לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
מה שלומך? נא הצג את בעייתך

מה שלומך? נא הצג את בעייתך

עלון פסיכולוגיה עברית | 14/12/2014 | הרשמו כמנויים

שלל טקסטים וחדשות הצטברו השבוע באתר, אז נצא מיד לדרך:

בשנים האחרונות מתפתח תחום 'הטיפול הוירטואלי' ואיתו עולות שאלות לגבי מאפייניו וטיבו של טיפול שכזה: מתן סיוע רגשי באמצעות האינטרנט חורג מדפוסי השיח הטיפולי המקובל נוכח שונות רבה ביציבות מסגרת ההתערבות, היעדר התקשורת הבלתי מילולית ומחסור במאפיינים נוספים המספקים אינפורמציה משמעותית על המטופל. אולם קשת רחבה של מחקרים שבחנו אתרים ותוכניות שהציעו התערבות טיפולית ברשת מצביעים על אפקטיביות ותרומה אישית משמעותית. במאמרו מציג ניר ויטנברג סקירה של הספרות הקיימת על ברית טיפולית ברשת ובמפגש פנים אל פנים, וכן ממצאים ממחקר שנערך בקרב בני נוער שפנו לעזרה במסגרת אתרי סיוע בישראל. עוד על שימוש קצת אחר במחשבים - בשנים האחרונות משגשג גם 'האימון המוחי' - חסידיו טוענים שטמונה בו האפשרות לשפר יכולות קוגניטיביות על ידי תרגול, הודות לגמישותה של מערכת העצבים. במאמרה מציגה חן ספקטוראת האופן שבו משחקי מחשב יכולים לקדם את היכולות הקוגניטיביות באמצעות תיווך של איש מקצוע העושה בהם שימוש מושכל. להשלמת התמונה הוירטואלית אתם מוזמנים להאזין לשיחה של ד"ר ארנון רולניק עם ד"ר דרור גרין, מחברם של ספרים מקצועיים רבים (ביניהם 'פרויד נגד דורה') ומחלוצי הטיפול הרגשי באינטרנט.

בתחתית הכפולה של התודעה מסתתרים רצונות כמוסים, תענוגות אסורים וזיכרונות כואבים. כיצד לפענח את התשוקה ואת העונג אשר אצורים בין המילים הנאמרות בטיפול, כיצד להצביע עליהם ולפרשם? ספרו החדש של ד"ר יהודה ישראלי'מלאכת הטיפול הלאקאניאני', מתמקד בפרקטיקה של מלאכת הטיפול הנפשי ויכול לסייע גם למי שאינו מצוי ברזי המחשבה הלאקאניאנית. פרק מהספר העוסק בקליניקה כמרחב סמלי זמין לקריאתכם. ובינתיים ב'פסיכובלוגיה': רות נצר מנתחת את הסרט 'שנת חורף' של הבמאי הטורקי נורי בילגה ג'יילן, ד"ר אורי ניצן מנסה להסביר מה יש בו ברבי נחמן, 'רופא הנפשות', שרלוונטי לאדם המדוכא והמפורק? דרך להיט ברסלבי מנסה ניצן ללמוד כמה עקרונות יסוד חשובים לטיפול במשבר דיכאוני. מרגש, מחכים ומומלץ מאד לקריאה. רועי סמנה בממתק פסיכואנליטי חדש - על הקושי שלנו כמטפלים להיות 'האוביקט הרע' ועל ההכרח 'ללכלך את הידיים' בחדר הטיפולים. איך נמנעים מלברוח להרגעה וריכוך ושומרים על מידה נכונה של חיכוך?.


- פרסומת -

ונסיים בכמה עניינים אקטואלים:

- בבלוג של ועדת הרישום בפנקס הפסיכולוגים פרסמה ימימה גולדברג, הפסיכולוגית הארצית הודעה חשובה הנוגעת לרפורמה בתהליך מציאת ההתמחות - בקצרה - בשל רשימות ההמתנה הארוכות וההחלטה לתעדף מתמחים שסיימו התמחות במהלך 2014 וזקוקים להמשך התמחות - הוסף אשכול חדש לרשימת ההמתנה. מועמדים שטרם התחילו התמחות לא יוכלו בשלב זה להגיש מועמדות למלגות המתפנות במסגרת מרפאתית. כדאי לקרוא בעיון.

-לקראת הרפורמה במערך בריאות הנפש שאמורה לצאת לדרך במהלך שנת 2015, התבקשו מנהלי המרכזים והמרפאות לבריאות הנפש להעביר מידע פרטני אודות מטופליהם לקופות החולים.הדרישה להעברת מידע רפואי עוררה קולות מודאגים בשדה, החוששים לזכויותיהם של המטופלים ופגיעה בכללי האתיקה. ב'שפיות זמנית' תוכלו לקרוא על הדרישה וכן חוות דעת בעניין של פרופ' גבי שפלר ואת מכתבו הבהול של ח"כ דב חנין בעניין. מה דעתכם?

-שמחים לבשר על כניסתה של דנה שלומאי לתפקידה כמנהלת החדשה של פורום 'מעבר לים'. שלומאי, פסיכולוגית קלינית מומחית המתגוררת בהולנד, תחליף את המנהלות הקודמות - ענב אור גורדון שניהלה את הפורום במשך מספר שנים ומיכל קורד ביאלסקי שהצטרפה אליה בשנה האחרונה. נבקש להודות לשתיהן על המושקעות הרבה לאורך השנים ולהזמין, בהזדמנות זו, פסיכולוגים המתגוררים בחו"ל להצטרף לקהילה הוירטואלית המיוחדת שנוצרה בפורום במסגרתה ניתן להתייעץ ולשוחח על האתגרים השונים העומדים בפני אנשי מקצוע העוסקים בטיפול מעבר לים.

-שבועות אחרונים של שנת 2014, ומצאתם את עצמכם תוהים ומבולבלים לגבי כל מיני עניינים כספיים? בשבוע הקרוב (11-18 בדצמבר) מתאחרים באתר 'פסיכולוגיה עברית' בפורום רואי חשבון ממשרד שחר ושות' וישיבו לשאלות בכל הנוגע לפתיחת קליניקה פרטית והקמת עסק, ניהול שוטף של הכנסות והוצאות, שאלות בנוגע להוצאות מוכרות, התנהלות מול רשויות המס ועוד. רואי החשבון ממתינים לשאלותיכם. שבוע טוב! "אבידן: הלו. אלייזה: מה שלומך. נא הצג את בעייתך. אבידן: אולי תואיל אתה להציג את עצמך? אלייזה: דיברנו עליך, לא עלי. אבידן: מוטב שנדבר עליך ולא עליי, אם מדובר באפשרות שנדבר עליי ולא עליך.

אלייזה: אולי בהזיותיך נדבר זה על זה."

(מתוך: הפסיכיאטור האלקטרוני שלי, שמונה שיחות אוטנטיות עם מחשב, הוצאת בבל)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
יעל אלמוג
יעל אלמוג
קרימינולוגית קלינית
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
ד"ר תום רן
ד"ר תום רן
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
נינה וייל
נינה וייל
פסיכולוגית
כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), נתניה והסביבה
מיה נאור
מיה נאור
חבר/ה ביה"ת
רינה ברקוביץ'
רינה ברקוביץ'
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
עידו פלג
עידו פלג
פסיכולוג
פרדס חנה והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

לחברות וחברי קהילת פסיכולוגיה עברית שלום, בימים הקרובים תפתח קבוצת הדיון 'לקראת בחינת התמחות' למתמחים...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.