לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
התפתחות חשיבה קווירית בתיאוריה הטיפולית: אוסף מאמרים לשבוע הגאווה

התפתחות חשיבה קווירית בתיאוריה הטיפולית: אוסף מאמרים לשבוע הגאווה

שפיות זמנית | 3/6/2016 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

בתחום הטיפול הנפשי, כמו בחברה בכלל, חלו שינויים רבים ביחס לזהויות מיניות להטב"קיות, אשר נובעים הן ממאבקים חברתיים, הן מהמפגשים עם מטופלות/ים בעלי מגוון גדול יותר של נטיות מיניות, והן בזכות השפעת חשיבה פוסט-מודרנית ותיאוריה קווירית על המשגות תיאורטיות. עם זאת הביטויים הרבים של הומופוביה שקיימים עדיין בחברה נוכחים גם בתחום הטיפול הנפשי, כפי שאפשר ללמוד מכך שעדיין ישנם "טיפולי המרה" שא/נשי מקצועות בריאות הנפש מבצעים; מכך שהמצוקה שבדיספוריה מגדרית עדיין אינה מוכרת למטפלים רבים; ומכך שמטופלות/ים להטב"קיות/ים לעתים קרובות מחפשים מטפל/ת גיי-פרנדלי. אלו רק חלק מהסיבות לכך שציון שבוע הגאווה רלוונטי גם בתוך שדה הטיפול הנפשי. לכן אספנו מספר מאמרים שהתפרסמו כאן בשנים האחרונות אשר מסמנים גם את השינויים בהמשגות תיאורטיות ובעשייה הטיפולית בהקשר זה, וגם את הנושאים שמצריכים המשך של התפתחות בכיוון זה.
מאמרו של גבע שנקמן, אודות המפגש שבין מבנה המשפחה החדש ובין המשגות פסיכואנליטיות קלאסיות, בוחן דרך פריזמה פוסט-מודרנית את הבעייתיות והפוטנציאל הטמונים במפגש בין מבני משפחה חדשים לבין מושגי בסיס פסיכואנליטיים, וכן מעלה סוגיות של העברה נגדית בטיפול עם מטופלים שאינם שייכים למודלים המשפחתיים הקלאסיים.
אילן אבירם עוסק גם הוא בנושא ההורות הלהט"בית במאמרו הורות אחרת? על הדומה והשונה בהורות חד-מינית, בו היא מתייחס גם לשאלת השפעת ההורות הביולוגית במבנה משפחתי שאינו הטרונורמטיבי.
במאמר "אבא יש רק אחת? התמודדות של הורים טרנסג'נדרים בתהליך השינוי המגדרי" סוקרת דפנה גרינר את האתגרים הייחודים העומדים בפני הורים טרנסג'נדרים וטרנסג'נדריות, מתוך התנסויות קליניות וידע מחקרי.
במאמר חיים עם זהות מפוצלת - על חווייתם הסובייקטיבית של הומוסקסואלים דתיים הנשואים לאישה מציג איל זק את ריבוי הנרטיבים והחוויה הסובייקטיבית של הומואים דתיים בכלל, ואלו הנשואים לאישה בפרט, ומציע נקודת מוצא טיפולית מתאימה למפגש איתם.
ההתמודדויות השונות של הומואים דתיים עומדות גם במרכז מאמרה של עירית קורן הארון הזה מחניק מדי - התמודדותם של הומו-לסביים דתיים: סוגיות אישיות, הלכתיות, חברתיות וטיפוליות.
במאמרם בלעדיות מול פתיחות מינית: יישומים נרטיביים חדשים לעבודה טיפולית עם זוגות הומוסקסואלים מתארים רזי שחר ורון ניסים את מערך ההטיות המשפיע על מטפלים זוגיים בעבודתם עם בני זוג הומוסקסואליים ומדגימים אותו בעזרת תיאור מקרה של התמודדות עם סוגיית הבלעדיות לעומת פתיחות מינית.


- פרסומת -


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: זהות מינית, מגדר, הומוסקסואליות, הורות
ד"ר גזית וקס
ד"ר גזית וקס
פסיכולוגית
עפולה והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), יקנעם והסביבה
עירית יניר
עירית יניר
יועצת חינוכית
מטפלת זוגית ומשפחתית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, פתח תקוה והסביבה
יפעת הנדל
יפעת הנדל
פסיכיאטרית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
יוסף אלישביץ
יוסף אלישביץ
פסיכולוג
תל אביב והסביבה
רומי ארן שורץ
רומי ארן שורץ
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
רחל פצ'ניק פומפס
רחל פצ'ניק פומפס
מטפלת זוגית ומשפחתית
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות לפוסט זה.