לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
"בכלא אני נחה" - אסירות מבעד לחומות / מימי אייזנשטדט, מיכל ס"בכלא אני נחה" - אסירות מבעד לחומות / מימי אייזנשטדט, מיכל ס

"בכלא אני נחה" - אסירות מבעד לחומות / מימי אייזנשטדט, מיכל סופר, עודדה שטיינברג

ספרים | 12/5/2010 | 18,352

שמונה ראיונות עם אסירות שביצעו עבירות קשות וקיבלו עונשי מאסר כבדים, חושפות בדבור ישיר את עולמן הסדוק. אסירות שלמרות השוני ביניהן, וקולן הייחודי, הן כל כך דומות כמייצגות... המשך

"בכלא אני נחה" - אסירות מבעד לחומות / מימי אייזנשטד 1 
 
מימי אייזנשטדט / מיכל סופר / עודדה שטיינברג
"בכלא אני נחה"
אסירות מבעד לחומות
 
הספריה החדשה - הוצאת הקיבוץ המאוחד - ספרית פועלים
 
 
 
 
שמונה ראיונות עם אסירות שביצעו עבירות קשות וקיבלו עונשי מאסר כבדים, חושפות בדבור ישיר את עולמן הסדוק. אסירות שלמרות השוני ביניהן, וקולן הייחודי, הן כל כך דומות כמייצגות תופעות חברתיות קשות: ילדות חסרה, התעללות פיזית ונפשית, אלימות, בדידות, ניכור ותלישות, התמכרויות, מחלות וקורבנות, העדר רשתות חברתיות, חלל ורִיק בכל הנוגע למשאבים נפשיים וכלכליים ולהעדרם של גורמים תומכים.
שמונה אסירות שמצוקותיהן הקשות ופגיעה בגופן ובנפשן על ידי קרוביהן הובילו את כולן להפרות חוזרות ונשנות על החוק. האם זו הייתה לדידן הבחירה ברע ביותר, או ברירת מחדל.
ההימצאות במאסר קשה ומייסרת, ועמדות של סלידה ודחייה כלפי המאסר חזרו ועלו. קשה וצורב עליהן הניתוק מהילדים, האמהוּת המאוימת העומדת במבחן מכבידים במיוחד. יחד עם זאת למרות ריבוי הקולות וההתייחסות הסובייקטיבית השונה של כל אחת מהן, לעצם הכליאה התקבל אצלן קול אחיד וברור שמעיד כי הכלא עבורן הוא מקום פחות מאיים ומכאיב מכפי שהיו החיים מחוץ לחומות. הספר מבוסס על ראיונות ודרך הפריזמה הקרימינולוגית, המשיקה גם לתחומי ידע אחרים, נפרש עולמן המורכב של נשים עברייניות בכלל, ואסירות אמהות בפרט.
 
פרופ' מימי אייזנשטדט, המכון לקרימינולוגיה,הפקולטה למשפטים, בית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע"ש פאול ברוואלד, יו"ר מרכז לייפר ללימודי נשים ומגדר באוניברסיטה העברית בירושלים. תחומי המחקר שלה הם משפט וחברה, ענישה ומדיניות חברתית ומגדר, ומדינת הרווחה.
ד"ר מיכל סופר, עובדת סוציאלית, ד"ר לפילוסופיה מטעם האוניברסיטה העברית. כעת במכון ברטון בלאט, בית הספר למשפטים, אוניברסיטת סירקיוז, ניו יורק. תחומי המחקר העיקריים שלה עוסקים בסטייה, סטיגמה ופיקוח חברתי של חולי ומוגבלות, במוסדות חברתיים שונים לרבות תקשורת ההמונים.
ד"ר עודדה שטיינברג, המכון לקרימינולוגיה, הפקולטה למשפטים האוניברסיטה העברית בירושלים. תחומי מחקר והוראה עיקריים: עבריינות נשים, סטייה ופיקוח חברתי, מערכת הכליאה, עבריינות נוער. פעילה בגופים משפטיים שונים.
 
 
 
לפניכם פרק מתוך הספר באדיבות המחברים וההוצאה לאור:
 
"בכלא אני נחה" - אסירות מבעד לחומות / מימי אייזנשטד 2שער ראשון: עצירה
 
 

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: ספרים, מגדר, ממסד וחוק, קרימינולוגיה
רדה רוזלר דוידוב
רדה רוזלר דוידוב
עובדת סוציאלית
רמת גן והסביבה
יוסף אלישביץ
יוסף אלישביץ
פסיכולוג
תל אביב והסביבה
רוני אפשטיין
רוני אפשטיין
פסיכולוג
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
אורית גודקאר
אורית גודקאר
פסיכולוגית
אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה
רומי ארן שורץ
רומי ארן שורץ
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
אורלי צרפתי פרידמן
אורלי צרפתי פרידמן
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות למאמר זה.