לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
אֲבׇל הַגַּאֲוׇה הַזּוֹ, הַנִּיחִי לׇהּ שֶתִּבְעַר

אֲבׇל הַגַּאֲוׇה הַזּוֹ, הַנִּיחִי לׇהּ שֶתִּבְעַר

עלון פסיכולוגיה עברית | 6/6/2021 | הרשמו כמנויים

 

אֲבׇל הַגַּאֲוׇה הַזּוֹ, הַנִּיחִי לׇהּ שֶתִּבְעַר

חודש הגאווה מצוין בימים אלה ברחבי העולם. אצלנו, התקיים ביום חמישי האחרון מצעד הגאווה הירושלמי, שהדיו נבלעו, בתוך ההתרחשויות הפוליטיות המסעירות – נשיא חדש נבחר, ועלה בידם, לפחות עד להודעה חדשה, להכריז על ממשלת שינוי. חודש הגאווה, מזמין אותנו לתת את לבנו לרבים שעוד לא חשים את ליטופן של רוחות השינוי על בשרם גם בעת של תמורות. (ובעצם, אם בתמורות עסקינן - בעת בה גם מפלגה שחרטה על דגלה התנגדות ללהטבים נכנסה לראשונה לכנסת). לאלה שמצויים בקונפליקט עם סביבתם, החיצונית או הפנימית, ביחס לאפשרות לחיות בחוויה מתרחבת של מלאות, חיבור, נוכחות ושייכות. 

לכבוד חודש הגאווה, נחזור למאמר נהדר משנת 2011 של ד"ר אילן טבק-אבירם - הורות אחרת? על הדומה והשונה בהורות חד-מינית: המאמר מתייחס לשתי סוגיות עיקריות הייחודיות להורות החד-מינית. הראשונה קשורה למורכבות של הורות שבה רק אחד מן ההורים הוא ההורה הביולוגי של הילד, על אף שהילד הוא פרי של תהליך משותף של הזוג. הסוגיה השנייה מנסה להתמודד עם השאלה כיצד בכל זאת יכולים ילדים להתפתח באופן נורמטיבי כאשר שני ההורים הם מאותו המין ובהעדרה של דמות הורית מהמין השני. 

במדור סקירות המאמרים - סקירת פרק מתוך ספרן המוכר והחשוב של דיוויס ופראולי: Treating the Adult Survivor of Childhood Sexual Abuse פרק 5: חשיפת הסוד ושחזור זיכרונות, שעוסק בתהליך חשיפת הסוד של התעללות מינית בילדות במהלך טיפול בנפגעים.

במדור הספרים - ספר חדש - האתיקה של ההבנה הטיפולית מאת נעמי לאור-בנקר: במערכת היחסים המורכבת והמשמעותית בטיפול הפסיכואנליטי, יש חשיבות מיוחדת לאופן שבו מבין המטפל את המטופל ומסריו. במרכז הספר האתיקה של ההבנה הטיפולית עומדת הטענה כי מלאכת ההבנה בטיפול הפסיכואנליטי היא התרחשות אֶתית. מה מייחד את אתיקת ההבנה הפסיכואנליטית?


- פרסומת -

וגם - גיליון הו! החדש, בעריכת דורי מנור, מכיל מאות שירים רבי יופי פרי עטם של יוצרים ויוצרות עכשוויים, כותבים חדשים, המיטב מיצירותיהם של כותבות/ים ותיקים, וגילויים שיריים חדשים ומפתיעים. בין היתר, הגיליון החדש מכיל שירה העוסקת בטיפול פסיכולוגי ופסיכיאטרי, יחסי מטפל-מטופל, אשפוז פסיכיאטרי, התמודדות עם מצוקה נפשית, ועוד. שירים אלה מתקיימים במפגש שבין טיפול ושירה, טיפול ויצירה, טיפול ואמנות, ומדגישים את הקשר ההדוק בין אלה. בעיקר, הם מאירים מחדש את הקשר בין עולם הספרות ועולם הפסיכולוגיה והטיפול, הן עבור המטפלים, והן עבור מטופלים ומתמודדים. שלל שירים מפעימים ומטלטלים בנושאים אלה לוקטו מתוך הספר ומחכים לקריאתכם

ובבלוג 'הרצאה בנעלי בית' תוכלו לצפות בערב העיון: "שכול ואגדה חיה - על התמודדות וצמיחה מתוך החוסר" - שנערך מטעם מכון רוטנברג לפסיכולוגיה יהודית ביום שלישי וגם בערב העיון "מי רואה את המורה?" שנערך מטעם התכנית 'ויניקוט בחינוך' של מרכז ויניקוט בישראל ב-23.5.21 באופן מקוון.

הגאווה הזו / הילה להב

הַרְבֵּה מִדַּי דְּבׇרִים כׇּבִים.
אַנִּיחַ לׇאוֹר וְלִתְשׁוּקׇתֵךְ וְנֵרוֹת
הַשַּבׇּת וְהַדְּמׇמׇה –

– אַף לְעֵינַיִךְ
אֲבׇל הַגַּאֲוׇה הַזּוֹ
הַנִּיחִי לׇהּ שֶתִּבְעַר

Photo by Markus Spiske on Unsplash


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: להט'ב
בר אורקין
בר אורקין
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
ורד צמרת-לזר
ורד צמרת-לזר
פסיכולוגית
כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
רחל פצ'ניק פומפס
רחל פצ'ניק פומפס
מטפלת זוגית ומשפחתית
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
רומי ארן שורץ
רומי ארן שורץ
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
גלי ברמן בר-און
גלי ברמן בר-און
פסיכולוגית
שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)
אלון בנרי
אלון בנרי
עובד סוציאלי
חיפה והכרמל

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

לחברי פסיכולוגיה עברית שלום,     בקרוב תפתח באתר קבוצת דיון (פורום) רב מקצועית בנושא 'שיקום, החלמה ושילוב...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.