לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
אהבה ממבט ראשון | פרופ' יורם יובלאהבה ממבט ראשון | פרופ' יורם יובל

בית ספר לרגשות: אהבה ממבט ראשון (סרטון 16)

כתבות | 26/3/2009 | 25,380

אז יש דבר כזה אהבה ממבט ראשון? יש. וזה לעיתים דבר מאוד בעייתי. כי כשאנחנו אוהבים מישהו ממבט ראשון זה בדרך כלל לא קשור דווקא אליו זה קשור לאנשים אחרים המשך

 

 הותר לפרסום בפסיכולוגיה עברית באדיבות HOT בידור ישראלי

עורכת: ליאת המנחם, מגיש: פרופ' יורם יובל

תמלול: ענת פרידלנד

 

האם ישנה אהבה ממבט ראשון

אז מה, אז יש דבר כזה אהבה ממבט ראשון? תשובה – יש. וזה לעיתים דבר מאוד מאוד בעייתי. למה? כי כשאנחנו אוהבים מישהו ממבט ראשון זה בדרך כלל לא קשור דווקא אליו, זה קשור לאנשים אחרים, אירועים אחרים, זיכרונות שיש לנו ואנחנו אפילו לא מודעים אליהם.

מדוע אנחנו מתאהבים ממבט ראשון?

כשאנחנו מתאהבים במישהו אהבה ממבט ראשון זה מפני שהוא עורר בנו, בדרך כלל שלא במודע, רגשות נעימים שקשורים למישהו מהעבר שלנו. את הדבר הזה הבין אפילו משורר של שיר השירים כשאמר: "ליבבתיני אחותי כלה". או מופיע שם עוד בשיר השירים הדימוי של האהובה בתור אחותו של האוהב. וזה לא מקרה, כי האהבות הבאות בחיינו לעיתים קרובות נוצרו ונוצקו בדפוס של האהבות הראשונות שהיו לנו בחיים. האהבה להורים, בדרך כלל להורה בן המגדר השני, אהבה לאחים או לאחיות, אהבה לאנשים שהיו איתנו כשהיינו קטנים. אנחנו אחרי זה יוצאים אל העולם, ואנחנו מחפשים את האהבה הזאת שם. ולפעמים אנחנו מוצאים מישהו שמעיר בנו את כל המטען הזה בבת אחת, ואז אנחנו "בום" מתאהבים בו. אם יש לנו מזל, אותו בן אדם שהתאהבנו בו בהמשך הזמן מתברר לנו שזה היה מהסיבות הנכונות, זאת אומרת שיש דברים בו או בה שבאמת הופכים אותו לראוי לאהבה הזאת, והופכים אותנו למתאימים אחד לשני, אבל זה לא בהכרח חייב להיות. ואז יש הרבה בעיות.

מה בין אהבה ממבט ראשון לשנאה ממבט ראשון

אותו דבר כמו אהבה ממבט ראשון, בעצם, זה גם שנאה ממבט ראשון. לפני הרבה שנים כשהייתי בצבא היה מקובל הביטוי שהיום כבר לא משתמשים בו, שנקרא "פד"ס". מה זה פד"ס? פד"ס זה "פרצוף דורש סטירה". זה בן אדם שפגשת אותו, הוא עוד לא עשה לך שום דבר רע, ואתה כבר יודע שאתה רוצה להרביץ לו. למה בעצם? כי הוא הזכיר לך משהו או מישהו שאתה לא אהבת. לעיתים קרובות הוא מזכיר לך משהו בעצמך שאתה לא אוהב אותו. הייתי אומר שהרבה מאוד מההומופוביה, זאת אומרת הרגשות הקשים והרעים שחשים גברים הטרוסקסואלים לגברים הומוסקסואלים קשורים לכל מיני תחושות לא נעימות שהם לא אוהבים להסתכל בתוך עצמם, איך שזה מזכיר להם, וזה מביא לשנאה ממבט ראשון.


- פרסומת -

האם יש דבר כזה אהבה ממבט ראשון?

אז לסיכום, האם יש דבר כזה אהבה ממבט ראשון? יש. זה בדרך כלל נוגע לזיכרונות לא מודעים שיש לנו בתוך תוכנו על אנשים קודמים שאהבנו. יכול להיות גם שנאה ממבט ראשון. אם יש לנו מזל זה מהסיבות הנכונות, ואם אין לנו מזל זה הולך והולך ומסתבך.

  

בית ספר לרגשות - כל הסרטונים

 

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: תיאוריה והמשגות תיאורטיות, אינטליגנציה רגשית, זוגיות
בעז גסטהלטר
בעז גסטהלטר
פסיכולוג
תל אביב והסביבה
מיכל נעים פריד
מיכל נעים פריד
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, פתח תקוה והסביבה
תמר סרנת
תמר סרנת
פסיכולוגית
כפר סבא והסביבה
שי שופטי
שי שופטי
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
הילה חן
הילה חן
עובדת סוציאלית
מטפלת זוגית ומשפחתית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
אורן מי-רון
אורן מי-רון
פסיכולוג
שפלה, תל אביב והסביבה, רמת גן והסביבה

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות למאמר זה.