לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
גיליון אפריל

גיליון אפריל

עלון פסיכולוגיה עברית | 3/4/2011 | הרשמו כמנויים

לחברי פסיכולוגיה עברית שלום,
 
החודש נפתח באתר פורום "עבודה סוציאלית" בו ניתן לדון בסוגיות הקשורות למקצוע העבודה הסוציאלית בכלל, וכן בנושאים שונים המעסיקים אנשי ונשות מקצוע בתחום בפרט. הפורום משמש מרחב למפגש של עו"ס, לשיתוף במידע ובחוויות, ולדיון בשאלות תיאורטיות ופרקטיות. הפורום פתוח לעו"סים בלבד על פי הרשאה מקצועית באתר.
 
נזכיר גם את פתיחתו במהלך החודש שעבר של פורום "מעבר לים" אשר מיועד למטפלים ישראלים בחו"ל (או כאלה שנמצאים בתהליכי מעבר מכאן לשם, ובחזרה)
 
בברכה,
 
מערכת פסיכולוגיה עברית 
 
 
לימי העיון הקרובים היכנסו לקישור: http://www.hebpsy.net/calendar_list.asp
 
מאמרים חדשים:
"והילד שלי הוא אריה" / מיכל אבירם ויינר
במאמר יוצג פרוייקט טיפולי שנועד לסייע בהתמודדות עם בעיות התנהגות של ילדים בגיל הגן. תחילה יוצג הרציונל המערכתי-אינטגרטיבי העומד בבסיס מודל העבודה בפרוייקט, שבמרכזו קבוצה המורכבת מדיאדות של ילד-הורה; בהמשך יסקור המאמר את מטרות הקבוצה, ויתאר את התהליך על שלביו השונים תוך שזירת דוגמאות קצרות. לסיכום, תוצגנה מסקנות ומחשבות להמשך העבודה ולפיתוחו של המודל.
 
"יצאת צדיק" - רשמים מ"הרצגה" / אראלה צבי עמיאל
סקירת המופע "נח על הספה" המפגיש בין שני עולמות - עולם המקרא ועולם הפסיכולוגיה המודרנית, דרך השכבת דמותו המרתקת של נח על ספת הפסיכולוג הילל הזקן.
 
מה קורה ליצירתיות המופלאה של פעוטות כאשר הם גדלים ומתקרבים לגיל ההתבגרות? וכיצד ניתן לשמר את האפשרות לחוויה יצירתית בחדר הטיפול כאשר הילדים נמשכים דווקא למשחקים מובנים? מחדרה של מטפלת באמנות.
 
בעקבות יום העיון על מודל ה-IFS, שפותח על-ידי ד"ר ריצ'ארד שוורץ בהתבסס החשיבה המערכתית ומשמש בטיפולים פרטניים, זוגיים ומשפחתיים.
 
בכתבה מובאת ההתרשמות מהרצאתו של סייד קשוע על "הומור בעת מלחמה" במפגש של האיגוד הישראלי לפסיכולוגיית העצמי. אל מול תפיסת ההומור של קוהוט תוצג תפיסתו של קשוע על תפקיד ההומור בכתיבתו, ככותב ערבי בעברית.
 
פוסטים חדשים מתוך פסיכו-בלוגיה:
 
22/03/2011
"פורים הוא החג הנרקיסיסטי האולטימטיבי. מלכות, גיבורי על, מלאכים ומלכים, שעות ארוכות מול המראה, מבטים מבטים מבטים. אין שום מציאות, מגבלות אנושיות מאתנו והלאה. אבל מה לי שאלין? התבוננות קצרה בתוככי נשמתי דלתה משם הבנה: גם כתיבת בלוג היא מעשה נרקיסיסטי..."
 
ד"ר ניצה ירום: בעקבות יום האשה
25/03/2011
"בעקבות יום האשה - מחשבות על יחסי נשים-גברים בזמננו טכסים וחפצים הפכו תחליף לאינטימיות. וכך, משלוח פרחים, קנית מתנה והזמנת צימר הפכו סממנים ל'אהבת בן הזוג' ומדד לערך האישי, חובה ביום הולדת, ביום נישואין, ביום המשפחה, ביום האהבה וביום האשה..." 
 
27/03/2011
"אואופס! מי הוא ה'אנחנו' ש'נכתוב' למעלה מתייחס אליו? השאלה הקודמת צריכה להיות - האם עדיין כותבים אנשים יומנים אישיים? אינני יודעת. בדור של בלוגים ופייסבוק ודומיהם, קשה לי לדמיין נערה היושבת בחדרה, ליד שולחן כתיבה, וכותבת את הרהוריה ומה שעבר עליה..."
 
אביגיל לב: פרפרים
30/03/2011
"מזמן לא כתבתי כאן. ואולי זה חלק מהעניין שלשמו אני כן כותבת, ושיסביר למה פתאום אני כל כך מופתעת ממה שעובר עליי. האמת היא, שעד עכשיו העמדתי פני אדישה. נתתי לכל התהליך לעבור מעליי והוא בקושי דגדג לי את הכנף. האמנתי שאני יותר טובה ביחס שלי לגביו..."
 
 

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
נתנאלה חסידים
נתנאלה חסידים
עובדת סוציאלית
שלומית צור
שלומית צור
פסיכולוגית
שרון ושומרון
עינת מזרחי
עינת מזרחי
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)
הדס ורטהיים פנחס
הדס ורטהיים פנחס
פסיכולוגית
מורשה לעסוק בהיפנוזה
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
יותם לביא
יותם לביא
פסיכולוג
תל אביב והסביבה
דן נייגר
דן נייגר
חבר ביה"ת
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.