לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
בית ספר לרגשות: יחסינו לאן? (סרטון 18)בית ספר לרגשות: יחסינו לאן? (סרטון 18)

בית ספר לרגשות: יחסינו לאן? (סרטון 18)

כתבות | 1/4/2009 | 17,593

זה לא תקין פוליטית, אבל קיימים באופן ממוצע הבדלים עקרוניים ביחסים של גברים לנשים לאהבה. זה לא בדיוק אותו דבר. ושוב, יש יוצאים מן הכלל לכאן ולכאן. זאת אומרת, שיש גברים שדפוס... המשך

 הותר לפרסום בפסיכולוגיה עברית באדיבות HOT בידור ישראלי

עורכת: ליאת המנחם, מגיש: פרופ' יורם יובל

תמלול: ענת פרידלנד

 

"יחסינו לאן?", היא שואלת. "מתי כבר תפסיקי לדבר ונוכל לחזור לעניינים?", הוא חושב. זה לא תקין פוליטית, אבל קיימים באופן ממוצע הבדלים עקרוניים ביחסים של גברים לנשים לאהבה. זה לא בדיוק אותו דבר. ושוב, יש יוצאים מן הכלל לכאן ולכאן. זאת אומרת, שיש גברים שדפוס האהבה שלהם הוא יותר "נשי", ויש נשים שדפוס האהבה שלהן הוא יותר "גברי", אבל באופן ממוצע, סטטיסטית, קיימים הבדלים בין הדרך שבה גברים ונשים ניגשים לאהבה. אחד הדברים שכמעט כל אישה יכולה להעיד עליו מניסיונה זה שלגברים יש סף מאוד מאוד נמוך לקיום יחסי מין. כלומר לא צריך הרבה כדי שגבר ירצה לקיים יחסי מין. לעומת זאת אצל הנשים זה לא שהן לא רוצות, אבל הן רוצות כל מיני דברים אחרים, יחד עם זה, עם זה, לפני זה, וההתייחסות השונה הזאת באופן ממוצע למיניות אחראית להרבה מתח שנמצא ביחסים בין הגברים לנשים. תחום אחר, שבו בין גברים לנשים יש הבדלים עקרוניים בנושא אהבה, זה עד כמה ביטוי חיצוני של רגש ישפיע. נשים מאוד מאוד רוצות לדעת שהן משפיעות רגשית על בן הזוג. גם גבר רוצה לדעת את זה, אבל בדרך אחרת. הוא רוצה יותר לדעת שהוא מצליח לענג, ליהנות את בת הזוג, יש גם מקומות שבהם ההבדלים בין גברים לנשים הם מפתיעים. למשל, איזו קלישאה, שנשים נוטות יותר לדכאון בעקבות סיום יחסים. מה שכנראה מיסודו של דבר נכון. אבל לעומת זאת כשאנחנו מסתכלים על מה קורה אחרי הגירושים, באופן מפתיע גדול יותר אחוז בגברים שמגיעים לדכאון בעקבות גירושין, ובדר"כ גם הדכאונות שלהם הסתיימו, או יותר מהדכאונות שלהם יסתיימו בצורה רעה ומסוכנת. זאת אומרת, אפילו יגיעו לפעמים עד כדי התאבדות בעקבות סיום יחסים. ועוד דבר מעניין, ביחס לדפוסי יחסים בין גברים לנשים, זה האם זה טוב לחיות בזוגיות או לא. אני אסביר למה אני מתכוון. גברים שחיים עם נשים באופן ממוצע חיים יותר שנים מאשר גברים שחיים לבד. נשים שחיות עם גברים לא חיות יותר שנים מנשים שחיות לבד. אנחנו, הגברים, נרצה אולי להגיד שאולם הן לא חיות יותר זמן, אבל זה יותר כיף להן, אבל זה פתוח לפרשנות. מה שבטוח הוא שלחיות עם אישה זה מאריך את ימיך, ולחיות עם גבר – לא כל כך.


- פרסומת -

לסיכום, ישנם הבדלים עקרוניים באופן ממוצע בדרכים שבהם גברים ונשים מתייחסים לאהבה, והבדלים האלה אחראיים להרבה מתח והרבה עניין שאנחנו רואים סביבנו בחיי היום-יום.

  

בית ספר לרגשות - כל הסרטונים

 

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: תיאוריה והמשגות תיאורטיות, אינטליגנציה רגשית, זוגיות, טיפול זוגי
נועה גל
נועה גל
עובדת סוציאלית
שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה
עדי פדר
עדי פדר
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
יעל הלוי
יעל הלוי
מטפלת בהבעה ויצירה
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
מעיין גרכט
מעיין גרכט
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
אתי צימרמן
אתי צימרמן
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
קורל לרין
קורל לרין
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תל אביב והסביבה

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות למאמר זה.