לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
מה מנבא שביעות רצון מטיפול רפואי בקרב נשים בהריון בסיכון גבומה מנבא שביעות רצון מטיפול רפואי בקרב נשים בהריון בסיכון גבו

מה מנבא שביעות רצון מטיפול רפואי בקרב נשים בהריון בסיכון גבוה? החשיבות של יחסי מטפל-חולה

מאמרים | 23/12/2007 | 14,068

נשים בהריון בסיכון גבוה, חוות לעיתים קרובות מצוקה רגשית גבוהה כדוגמת חרדה ודיכאון. נשים אלה נמצאות במעקב רפואי קפדני, הן עוברות בדיקות רבות ומבלות זמן רב במרפאות ובסביבת... המשך

 

מה מנבא שביעות רצון מטיפול רפואי בקרב נשים בהריון בסיכון גבוה?

החשיבות של יחסי מטפל-חולה

 

Sheera F. Lerman ֶ Golan Shahar ֶ Kathryn A. Czarkowski ֶNaamit Kurshan ֶ Urania Magriples ֶ Linda C. Mayes ֶ C. Neill Epperson

Journal of Clinical Psychology Medical Settings (2007) 14:330–334

 

נשים בהריון בסיכון גבוה, כלומר בעלות סיכוי גבוה לתוצאות שליליות של ההיריון כתוצאה מסיבוכים של ההיריון הנוכחי או היריון קודם, חוות לעיתים קרובות מצוקה רגשית גבוהה כדוגמת חרדה ודיכאון. נשים אלה נמצאות במעקב רפואי קפדני, הן עוברות בדיקות רבות ומבלות זמן רב במרפאות ובסביבת צוות רפואי. גורמים רבים משפיעים על שביעות הרצון של נשים מטיפול גניקולוגי לפני לידה כגון צורת התקשורת בין המטופלת לצוות הרפואי והמצב הרגשי של המטופלת. המחקר הנוכחי בחן את ההשפעה של המצוקה הרגשית של נשים בהריון בסיכון גבוה והקשר שלהן עם הצוות הרפואי על שביעות הרצון מהטיפול הרפואי  שהן קיבלו.

 

המחקר התקיים במרפאות אם-תינוק של אוניברסיטת "ייל" אשר מספקות שירותים לנשים בהריון בסיכון גבוה. מאה וארבע נשים הרות אשר הוגדרו כבעלות הריון בסיכון גבוה השתתפו במחקר. הן מילאו שאלונים אשר מדדו מצוקה רגשית ואת איכות הקשר עם הצוות הרפואי במרפאה להריון בסיכון גבוה. בעזרת רגרסיה היררכית נבחנה ההשפעה המנבאת של משתנים אלה על שביעות הרצון מהטיפול הרפואי שהן קיבלו במרפאה. נמצא כי מתן מידע, תקשורת בונה וקשר טוב עם הצוות הרפואי ניבאו שביעות רצון גבוה מהטיפול הרפואי. למתן מידע הייתה השפעה מגינה מפני ההשפעות השליליות של מצוקה רגשית על שביעות רצון מהטיפול הרפואי. ממצאים אלה מדגישים את התפקיד המרכזי של האינטראקציה בין המטופל לצוות הרפואי, בעיקר כאשר מדובר במתן מידע בקרב נשים בהריון בסיכון גבוה.     


- פרסומת -

 

שירה לרמן: דוקטורנטית לנוירופסיכולוגיה שיקומית באוניברסיטת בן גוריון בנגב, המחלקה לפסיכולוגיה, מעבדת פגיעות/חוסן.

 

גולן שחר: פרופ' חבר לפסיכולוגיה ופילוסופיה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' חבר אורח לפסיכיאטריה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת "ייל", מייסד ומנהל מעבדת פגיעות/חוסן.

קת'רין קזרקובסי: מנהלת פרויקט, התכנית לגניקולוגיה התנהגותית, המחלקה לפסיכיאטריה וגניקולוגיה/יולדות בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת "ייל".

נעמית קושמן: עוזרת מחקר, התכנית לגניקולוגיה התנהגותית, המחלקה לפסיכיאטריה וגניקולוגיה/יולדות בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת "ייל".

אוריניה מאגריפולס: רופאה מיילדת, מנהלת מרפאת ההיריון בסיכון המסונפת לבית הספר לרפואה של אוניברסיטת "ייל".

לינדה מייז: פרופ' לפסיכיאטרית ילדים, פדיאטריה, ופסיכולוגיה באוניברסיטת "ייל", מחזיקת הקתדרה ע"ש ארנולד גזל, מנהלת היחידה להתפתחות מוקדמת במכון לחקר הילד באוניברסיטת "ייל", פסיכואנליטיקאית ילדים.

נייל אפרסון: פרופ' חבר, מנהלת פרויקט, התכנית לגניקולוגיה התנהגותית, המחלקה לפסיכיאטריה וגניקולוגיה/יולדות בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת "ייל".

 

המחקר מומן ע"י מענק מהאגודה האמריקנית לפסיכואנליזה לגולן שחר (חוקר ראשי), לינדה מייז ו-ניל אפרסון (חוקרות ראשיות שותפות).

 

 

 

מה מנבא שביעות רצון מטיפול רפואי בקרב נשים בהריון 1לקריאת המאמר המלא באנגלית

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: רפואה, יחסי מטפל מטופל, הריון ולידה
הדס ורטהיים פנחס
הדס ורטהיים פנחס
פסיכולוגית
מורשה לעסוק בהיפנוזה
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
לילך לבנה
לילך לבנה
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), יקנעם והסביבה
יעל נעים
יעל נעים
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון
זמירה כהן
זמירה כהן
פסיכולוגית
מטפלת זוגית ומשפחתית
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה
מיטל ריבובסקי נהון
מיטל ריבובסקי נהון
עובדת סוציאלית
ירושלים וסביבותיה
נטע אדלר
נטע אדלר
עובד/ת סוציאלי/ת
ירושלים וסביבותיה

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות למאמר זה.