לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
דיווח מלב מאפליית החרדה

דיווח מלב מאפליית החרדה

שפיות זמנית | 9/3/2014 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

העיתונות והספרות הפופולארית האמריקאית עוסקות לא מעט בחרדה ובדיכאון, והתייחסות אליהן מהווה כבר חלק בלתי נפרד מהתרבות. פעם בכמה זמן, אחד מהטקסטים הללו מתבלט מעל האחרים: בדומה ליצירה הקולנועית של וודי אלן שתופסת משהו מהותי מהחרדה ומהנוירוזה, או לספר "דמון של צהריים" לאנדרו סולומון אודות הדיכאון, כך הכתבה הנוכחית של סקוט סטוסל, עורך ה"אטלנטיק" - "לשרוד את החרדה" - מספרת משהו ייחודי. הכתבה הופיעה כמובן ב"אטלנטיק" (תרגום לעברית מ"הארץ" אפשר למצוא כאן) ומבוססת על ספרו " My Age of Anxiety: Fear, Hope, Dread, and the Search for Peace of Mind".

"אני מתמודד עם אמטופוביה, פחד חולני מהקאה, אבל מזמן כבר לא הקאתי. הרבה מאוד זמן, למעשה: נכון לשעת ההקלדה עברו מאז, למען הדיוק, 35 שנה, חודשיים, ארבעה ימים, 23 שעות ו-34 דקות. כלומר יותר מ-83% מימַי עלי אדמות חלפו מאז הפעם האחרונה שהקאתי, ב-7 במארס 1977 לפנות ערב, כשהייתי בן שבע. בחישוב גס, העברתי לפחות 60% מחיי הערות שלי במחשבות ובדאגות לגבי משהו שלא עשיתי כלל ביותר מ-30 השנים האחרונות. ולמרות זאת, חלק עצום מחיי בנוי סביב הניסיון להימנע מהקאה והכנה לאפשרות שאולי אקיא.

"אבל התנהגות אחרת שלי היא הרבה יותר קיצונית, בהתחשב בסבירות הנמוכה שאקיא בכל זמן נתון. אני מטמין שקיות הקאה שגנבתי ממטוסים, בכל רחבי הבית והמשרד והמכונית למקרה שאתקף בצורך פתאומי להקיא. אני נושא עלי פפטו־ביסמול ודרממין ותרופות אחרות להקלת בחילות בכל עת. כמו גנרל העוקב אחר התקדמות האויב, יש לי בראש מפה מפורטת של התפרצויות מתועדות של נורו־וירוס (נגיף הקיבה הנפוץ ביותר) ודלקות אחרות במערכת העיכול, ואני עוקב באינטרנט אחר התפרצויות שלהן בארצות הברית וברחבי העולם"..

 


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: טיפול פסיכולוגי, חרדה, טיפול תרופתי, טיפול משפחתי, תיאורי מקרה, טיפול התנהגותי קוגניטיבי
כרמית מאיר שרר
כרמית מאיר שרר
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה
אדי דימוב
אדי דימוב
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
ד"ר תמר שביט פסח
ד"ר תמר שביט פסח
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, פתח תקוה והסביבה
מיכל וקסלר
מיכל וקסלר
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)
עדי אלחדף
עדי אלחדף
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
פנינה עוז
פנינה עוז
פסיכולוגית
חיפה והכרמל

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

צביאל רופאצביאל רופא9/3/2014

אולי במקום להתמקד ולהתפעל מתיאורים "נפלאים" של הסובלים בנפשם. מוטב שיתמקד הציבור בישראל + אנשי המקצוע בארצנו "הנאורה" - בגורלם של הנ"ל אחרי שהם מתאשפזים, לשם שינוי?
הנה במשנה, לא כל כך מזמן, מצוטט ליצן אחד המוסיף עוד מרגלית יקרה לרזומה של אברבנאל (שמזמן מתהפך בקברו אלף פעמים). הנה הכותרת ב- 9-2-2010:

ליצמן: בתיה"ח לחולי נפש מזעזעים; הייתי סוגר אותם
http://www.ynet.co.il/a...6587,00.html

וחצי סנטימטר מתחת המשנה החזק עוד יותר:
*בעקבות מס' ביקורות שערכו סגן שר הבריאות ובכירי משרדו בכמה מוסדות לחולי נפש, אמר היום ליצמן כי "בתי החולים לא מתאימים אפילו למגורים של בעלי חיים".*

טוב, אפשר להבין, הרי מדובר במדינת סדומחלם, לא כן?
http://www.e-mago.co.il...ine-2440.htm

למה לא תתפעלו גם קצת מכל זה?