לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
בית ספר לרגשות: אדם ניכר בכעסו? (סרטון 8)בית ספר לרגשות: אדם ניכר בכעסו? (סרטון 8)

בית ספר לרגשות: אדם ניכר בכעסו? (סרטון 8)

כתבות | 6/3/2009 | 19,639

האם אדם ניכר בכעסו? בואו נראה. מה זה בעצם כעס? במשפט אחד, כעס - זאת התגובה שלנו מבפנים למצב שבו רצון שלנו או שאיפה שלנו להשיג משהו מתוסכלת או נעצרת. המשך

 

 הותר לפרסום בפסיכולוגיה עברית באדיבות HOT בידור ישראלי

עורכת: ליאת המנחם, מגיש: פרופ' יורם יובל

תמלול: ענת פרידלנד

 

האם אדם ניכר בכעסו? בואו נראה. מה זה בעצם כעס? במשפט אחד, כעס - זאת התגובה שלנו מבפנים למצב שבו רצון שלנו או שאיפה שלנו להשיג משהו מתוסכלת או נעצרת. כשאנחנו לא מצליחים להשיג את מה שאנחנו רוצים, כשמשהו חוצץ בינינו לבין מה שאנחנו רוצים אז אנחנו כועסים. רגש הכעס הוא רגש קדום מאוד, שקיים בכל היונקים ויכול להיות גם בחיות יותר פשוטות מיונקים. הוא מפעיל אותם רק לפעמים. זאת אומרת, במצבים של דומיננטיות חברית, כשזכר אחד מתחרה עם זכר אחר על נקבה, יכול להיות שמה שהוא מרגיש באותו רגע זה אותו רגש שאנחנו חווים אותו ככעס. כשמישהו רוצה להשיג משהו וזה נעצר לו, זה מתוסכל לו, הוא ירגיש כעס. כל מי שנהג על כבישי ישראל יודע היטב את ההרגשה הזאת, מכיר את הרגש הזה מבפנים, ומישהו שאומר לכם שהוא אף פעם לא כועס או לא מרגיש כעס, תדעו לכם שהוא פשוט משקר לכם. כי זה טבוע בנו עמוק בתוכנו. אבל הנה דבר מעניין, ככל שאנחנו יכולים לשפוט מחיות, מערכת הזעם, מערכת הכעס במוח, היתה אמורה להיות מופעלת רק לפרקי זמן קצרים. היא מופעלת כשקורה משהו, אז החיה בדרך כלל תעשה איזה שהוא אקט תוקפני, או שהיא תחליט שאין לה מה לחפש שם והיא תלך משם, והרגש הזה נכבה, או נפסק. ואילו אנחנו בתרבות המודרנית שלנו הגענו למצב שבו המערכת הזאת מופעלת על אש קטנה לאורך זמן ארוך. זה דבר שאנחנו קוראים לו מתח, או סטרס. ושוב, מי שנהג בכבישי ישראל מכיר את הדבר הזה טוב טוב. הגוף שלנו לא אמור להיות מופעל בצורה כזאת לאורך זמן. והפעלה המתמשכת הזאת של מערכת הזעם, או מערכת הכעס במוח שלנו גורמת לאט לאט לשחיקה של מערכות בגוף. היא גורמת לתעוקת חזה, היא גורמת ליתר לחץ דם, היא גורמת להרבה צרות. אחת הבעיות הגדולות היא שבניגוד למערכות הרגש האחרות שהמדע המודרני יודע היום לתת תרופות שיכולות להשפיע על פעולתן, אין לנו היום שום תרופות משמעותיות שיכולות לפעול על מערכת הזעם. ולכן, על אותו כעס או זעם לא מטפלים בו הרופאים, לא מטפלים בו הפסיכולוגים. בדרך כלל התוצאות של כעס וזעם ובאנשים שלא מסוגלים להשתלט על הכעס או הזעם שלהם מטפלת דווקא המשטרה.


- פרסומת -

ולסיכום, כעס או זעם הוא רגש פרימיטיבי, חזק, קיים אצל כולנו, אנחנו מקדישים חלק גדול מהגדילה והחינוך על מנת להשתלט על הרגש הזה, ואנשים שלא מסוגלים להשתלט על הרגש הזה או שלא רוצים לעשות את זה הם אנשים שיכולים לגרום הרבה צרות בעולם.

  

בית ספר לרגשות - כל הסרטונים

 

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: תיאוריה והמשגות תיאורטיות, אינטליגנציה רגשית, פסיכולוגיה במדיה ובתקשורת
אלי הירש
אלי הירש
פסיכולוג
תל אביב והסביבה
הלה יהלום
הלה יהלום
פסיכיאטרית
תל אביב והסביבה, פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
שירי ורסנו
שירי ורסנו
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
ד"ר עידית שלו
ד"ר עידית שלו
פסיכולוגית
מטפלת זוגית ומשפחתית
תל אביב והסביבה
הדס גור
הדס גור
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
חן זליג
חן זליג
עובד סוציאלי
רחובות והסביבה, תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות למאמר זה.