לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
אותנטיות קיומית בתיאוריה ובמעשה | יונתן דוידוב פנינית רוסו נצראותנטיות קיומית בתיאוריה ובמעשה | יונתן דוידוב פנינית רוסו נצר

אותנטיות קיומית בתיאוריה ובמעשה | יונתן דוידוב ופנינית רוסו נצר

ספרים | 13/11/2022 | 1,051

בהתבסס על הספרות הקלאסית והמחקר חדשני, מתוארות נקודות החתך שבין העקרונות התיאורטיים של החשיבה הקיומית לבין עקרונות הפנומנולוגיה, לטובת התערבות מעשית בקליניקה. המשך

 

אותנטיות קיומית בתיאוריה ובמעשה

יונתן דוידוב ופנינית רוסו נצר

אותנטיות קיומית בתיאוריה ובמעשה

רסלינג

 

שאלות קיומיות של חירות ומשמעות ליוו את האדם משחר ימיו, אבל בעולם של היום (שינויים תכופים, ריבוי אפשרויות, טכנולוגיה מתקדמת, רשתות חברתיות ושפע חומרי חסר תקדים) המענה לשאלות אלה הופך להיות מורכב יותר מתמיד. תהליכי התפרקות של מסגרות ומסורות מחלחלים ברמה האינדיבידואלית והחברתית ומעצימים את שאלת האותנטיות – מי אני באמת ומה חשוב לי בחיים. תהליכים אלה של פירוק ושינוי מסגרות חברתיות והעצמת שאלת האותנטיות אחראיות גם על רמות גוברות והולכות של מתח, חרדה ובדידות המאפיינות את חיינו. בעוד שמתח וחרדה נתפסות לרוב כשליליות, ככאלה שיש להימנע מהן או לפתור אותן, ספר זה מציע לחשוב עליהן כעל הזדמנות לפגוש את מי שאנחנו באמת, לשחרר כוחות אותנטיים של יצירה. האם אפשר לחשוב על חרדה כצעד הראשון לקראת מפגש אינטימי עם עצמנו, ולגילוי אנרגיות של חיוניות ועוצמה אישיים הנמצאים בתוכנו?

אותנטיות קיומית בתיאוריה ובמעשה מציג תפיסה מקורית לייעוץ, טיפול ואימון בגישת הפסיכולוגיה האקזיסטנציאליסטית הרואה במפגש המווסת עם מתח וחרדה מקור להתפתחות ולמציאת משמעות בחיים. החשיבה האקזיסטנציאליסטית מפגישה את האדם עם מצבו האנושי אשר כולל את המפגש עם המוות הבלתי נמנע, שאלת המשמעות ובדידותו של האדם כאדם. אך מעל לכל היא מפגישה את האדם עם החוויה האותנטית של חירותו המובנית אשר כוללת את היכולת הייחודית לבחור כיצד להתייחס לסוגיות קיומיות אלה הנמצאות בבסיס הקיום האנושי. אותנטיות קיומית בתיאוריה ובמעשה מבוסס על ספרות קלאסית בתחום, לצד מחקר חדשני המפגיש לראשונה עקרונות תיאורטיים של חשיבה קיומית עם עקרונות הפנומנולוגיה לטובת התערבות מעשית ויישומית בחיי היום-יום ובקליניקה.


- פרסומת -

 

ד"ר יונתן דוידוב הוא עו"ס עם התמחות בטיפול בטראומה; מרצה באוניברסיטת חיפה, וכמו כן עוסק במחקר וטיפול בתחום הפסיכולוגיה הקיומית. פרסם מאמרים בכתבי עת אקדמיים בנושאים אלה.

ד"ר פנינית רוסו-נצר היא מרצה בכירה באקדמיה, חוקרת, קלינאית מוסמכת בלוגותרפיה; מייסדת וראש התוכנית ללוגותרפיה באוניברסיטת תל-אביב; ראש החוג לחינוך במכללה האקדמית אחוה. ד"ר רוסו-נצר פרסמה ספרים ומאמרים מדעיים רבים בכתבי עת בעולם.

לרכישת הספר ביריד

פרק 1 'הכל ידוע והרשות נתונה' מתוך הספר זמין לקוראי פסיכולוגיה עברית באדיבות המחבר וההוצאה לאור.​​​​​​​​​​​​​​

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: ספרים, תרבות ואמנות, פסיכולוגי אקזיסטנציאליסטי
ד"ר ליעד רוימי
ד"ר ליעד רוימי
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
הדס גור
הדס גור
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
ולדי פירר
ולדי פירר
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
לילך ברנע
לילך ברנע
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), חולון והסביבה
לודמילה שליפר-דניאלי
לודמילה שליפר-דניאלי
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
עכו והסביבה
דן נייגר
דן נייגר
חבר ביה"ת
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.