לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
אנטומיה של טיפול - פסיכותרפיה גופנית | אסף רולף בן-שחראנטומיה של טיפול - פסיכותרפיה גופנית | אסף רולף בן-שחר

אנטומיה של טיפול - פסיכותרפיה גופנית | אסף רולף בן-שחר

ספרים | 11/4/2013 | 19,908

הספר "אנטומיה של טיפול" בוחן את ההיסטוריה של הפסיכותרפיה הגופנית, מציע המשגות והבנות תיאורטיות וקליניות ועשיר בדוגמאות טיפוליות ובתרגולים - כל אלו נועדו לקרב את הקורא... המשך

 
אנטומיה של טיפול / אסף רולף בן-שחר 
 
אסף רולף בן-שחר
אנטומיה של טיפול
פסיכותרפיה גופנית
 
פרדס
 
 
 
 
המפגש הטיפולי הוא מפגש בין נפשות המגולמות בגוף - בין דופים הנוכחים בחדר, מדברים, מופעלים ומפעילים, גופים המחכים לנו שנקשים להם ונדבר איתם ואותם. הפסיכואנליזה ההתייחסותית בוחנת זאת בשלושת העשורים האחרונים, הפסיכותרפיה הגופנית - מאז שנות השלושים של המאה העשרים.

הספר "אנטומיה של טיפול" בוחן את ההיסטוריה של הפסיכותרפיה הגופנית, מציע המשגות והבנות תיאורטיות וקליניות ועשיר בדוגמאות טיפוליות ובתרגולים - כל אלו נועדו לקרב את הקורא להבנה עמוקה יותר של מקום הגוף בטיפול ומאפשרים לקורא חוויית קריאה דינאמית, סקרנית ומעוררת.
 
הספר פותח צוהר לעולמה של הפסיכותרפיה הגופנית ההתייחסותית, ומאפשר לקורא מסע אישי ומקצועי לתוך נבכי הקשר הטיפולי דרך עיניים אנטומיות והתייחסותיות.

"אסף רולף בן שחר הוא בין המטפלים המבריקים ביותר בדור החדש של פסיכותרפיסטים גופניים, המתבסס בעבודה על סינתזה שיצר בעצמו בין המרכיבים המובחרים ביותר של המסורת שמקורה בעבודה של וילהלם רייך. הוא גם כותב מוכשר, ופרישת משנתו בנוגע לשדה הפסיכותרפיה הגופנית היא יקרת ערך".
                                                           
ניק טוטון, MA, מייסד טיפול מונכח-גוף התייחסותי

"אסף רולף בן-שחר השקיע עבודה רבה לגיבוש קולו הנפרד תוך כדי מתן קרדיט לאלו שהשפיעו על תפיסתו או אפשרו לו חיבור לעולם ידע נרחב יותר. כתיבתו היא אינקלוסיבית ומכבדת. ברוח שיתוף הפעולה וקידום ספריית המידע המקצועי שמאפשר לקוראים ללמוד זה מזה וליצור שפה משותפת, אני רוצה לתמוך בספרו. אני בטוח שספרו יעזור לקוראים רבים ויסייע להומניזציה של מקצועות הסיוע, כמו גם יציג דרכים נוספות ופחות מוכרות לטיפול".
                                                         
ד"ר סטנלי קלמן, מייסד הפסיכולוגיה הפורמטיבית

"לאסף רולף בן-שחר הבנה עמוקה של הקשר בין רגש, התקשרות והתכווננות. רוקף בן-שחר כותב תוך שימוש בדוגמאות קליניות רבות, מתוך היכרות עמוקה עם השורשים הפילוסופיים וההומניסטיים של הפסיכותרפיה הגופנית. אני ממליץ בחום על ספרו כמקור ידע משלים, תיאורטי וקליני על פסיכותרפיה גופנית"
                                                         
ד"ר דיוויד בואדלה, מייסד הביוסינתזה
 
ד"ר אסף רולף בן-שחר הוא מהקלינאים והכותבים המובילים בעולם בתחום הפסיכותרפיה הגופנית ההתייחסותית. אסף הוא ראש התוכנית לפסיכותרפיה גופנית בת-זמננו במרכז הישראלי לרפואת גוף-נפש ובנוסף הוא מלמד במוסדות קליניים ואקדמאיים בישראל וברחבי אירופה. את מרבית הכשרתו וניסיונו הקליני רכש במשך שהות ארוכה באנגליה.
עבודת הדוקטורט שלו "התמסרות לזרימה" בחנה את נקודות הממשק בין הפסיכואנליזה ההתייחסותית, הפסיכותרפיה הגופנית וההיפנוזה. כיום הוא מטפל ומדריך בקליניקה פרטית בישראל.
אסף פרסם עשרות רבות של מאמרים בכתבי-עת מקצועיים ומספר פרקים בספרי פסיכותרפיה. הוא חבר מערכת בהוצאת הספרים Body-Psychotherapy Publications ובכתבי העת Self & Society ו- Body, Dance & Movement in Psychotherapy. זהו ספרו הראשון. אסף נשוי לתום ואב לשתי בנות - זוהר ושי.
 
 
 
לפניכם חלקים מתוך הספר באדיבות המחבר וההוצאה לאור:
 
אנטומיה של טיפול - פסיכותרפיה גופנית | אסף רולף בן- 1הקדמה מאת ז'קלין קרלטון +'הגוף האינטרסובייקטיבי בטיפול' - מתוך פרק שמיני
 
אנטומיה של טיפול - פסיכותרפיה גופנית | אסף רולף בן- 2'בין ויסות עצמי לוויסות דיאדי בעבודה עם חרדה ונתקים' - מתוך פרק שמיני
 

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: ספרים, פסיכולוגיה התייחסותית, גוף ונפש, שיטות טיפול נוספות
ענת פישמן
ענת פישמן
יועצת חינוכית
מטפלת זוגית ומשפחתית
שרון ושומרון, פתח תקוה והסביבה
אדוה קידר
אדוה קידר
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה
שרונה ירקוני
שרונה ירקוני
מטפלת זוגית ומשפחתית
חיפה והכרמל, פרדס חנה והסביבה
דפנה פלגי לוין
דפנה פלגי לוין
עובדת סוציאלית
מטפלת זוגית ומשפחתית
עפולה והסביבה, נצרת והסביבה, יקנעם והסביבה
חנה מן
חנה מן
פסיכולוגית
ירושלים וסביבותיה, קרית שמונה והסביבה
ארנון נחמיאס
ארנון נחמיאס
עובד סוציאלי
מטפל זוגי ומשפחתי
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

רחל בר-יוסף-דדוןרחל בר-יוסף-דדון16/4/2013

אינטליגנציה גופנית חשובה ומועילה. יותר ויותר אנו נעשים מודעים בשנים האחרונות עד כמה חשוב להתחבר לגוף. עד כמה הגוף יכול להיות 'דרך המלך' לנפשנו, לא פחות מהחלומות, למשל, שפרויד הגדיר גם אותם, כדרך המלך, לנפש.
מי שיודע טכניקות נכונות של התחברות לגוף יכול גם להתחבר היטב לנפש. כתבתי על כך בספרי החדש, ואני מאוד מאוד שמחה, שאסף מעלה כאן פרקים מספרו המרתק, כך שאפשר לקרוא בהם. אני ממליצה בחום לקרוא את ספרו של אסף, לכל מי שרוצה לטפל טוב יותר, זה נראה לי חשוב ביותר...
והנה סתם המלצה קטנה להגדלת המודעות שלנו לגופנו - רגע לפני שאני שוקעת בקריאת הפרקים שאסף העלה:
http://www.hargasha-tova.com/?cat=175