי השתתפה בכנס, אשר דן במשמעויות ובהשלכות הבגידה מחוץ לנישואים על חיי המשפחה, על מערכת היחסים, ועל כל אחד מבני הזוג. בכנס נחקר הרכיב ההיסטורי של אירוע הבגידה, לצד מודלים טיפוליים העוסקים במשברי יחסים רומנטיים מחוץ לנישואים. בנוסף הוצגו שתי מערכות דינים שונות העוסקות במעשה הבגידה, ולסיכום הובאה זווית ראייה אלטרנטיבית למושג הבגידה, דרך פרקטיקה זוגית א-מונוגמית.
 
רשימת קריאה: בגידה במערכת יחסים זוגית - קריאה נוספת

קריאה נוספת

 


- פרסומת -

Perel, E. (2017). The state of affairs: Rethinking infidelity-A book for anyone who has ever loved. Hachette UK.‏

Weeks, G. R., Gambescia, N., & Jenkins, R. E. (2003). Treating infidelity: Therapeutic dilemmas and effective strategies. WW Norton & Co.‏

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: זוגיות, טיפול זוגי
ד"ר ריבי אפרת
ד"ר ריבי אפרת
עובדת סוציאלית
חיפה והכרמל
נטלי סובולב
נטלי סובולב
עובדת סוציאלית
שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה
ארנון נחמיאס
ארנון נחמיאס
עובד סוציאלי
מטפל זוגי ומשפחתי
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה
אלון בנרי
אלון בנרי
עובד סוציאלי
חיפה והכרמל
דגנית שיין שרון
דגנית שיין שרון
עובדת סוציאלית
רחובות והסביבה
שרית מרדכי
שרית מרדכי
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, פרדס חנה והסביבה

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות למאמר זה.