לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
זהו פזרון הנפש שלאחר קציר

זהו פזרון הנפש שלאחר קציר

עלון פסיכולוגיה עברית | 14/9/2014 | הרשמו כמנויים

השנה מתחילה להיאסף אל סופה. ריחה של שנה חדשה כבר מדגדג בקצות הנחיריים, הערבים נעשים  (מעט) יותר קרירים. עת כזו של התבוננות על המתרחש מסביב.

עבור אנשי טיפול, ההתבוננות על המתרחש לא נכונה רק לתקופות מעבר ושינוי. אסי שורק עוסק  במאמרו בתרומת 'הראייה הרחבה', המיוחסת לאבותינו ה'לקטים ציידים', לעבודתו של המטפל בכלל והמטפל בטבע בפרט. יישום של ראיה רחבה מאפשר תשומת לב לטווח רחב של משמעויות והתרחשויות אצל המטופל, המטפל, הסביבה ומה שביניהם. מאמר מעניין שבהחלט פותח נקודת מבט קצת אחרת.עוד זווית מעניינת לחשוב, להרגיש ולטפל בסיועה היא הזווית הלירית - לימור רביב מביאה לנו תיאור מקרה קצר, מטלטל ונוגע ללב, ובו תרגיל ביבליותרפי בשיר, הנערך עם מטופלת בה היא פוגשת במחלקה כרונית-פתוחה. מאמר מעניין על המסלול הישיר של השירה אל הנפש הכותבת-קוראת אותה.  סודה הנפשי של השירה הוא מושאו גם של פוסט לירי נוסף של גיא פרל הקורא בספר שיריה של ליאל אלכסנדרה, המתארת ילדות חיק ובצל אם פגועה, ומזהה את תהליך התפרקות השפה עם תהליך התפרקותה של האם. רות נצר כותבת על שתי יצירות - הלן, גיבורת 'פרנסוס על גלגלים' וסנדרה, גיבורת הסרט 'יומיים ולילה' של האחים ז'אן ולוק דארן, כמי שמייצגות את מסען של נשים רבות, כנגד עמדת הפטריארכט, ואל עבר אופק ההתפתחות האישית ההולך ונפתח בפניהן.

רבות נכתב על המלחמה, אך ד"ר אורי ניצן מעלה על הכתב זיכרונות ממילואים בחודש אפריל שקט למדי, במוצב צפוני שכוח אל. על ההתרחשות שבאי ההתרחשות, על מוצב שבו המחסור בחלב מספר על מחסור עמוק יותר בצרכים ראשונים, על חיילים צעירים, חידלון וחיים. מעורר מחשבה ומומלץ ביותר. ועם התקצרות הימים וסוף הקיץ  פרופ' עמיה ליבליך עושה חשבון נפש ובוחרת בכומר טים פיטרס, העומד בראש ארגון הומניטרי המסייע לפליטים מצפון קוריאה, כאיש השנה שלה.במי אתם הייתם בוחרים?.


- פרסומת -

נסיים בתזכורת: היום יפתח המפגש המקוון הראשון בסדרת 'שיחות על פסיכותרפיה', במסגרתה נארח בחודשים הקרובים את אנשי הסגל של בית הספר החדש לפסיכותרפיה, שיעסקו בגישות טיפול אינטגרטיביות ועכשוויות בדגש על עבודה עם רגשות.

במפגש הנוכחי שיחל היום וימשך עד יום חמישי, 18.9, יתארח פרופ' אשכול רפאלי, ראש המגמה הקלינית של המבוגר באוניברסיטת בר אילן, מרצה וחבר הועדה המקצועית של בית הספר החדש לפסיכותרפיה. המפגש יעסוק בעבודה עם רגשות ומצבי עצמי מרובים בגישת הסכמה תרפיה. בעלי הרשאה מקצועית מתאימה המעוניינים לצפות בדיונים ו/או לקחת בהם חלק, מוזמנים עדיין להצטרף אל הפורום במסגרתו יתקיים המפגש. קובץ לקריאה ובו פרק מקצועי שיהווה חומר רקע לדיון ממתין לכם בפורום וזמין לקריאת המשתתפים. (כתמיד, לשאלות ניתן לפנות לתיבת המערכת: hebpsy.content@gmail.com)

שבוע טוב ומפגש מקוון נעים!

"...זהו פזרון הנפש שלאחר קציר,הכל אסוף, רק שכחה קיצית.זו העונה המתה שלךמישהו מקשיב, מישהו חדל לשיר.

ואת, מה את חושבת, פרחונית שלי, שתמיד אביב?ומה בדבר בגידת הזמן ומה בדבר בגידת הענניםשחונים בפאתי הסתיו הריחניעד מתי את חושבת אפשר לשחק באוהבים?.."

(מתוך 'כל קיץ', מאת נתן יונתן, 'מבחר שירים', הקיבוץ המאוחד)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
מני פולק
מני פולק
עובד סוציאלי
ירושלים וסביבותיה
יסמין גנטוס
יסמין גנטוס
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, כרמיאל והסביבה, עכו והסביבה
הדר רוזן
הדר רוזן
עובדת סוציאלית
פרדס חנה והסביבה
אלי הירש
אלי הירש
פסיכולוג
תל אביב והסביבה
שקד חסון
שקד חסון
פסיכולוגית
אפרת רבינסקי לוי
אפרת רבינסקי לוי
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

'אחרי החגים' כבר איתנו, ונדמה שהחופשות התרחקו תוך שבוע בשנה בערך. פרסומים רבים התייחסו השבוע לאקטואליה...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.