לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
פתוח סגור פתוח. זה כל האדם

פתוח סגור פתוח. זה כל האדם

עלון פסיכולוגיה עברית | 18/10/2020 | הרשמו כמנויים

פתוח סגור פתוח. זה כל האדם

השבוע יפתח הסגר ונחזור לאט אל שגרת ביניים בצל ענני הקורונה שלא משים מן האופק שלנו. זו יציאה שכרוכה אצל רבים בתחושה של מועקה ומחנק, אולי בשל ההכרה בכך שהפתוח עוד יסגר כפי שהסגור נפתח, ותחושת אי הוודאות והבלבול המתלווים למהלך. גם בחדרי הטיפולים, אנחנו פוגשים לאחרונה, לעיתים קרובות, את המותשות והלאות, ויכולים בינתיים לשאת עם מטופלנו את הפתוח-סגור-פתוח הזה, בעדינות ובגמישות האפשרית.

בינתיים באתרנו מאמרים שפותחים את הראש והלב:

התקופה הנוכחית מאופיינת בחירום מתמשך, שהשפעותיו על בריאות הנפש רבות ושמציב לפיכך אתגרים רבים לאנשי חינוך. במאמר של ד"ר מאיה קלמן-הלוי ורוזיטל מסרמן אזולאי, מוצע מודל התערבות לצוותים חינוכיים "כנפיים של תקווה", המיועד להתמודדות עם השפעות שגרת חירום מתמשך. המודל כולל שני רכיבים מרכזיים: תנועה אל תוך העולם הפנימי של הפרט, ותנועה מהפרט החוצה כלפי העולם החיצוני.

מאמרה של ארנית קורננברג - "קרטה-שיחה: מחשבות על יחסי גומלין בין הגוף לשפה אצל נשים המשתקמות ממעגל הזנות",  עוסק בחיבור בין הגוף לשפה כניסיון למצוא דרך טיפולית המאפשרת מגע זהיר עם אזורים רגישים, פגיעים וכאובים.

סקירת חייה, יצירתה ופועלה של מרשה לינהאן כפי שאלו מובאים על ידיה בספרה האוטוביוגרפי "לבנות חיים שראוי לחיותם", מוצגים ברשימתו של יוראי ברק, מנקודת מבטו של מטפל, הקורא את הספר בזמן טיפול במטופלת סוערת המציבה אותו מול אתגרים מתמשכים.

ובפסיכובלוגיה -

אוויר לנשימה: התמודדות עם מחלה קשה במשפחה מתוך התנסות אישית והבנה פסיכולוגית - יובל ומרב כהן, שניהם פסיכולוגים, חולקים מחשבות, הבנות וחוויות אישיות מתוך התמודדות עם מחלה קשה במשפחה. בסרטונים שיצרו הם נוגעים במגוון נושאים הקשורים להתמודדות משפחתית עם מחלה והתמודדות בכלל.


- פרסומת -

"לבן שלי אין חברים כי הוא מחונן" - ד"ר חנה דויד מנסה להסביר למה זה לא נכון בבלוג החדש שלה, שעתיד לעסוק בכל נושא, שאלה, ויכוח, דעה או רעיון שקשור לבנות מחוננות ולבנים מחוננים

ירדן מנדלסון, יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות, כותבת על יום בריאות הנפש ומקווה שבשנה הבאה מערכת בריאות הנפש הציבורית תהיה במקום אחר. בהזדמנות זאת, אנחנו מבקשים להפרד מירדן, בברכה ובהערכה רבה על פועלה כמו גם על הבלוג הפעלתני שהפעילה, לאחר שהודיעה כי היא עוזבת את תפקידה כיו"ר החטיבה.

לכבוד פרשת בראשית שנקראה בשבת, ד"ר מרים אבנרי-כהן שואלץ ת "מה היה קורה אילו היה האדם ממתין ושוהה, מאפשר לעצמו להתכנס פנימה ולהתבונן בדממה ברצונותיו העמוקים? האם היה בוחר לאכול מפרי עץ הדעת?".

יש ספר שהשפיע עליך עמוקות? אולי ספר שקראת כשהיית ילדה או נערה, או דווקא כשהיית סטודנטית או מתמחה, או בכלל מומחית? זה יכול להיות ספר ילדים מיוחד, ספר שירה מטלטל, ספר פרוזה עמוק או ספר עיון ששינה את השקפתותייך, ולאו דווקא מתחום הפסיכולוגיה והטיפול. בואי לכתוב עליו לבלוג "קריאה מודרכת".

 

 

לִפְנֵי שֶׁאָדָם נוֹלָד הַכֹּל פָּתוּחַ בַּיְקוּם בִּלְעָדָיו.
כְּשֶׁהוּא חַי הַכֹּל סָגוּר בּוֹ בְּחַיָּיו.
וּכְּשֶׁהוּא מֵת הַכֹּל שׁוּב פָּתוּחַ.
פָּתוּחַ סָגוּר פָּתוּחַ. זֶה כֹּל הָאָדָם.

(יהודה עמיחי)

 


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: מצבי משבר, ילדים, ארגונים חינוכיים, שיקום, מחוננים, קורונה
חוה גולדברג
חוה גולדברג
עובדת סוציאלית
תל אביב והמרכז
פטריסיה יודילביץ'
פטריסיה יודילביץ'
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, פתח תקוה והסביבה
לואי בשארה
לואי בשארה
פסיכולוג
כרמיאל והסביבה, נצרת והסביבה, עכו והסביבה
יהודה דוכן
יהודה דוכן
עובד סוציאלי
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
נעמה איגרא
נעמה איגרא
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, בית שמש והסביבה
מאיה לנגר
מאיה לנגר
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

  שוב הזמן הזה בשנה, בין המצרים של הנפש הלאומית שלנו. קל יותר לדבר על הנפש הלאומית, אלא שהיא מורכבת...
לחברות וחברי קהילת פסיכולוגיה עברית שלום, בימים הקרובים תפתח קבוצת הדיון 'לקראת בחינת התמחות' למתמחים...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.