לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
בארה"ב וולמארט החלה להציע טיפול פסיכולוגי בסניפיה. ובישראל?

בארה"ב וולמארט החלה להציע טיפול פסיכולוגי בסניפיה. ובישראל?

שפיות זמנית | 30/1/2020 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

בארה"ב וולמארט החלה להציע טיפול פסיכולוגי בסניפי 1

החל מסוף 2019 חלק מלקוחות וולמארט (Walmart) - חברת הקמעונאות הגדולה בעולם - יוכלו לקבל גם טיפול פסיכולוגי בסניף שבו הם רוכשים מזון, בגדים ומוצרים אחרים. באוגוסט האחרון החברה פתחה במדינת ג'ורג'יה קליניקה שבה הלקוחות יוכלו לקבל גם טיפול נפשי.

כבר בסוף 2018 פורסם כי חברת וולמארט בחרה להשכיר חלק משטח אחד הסניפים שלה בטקסס למכון פסיכולוגי פרטי. מנהלו של המכון, פסיכולוג קליני בשם ראסל פטרלה, אמר לאתר Webmd שהמטרה של פתיחת הקליניקה בסניף של וולמארט היא הקטנת הסטיגמה סביב מה שהוא מכנה "behavioral health care", לאפשר טיפול במקום שבו אנשים מרגישים בנוח, ובעיקר - לאפשר לאנשים גישה לטיפול במקום ובזמן שבו הם צריכים אותו. מאז, כאמור, החלה וולמארט להציע בעצמה שירותי טיפול נפשי בסניף אחר שלה.

מצד אחד, יש בהחלט בעיה בנגישות לשירותי בריאות הנפש בארצות הברית, בוודאי במחוזות כפריים ונידחים. זו לא סתם בעיה: במחקר שפורסם ב-2019 נמצא ששיעורי ההתאבדות והאשפוזים הפסיכיאטריים במחוזות נידחים הם גבוהים יותר מאשר באיזורים מרכזיים שבהם השירותים נגישים יותר. אז אין מרפאות לבריאות הנפש באיזורים הללו, אבל מה כן יש בהם? ובכן, יש בהם הרבה סניפים של וולמארט. החברה מחזיקה כמעט 5,000 סניפים שמשרתים איזורים שבהם גם הצפיפות מועטה וגם ההכנסה נמוכה.


- פרסומת -

גם אצלנו, בישראל, קיימת בעיה של נגישות לטיפול בפריפריה. בשנת 2015 פרסם ארגון "בנפשנו" נייר עמדה שכותרתו "אפליית תושבי הפריפריה בנגישות לטיפול פסיכולוגי". מסקנתו של נייר העמדה הייתה שקליטה של מאות מתמחים בפסיכולוגיה למערך בריאות הנפש תוך הפנייתם לפריפריה תהווה פתרון מהפכני - אבל אולי התשובה הנכונה למצוקה היא דווקא בסניפי "שופרסל", "מגה" או "רמי לוי"? נכון, בישראל הרעיון הזה נראה עדיין רחוק, ואולי גם מרתיע - טיפול פסיכולוגי לצד פחיות שימורים ונייר טואלט? 

מצד אחד, הפתרונות האלה אכן יכולים להנגיש את הטיפול הפסיכולוגי בפריפריה, תחום שהמדינה מזניחה כבר שנים רבות. מצד שני, האם מכירה של טיפול נפשי לצד אורז ופסטה תוריד את ערכו ותהפוך אותו למוצר צריכה ככל המוצרים? ואולי דווקא עדיף שכך - להפוך את הטיפול הפסיכולוגי למוצר צריכה לגיטימי ממש כמו מרכך כביסה וסבון כלים? ומה תהיה המשמעות של כניסה של חברות ענק לשוק "מוצרי בריאות הנפש"? האם יוצעו מחירים זולים לטיפול ש"ישברו את השוק"? האם טיפול נפשי יכנס למבצעי "1+1"? ומי ישלם את המחיר על ההנחות האלה? המטפלים, במשכורתם, או המטופלים, באיכות הטיפול שיזכו לה? האם טיפול שמוצע בתוך סופרמרקט יוכל להציע סטינג וגבולות טיפוליים סבירים?


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: שונות, פסיכולוגיה במדיה ובתקשורת
אוריאל רוס
אוריאל רוס
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, רמת הגולן, טבריה והסביבה
ארז גור
ארז גור
עובד סוציאלי
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
איתן מאירי
איתן מאירי
פסיכולוג
מורשה לעסוק בהיפנוזה
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, רמת גן והסביבה
שני אלבז בצלאל
שני אלבז בצלאל
עובדת סוציאלית
רחובות והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
יותם קומן
יותם קומן
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה
דניאל חשאי
דניאל חשאי
עובד סוציאלי
אונליין (טיפול מרחוק), נתניה והסביבה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

סרטון תעודה מרגש של תאגיד השידור הישראלי מלווה את איסר פולניצר, מתנדב בתוכנית 'יזהר'. איסר ושאר...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.