לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
לחיית חושך, למפלצת רטובה, לשדון לילה, לפיה הטובה

לחיית חושך, למפלצת רטובה, לשדון לילה, לפיה הטובה

עלון פסיכולוגיה עברית | 14/3/2014 | הרשמו כמנויים

לצד תחפושת הפיה, הליצן הקטן הנחמד ואוזן ההמן המתוקה, בחג הפורים מזמינים אותנו המקורות לשתות משקאות משכרים ולאבד את יכולת ההבחנה  - בין ארור לברוך, בין טוב לרע. חי נפשנו, איזו מן הזמנה! לשמוט את המוכר והמארגן, לשוב אל תוהו תודעתי, להתערבל בבליל רגשי. מי מכם מעז? ומי חושש ומעדיף להתחבא מאחורי מסיכות היום-יום, נאחז ביש ובידיעה? 'אני פורים שמח ומבדח', אבל אולי גם בעל פוטנציאל מסוג קצת אחר  - תוסס וסוער, מגלה את הנסתר, מעורר חרדות קיומיות ומזמין בלבול יוצרות?

רות נצר לוקחת אותנו איתה ל'פורים אירופאי' - אל קרנבלי המסכות המשוגעים באיטליה, ובעין יונגיאנית מנתחת את המתרחש סביבה -  על היצריות הבוטה, הפריון והמוות המשמשים בערבוביה בקרנבל, על ניירות הקונפטי טעוני הסמליות ועל ההבדל בין להיות קהל לבין להיות בעצמך חלק מהפסטיבל. ליאור גרנות מתוודה על אהבתה למכשפות, מבחינה במנגנון הפיצול העומד מאחורי החרדה שמעוררת דמות המכשפה ובעזרת ניתוח ספר הילדים של שולה מודן 'המכשפה של ליאור', מנסה להסביר איך מכשפה רגישה יכולה להיות מטפלת טובה ולעזור לילד לקבל אל תוכו את הטוב ואת הרע.

איילת וידר-כהן מובילה אותנו לטיול קצר במגילה, נותנת קול לשתיקתה של אסתר המלכה כמייצגת שתיקתן של נשים בחברה ומזכירה לנו שאסתר בעצם נאלצה למכור את גופה כדי להציל את משפחתה. וידר-כהן תוהה מדוע קל לנו להזדהות עם ה'פמיניסטיות' של ושתי אבל אנחנו עוצמות עינים ומתעלמות מהצד הכואב הזה בדמותה של אסתר? סקירתה של אסנת לקר את הרצאתה של פרופ' עינת פלד מהווה המשך ישיר לתהייה שמעלה וידר-כהן בעקבות המגילה, ועוסקת במשוכות העומדות בפני נשות מקצוע בבואן להתבונן על בעיית הזנות ולטפל בה. על חוסר בשפה מקצועית משותפת, על הנורמטיביות שבצריכת זנות ועל השאלה אם עיסוק בזנות הוא בחירה. אז על מה אתם חושבים כשאתם חושבים על זנות?. גיא פרל כותב בליריות על לידה תודעתית הנמצאת במרכז שירה של חנה לזרע. ואורי ניצן כמו נולד מחדש ומתחבר לגוף שלו בביקור גבה-טמפרטורה בחמאם תורכי. הצצה ציורית  ורב חושית לאופן שבו טיפול שכולו גוף יכול להיות עמוס משמעויות פסיכולוגיות כשהוא מתמקד בחוויה אוטיסטית מגעית של האדם. ושירה עומר במאמר מעניין על טיפול ללא נוכחות פיזית כלל - טיפול פסיכולוגי דרך האינטרנט - האם ניתן ליצור קשר טיפולי מבוסס ואפקטיבי גם ללא מפגש פיזי בקליניקה? עומר, מתארת את התפתחות אופנות טיפולית זאת ומציגה מאפיינים טיפוליים המהווים את עמודי התווך של הטיפול הפסיכולוגי בשיחה פנים אל פנים דרך רשת האינטרנט.


- פרסומת -

נסיים בעדכון על כך שבתחילת השבוע יצא לדרך  פורום 'לקראת בחינת התמחות - מועד אביב' בניהולה של רחל מרדכוביץ'. הפורום מיועד למתמחים בפסיכולוגיה קלינית  המתכוננים לבחינה הקרובה. מוזמנים להצטרף, להיות שותפים לשיח ער ולהתייעץ בסוגיות הנוגעות לבחינה.

בברכת שבת שלום ועד דלא נדע...

"שוב זאת תקופה של גאות בחיי,

מים רבים שוטפים את חושי.

אני נמשכת, והופכת

לחית חושך, למפלצת רטובה,

לשדון לילה, לפיה הטובה,

מתוקה ודורסת את האור מכבה,

וזורמת הלאה -

עד העונג הבא"

(מתוך: עד העונג הבא, מילים ולחן: ענבל פרלמוטר, 'המכשפות')

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
דניאלה בן קימון
דניאלה בן קימון
פסיכולוגית
כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה
שרה שולומון
שרה שולומון
פסיכולוגית
כפר סבא והסביבה
אפרת ליה שחף
אפרת ליה שחף
פסיכולוגית
אונליין (טיפול מרחוק)
אור עטר
אור עטר
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
יהודה דוכן
יהודה דוכן
עובד סוציאלי
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
הילה שניר
הילה שניר
עובדת סוציאלית
רחובות והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), חולון והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

השבוע באתר, פקעת של מאמרים מעניינים - חמוטל ארבל בוחנת את משמעות הבחירה בחוט הטקסטיל והשימוש בו במסגרת...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.