לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
חבלים | בעריכת קמה שיר ויואב גלבועחבלים | בעריכת קמה שיר ויואב גלבוע

חבלים | בעריכת קמה שיר ויואב גלבוע

ספרים | 22/5/2023 | 1,105

חקר טבעה הרב־גוני של ההורות דרך עדשתם של משוררות ומשוררים ישראלים בני זמננו. השירים באנתולוגיה מדברים אל ליבה של ההורות, ומזכירים לנו את היקר והשברירי בחיים. המשך

 

חבלים

בעריכת קמה שיר ויואב גלבוע

חבלים

אנתולוגיית הורות

קתרזיס

 

יחסים בין הורים לילדים הם הבסיס העיקרי להתפתחות האנושית ולקשרים המשמעותיים שאדם יוצר במהלך חייו. הורות היא חוויה אוניברסלית שנוגעת במהות הקיום האנושי. ניואנסים של חוויה זו יכולים להשתנות בין תרבויות, חברות ואנשים. באנתולוגיה זו של שירה עברית, אנו חוקרים את טבעה הרב־גוני של ההורות דרך עדשתם של משוררות ומשוררים ישראלים בני זמננו. שירים אלה חושפים לא רק את ההנאות וההתמודדויות האישיות הקשורות בחוויית ההורות, אלא גם מציעים צוהר ייחודי לתרבות ולחברה הישראלית. באמצעות השירים אנו עדים למתחים ולקונפליקטים המתעוררים כאשר ערכים מסורתיים ומציאות מודרנית מתנגשים, למורכבות של גידול ילדים בחברה המאופיינת בסערה פוליטית ובפיצול חברתי, ולדרכים שבהן הורות יכולה לשמש בו זמנית מעכב ומקדם התפתחות.

השירים באנתולוגיה זו מדברים אל ליבה של ההורות. הם מזכירים לנו את היקר ואת השברירי בחיים, את עוצמת האהבה ואת כוחו של הרוך, את הדאגה המצמיתה לשלום הקרובים, את האשמה המלווה תדיר, את הזהירות הנדרשת בקשר ואת הרצון לא לפגוע, את הקנאה הבלתי נמנעת העולה מהסמיכות והקירבה, את כאב האכזבה והנטישה. השירים מאירים את חוויות היומיום ומצביעים על הסימביוזה המתקשה להפריד, ונוגעים גם באובדנים. אנתולוגיה זו היא עדות לכוחה המתמשך של השירה לחשוף את האמיתות הנסתרות של החוויה האנושית, לחרוג מגבולות התרבות והשפה, ולגעת במסתרי החיים העמוקים ביותר.

באנתולוגיה 238 עמודים ובהם שירים של 95 משוררות ומשוררים ישראלים, וביניהם: רוני סומק, אלי אליהו, אורין רוזנר, איריס רילוב, אפרת ביגמן, גיורא פישר, גלעד מאירי, הדס גלעד, גיא עינת, קמה שיר, טל ניצן, יעל לוקסמבורג כהנא, יעל סטטמן, לי עברון, עדי וולפסון, עידית ברק ועוד רבים וטובים ובהם קולות מוכרים וקולות חדשים. בנוסף, כוללת האנתולוגיה את המאמר "הורות רעה דיה" מאת ענבר פריד צאיג, פסיכולוגית קלינית, מקימה ומנהלת ״המרחב הנשי״.


- פרסומת -

 

קמה שיר, פסיכולוגית קלינית בעלת תואר ראשון בספרות עברית, משוררת ועורכת. בין פרסומיה: ״אישה-ילדה, גבר-אישה ושירים אחרים״ (2020) ו״אין קווים מפרידים״ (2021).

יואב גלבוע, משורר, עורך, מתרגם ומוציא לאור. המנהל והעורך הראשי של הוצאת ״קתרזיס״.

קמה שיר ויואב גלבוע ערכו בשנת 2021 את האנתולוגיה ״בגדות האפשר״ בנושא היריון ולידה, ובשנת 2022 את האנתולוגיה ״אנא״ בנושא טיפול, שתיהן בהוצאת קתרזיס.

לרכישת הספר ביריד

לפניכם פרק 'אחרית דבר' מתוך הספר באדיבות המחברת, העורכים וההוצאה לאור.

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: ספרים, תרבות ואמנות, הורות
פטריסיה יודילביץ'
פטריסיה יודילביץ'
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, פתח תקוה והסביבה
ד"ר גזית וקס
ד"ר גזית וקס
פסיכולוגית
עפולה והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), יקנעם והסביבה
גפן שובל
גפן שובל
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
ד"ר אינס צור
ד"ר אינס צור
פסיכולוגית
שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)
אילת גלילי
אילת גלילי
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
טל יהודה
טל יהודה
פסיכולוג
כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.