לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
רשימת קריאה: העברה ארוטית ופריצת גבולות מרשימת קריאה: העברה ארוטית ופריצת גבולות מ

רשימת קריאה: העברה ארוטית ופריצת גבולות מיניים בין מטפל למטופל

רשימות קריאה | 1/1/2022 | 2,841

רשימת מאמרים העוסקים בהעברה ובהעברה נגדית ארוטית, בטיפול פסיכולוגי, וכן בהכרה, מניעה ובטיפול בתופעה של חציית גבולות מיניים בין מטפל למטופל. המשך

 

קיום יחסים מיניים של מטפל עם מי ממטופליו אינו חוקי וחייב בעונש פלילי, ועשוי להוביל לפגיעה משמעותית במטופל. לעומת זאת, העברה (מצד המטופל) והעברה נגדית (מצד המטפל) בעלות אופי ארוטי ורומנטי הן נפוצות ומוכרות מראשית ההיסטוריה של הפסיכואנליזה, וכאשר הן מעובדות במסגרת הדרכה, וגבולות הטיפול נשמרים - כך שלא מתקיימים יחסים מיניים או רומנטיים בפועל - הן עשויות להועיל לטיפול ולהבנת המטפל את המטופל.

הרשימה שלפניכם מכילה מאמרים העוסקים בנושא: חלקם סוקרים את התופעה של הפרת גבולות מיניים בפסיכותרפיה ועוסקים במניעה ובטיפול במטפלים שפשעו, דרך רעיונותיו של הפסיכואנליטיקאי גלן גאבארד; מאמר נוסף עוסק בהעברה ארוטית בטיפול דרך עיון במושג המקורי של פרויד בנוגע ל״העברת אהבה״.

רשימת קריאה: העברה ארוטית ופריצת גבולות מ

אנליטיקאים שביצעו חציית גבולות מיניים: מקרה אבוד? סקירת מאמרם של גלן גבארד ואנדראה סלנזה

4/7/2021
גלן גבארד הוא פסיכיאטר ופרופסור לפסיכיאטריה בקולג' ביילור לרפואה בטקסס. הוא חיבר וערך ספרים ומאמרים רבים שעוסקים בטיפול פסיכואנליטי, ועסק בנושאים כמו העברה והעברה נגדית, גבולות בטיפול, סיומי טיפול ועוד. אנדראה סלנזה היא פסיכולוגית ופרופסור לפסיכולוגיה בבית הספר לרפואה של הרווארד, פסיכואנליטיקאית ומדריכה בחברה הפסיכואנליטית של בוסטון, ועוסקת בנושאים הקשורים למיניות בהעברה ולחציית גבולות בפסיכותרפיה. במאמר זה דנים גבארד וסלנזה בגורמים שעשויים להוביל לחציית גבולות מיניים בטיפול, באי־הבנות נפוצות בנוגע למטפלים שחוצים גבולות מיניים, ובהערכת האפשרות לשיקום ומבנה השיקום של מטפלים אלה כדי לאפשר להם לחזור ולטפל.
 

סקירת מאמרו של גלן גבארד: הפרת גבולות מיניים בפסיכותרפיה

צבי גיל | 10/31/2021
במהלך שנות ה-80 של המאה הקודמת, הפסיכיאטר והפסיכואנליטיקאי האמריקאי גלן גבארד מצא את עצמו נפגש עם כמה מטופלים שדיווחו על קיום יחסים מיניים עם מטפליהם הקודמים. במשך 30 השנים הבאות פרסם גבארד כ-13 מאמרים וכן ספר בנושא, ועסק בו כמעריך, כמטפל, כיועץ, כמנחה וכמחנך. במהלך שנים אלה הגיעו לידיעתו יותר מ-300 מקרים של מטפלים חצו את הגבולות המיניים ביחסיהם עם מטופליהם. צבי גיל כתב סקירה למאמרו משנת 2017, בו מסכם את הידע שצבר במשך שנות עבודתו סביב נושא חציית גבולות מיניים בטיפול.
 

רשמים מיום העיון עם גלן גאברד: העברה ארוטית – פריצת גבול או פריצת דרך?

עמית פכלר | 5/6/2009
"את כתיבתו של גאברד פגשתי לראשונה בלימודי התואר השני, במאמר שבו הצהיר כי טיפל והדריך יותר ממאה ושמונים אנשי מקצוע שהפרו את האיסור הבסיסי ביותר בטיפול: הם קיימו יחסי מין עם מטופליהם..." בסקירה זו עמית פכלר מתאר את הרצאותיו של גברד, שעוסקות בנושא של חציית גבולות על ידי מטפלים, ומשתף את הקוראים ברשמים ובמחשבות שהתעוררו בו במהלך יום העיון.
 

אהברה: בין העברה-חיובית להעברה-ארוטית

נוגה אריאל | 5/23/2018
בעיון מחודש במאמרו של פרויד מ-1915, "הערות על אהבת-העברה", ניתן להבחין בין שלושה סוגים של העברה, המצויים על רצף שבין הכחשת האירוטי לבין השתלטותו על המרחב האנליטי. הגעה לנקודת הביניים, 'אהברה', תלויה ביכולתו של המטפל לווסת מצבי קיצון. המשגה מעולם הפסיכואנליזה ההתייחסותית יכולה לסייע למטפל/ת בהתמודדותו.
 
רשימת קריאה: העברה ארוטית ופריצת גבולות מ - קריאה נוספת

קריאה נוספת

 


- פרסומת -

Davies, J. M. (1994). Love in the afternoon: A relational reconsideration of desire and dread in the countertransference. Psychoanalytic dialogues, 4(2), 153-170.

Gabbard, G. O. (2016). Boundaries and boundary violations in psychoanalysis. American Psychiatric Pub.‏‏

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: אתיקה, מיניות, ממסד וחוק, יחסי מטפל מטופל, סטינג וגבולות
מורן זיו אש
מורן זיו אש
עובדת סוציאלית
כפר סבא והסביבה, פתח תקוה והסביבה, נתניה והסביבה
יונתן בר-לב
יונתן בר-לב
עובד סוציאלי
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
איילת אלדן
איילת אלדן
יועצת חינוכית
ירושלים וסביבותיה
יונתן מרטון מרום
יונתן מרטון מרום
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
אלון בנרי
אלון בנרי
עובד סוציאלי
חיפה והכרמל
הגר קורן
הגר קורן
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות למאמר זה.