לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
לגלות את הגן הנעלם / לילך רחמיםלגלות את הגן הנעלם / לילך רחמים

לגלות את הגן הנעלם / לילך רחמים

ספרים | 13/11/2016 | 11,882

הספר “לגלות את הגן הנעלם - ילדים בטיפול” מכניס את הקוראים אל הטיפול הפסיכולוגי בילדים ובמתבגרים, אל היחסים הנרקמים בין המטפל למטופל ואל שיטות פסיכולוגיות שיכולות לסייע... המשך

לגלות את הגן הנעלם
 
לילך רחמים
 

לגלות את הגן הנעלם

ילדים בטיפול

 
הוצאת דיונון
 
 
 
ילדים ומתבגרים רבים סובלים מקשיים רגשיים וזקוקים לטיפול פסיכולוגי. קשיים רגשיים נפוצים בקרב ילדים הם פוביות, חרדה חברתית, דיכאון ותסמונת פוסט-טראומטית בעקבות אירועים מאיימים.
הספר “לגלות את הגן הנעלם - ילדים בטיפול” מכניס את הקוראים אל הטיפול הפסיכולוגי בילדים ובמתבגרים, אל היחסים הנרקמים בין המטפל למטופל ואל שיטות פסיכולוגיות שיכולות לסייע לילדים. כל פרק בספר הוא שילוב של סיפורת שלוקחת את הקורא אל עולמו של ילד אשר סובל מבעיה פסיכולוגית ספציפית, מידע על הבעיה, שיטות טיפול מבוססות מחקר לאותה בעיה ותיאור סיפורי של מהלך הטיפול. הספר פורש את הישגי השנים האחרונות בפסיכולוגיה ובמדעי המוח ומציג שיטות טיפול שבאמצעותן יוכל קהל הקוראים למצוא מזור לסבלם של ילדים ומתבגרים.
הסבל שילדים, והורים חווים הינו לעיתים עצום ואף על פי כן רבים מהם אינם פונים לטיפול. לא אחת, ההורים אינם מתמצאים בטיפול פסיכולוגי, והם סוג של "מהגרים במולדת חדשה". כל פרק בספר פורש עולם רגשי וידע פסיכולוגי ופסיכיאטרי, ומכניס את הקורא לעולמו האישי של הילד ולעלילה המתרחשת בחדר הטיפול.

- הפרק הראשון מייצג ילדים אשר סובלים מתסמונת פוסט טראומטית בעקבות תקיפה מינית
- הפרק השני מייצג חיילים הסובלים מתסמונת פוסט-טראומטית לאחר לקרב
- הפרק השלישי מייצג ילדים הסובלים מתסמונת טורדנית כפייתית
- הפרק הרביעי מייצג נערים ונערות הסובלים מדיכאון ופגיעה עצמית
- הפרק החמישי מייצג את סבלם של אלו הסובלים מחרדה חברתית
- הפרק השישי מייצג חוויה פוסט-טראומטית הנגרמת כתוצאה מפציעה, כווייה וסבל גופני אחר

במקרים אלה ובדומיהם טיפלה ד"ר לילך רחמים. בן, דין, דור, שרון, דניאל ואופק הם ילדים נורמליים הסובלים מקשיים שונים ויכולים להיעזר בטיפול יעיל שיסייע להם לפתור, להפחית ואף להעלים את הקשיים אותם הם חווים. ולהשתחרר מהסבל. סיבה מרכזית להימנעות כזו היא הסטיגמה של מחלת נפש, מכשול אדיר שמקורו בחלוקה לא נכונה של הגוף והנפש. עם התקדמות המדע אנו מבינים שהסבל נגרם כתוצאה ממשתנים רבים ביניהם גורמים ביולוגיים וסביבתיים, אבל בסופו של דבר החותם נותר. טיפול בדיבור, ושינויים בחשיבה ובהתנהגות מביאים לשינוי והחלמה של מרכזים שונים במוח ולהחלמתו של הגוף. בששת הפרקים בספר מופיע מידע על המתרחש במערכת העצבים ובמבנים מוחיים ספציפיים בחרדה, בדיכאון, בתסמונת טורדנית כפייתית ובהפרעות פוסט טראומתיות.

שמו של הספר הוא בהשראת ספרה הקלאסי והיפהפה של פרנסס הודג'סון, "סוד הגן הנעלם" – ספר שכבש את המחברת בילדותה ומהלך עליה קסם עד היום. הספר מספר על חברות הנרקמת בין שלושה ילדים, כל אחד מהם הוזנח רגשית על ידי הוריו או דמויות חינוכיות נוספות - הזנחה שלא הייתה מכוונת ולא נבעה מרוע – אך יצרה טראומה ותחושות אובדן. הילדים מוצאים את הגן הנעלם – זה שהוזנח ונבל וקמל – ותחת טיפוחם הגן מלבלב ופורח.
 
ד"ר לילך רחמים היא פסיכולוגית קלינית ורפואית מומחית, מדריכה, מייסדת ומנהלת תוכנית ההכשרה לפסיכותרפיה קוגניטיבית-התנהגותית בילדים ובמתבגרים במרכז "חוסן". רחמים מרצה ועמיתת מחקר בבית הספר לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי הרצליה ובתוכנית ללימודי המשך בבית הספר לרפואה שבאוניברסיטת תל אביב. עמדה בראש משלחות סיוע בארצות בעולם שחוו טראומות המוניות. בתקופת מלחמת לבנון השנייה הוענק לה אות על התנדבותה במהלך המלחמה. בימים אלה היא מובילה מחקר בתחום הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי בפעוטות פוסט-טראומטיים.
 
 
 
לפניכם פרק מתוך הספר באדיבות המחברת וההוצאה לאור:
 
לגלות את הגן הנעלם / לילך רחמים 1אמבולנס הוא טוב או רע? טיפול בפעוטה בת שלוש
 
לרכישה ביריד פסיכולוגיה עברית

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: ספרים, טיפול בילדים
הדר כהן סטורלזי
הדר כהן סטורלזי
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה
נועה פרן דרומי
נועה פרן דרומי
פסיכולוגית
אונליין (טיפול מרחוק), נתניה והסביבה
עידן צומר
עידן צומר
פסיכולוג
אונליין (טיפול מרחוק), חולון והסביבה
ארנון נחמיאס
ארנון נחמיאס
עובד סוציאלי
מטפל זוגי ומשפחתי
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה
נויה כהן צמח מרדכי
נויה כהן צמח מרדכי
עובדת סוציאלית
רחובות והסביבה, תל אביב והסביבה, חולון והסביבה
ליטל להב ליסק
ליטל להב ליסק
עובדת סוציאלית
מטפלת זוגית ומשפחתית
עפולה והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), יקנעם והסביבה

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות למאמר זה.