לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
דרך מילים: קריאה וכתיבה כמרחב טיפולי | אורלי וקנין ושרית בר זקדרך מילים: קריאה וכתיבה כמרחב טיפולי | אורלי וקנין ושרית בר זק

דרך מילים: קריאה וכתיבה כמרחב טיפולי | אורלי וקנין ושרית בר זקן

ספרים | 17/5/2023 | 635

אנתולוגיה ראשונה מסוגה, ובה מבחר רחב של פרקים שנכתבו על ידי מיטב המומחים שעוסקים בהגות, טיפול והדרכה בביבליותרפיה ופסיכותרפיה הנעזרות בטקסט נקרא ונכתב. המשך

 

דרך מילים: קריאה וכתיבה כמרחב טיפולי

אורלי וקנין ושרית בר זקן

דרך מילים: קריאה וכתיבה כמרחב טיפולי

כרמל

 

הטיפול הנעזר בקריאה וכתיבה מבוסס על תהליכי הדהוד של העולם הפנימי ועולם היחסים של המטופל באמצעות מפגש עם יצירה כתובה, מסופרת או נכתבת, כגון רומן, סיפור קצר, מיתוס, מעשייה, שירה, שיר מולחן, יומן, סרטי קולנוע וסרטים דוקומנטריים, סדרות טלוויזיה, סרטונים וטקסטים המתפרסמים במגוון פלטפורמות דיגיטליות, מרכיבים סיפוריים במשחקי מחשב ומציאות מדומה, כתיבה אישית, יצירה של סיפורים דיגיטליים, פודקסטים ועוד.

ספר זה הוא אנתולוגיה ראשונה מסוגה היוצאת לאור בשפה העברית, ובה מבחר רחב של פרקים שנכתבו על ידי מיטב המומחים שעוסקים בהגות, טיפול והדרכה בביבליותרפיה ופסיכותרפיה הנעזרות בטקסט נקרא ונכתב. הספר מרחיב את גבולות השיח התאורטי והיישומי ומביא עימו זוויות שונות של נוכחות טקסטואלית במפגש הטיפולי. הספר מציע לכל קורא העוסק בתחום הטיפול לייצר דיאלוג מפרה בין ההגות והפרקטיקה הביבליותרפית לבין שיטות הטיפול השונות.

 

ד"ר אורלי וקנין, ראשת התוכנית להכשרת מטפלים בביבליותרפיה בסמינר הקיבוצים, עוסקת בתחומי המחקר וההוראה בממשק שבין פסיכואנליזה לבין יצירה, תהליכי קריאה וכתיבה בטיפול והדרכה, חקר מקרה והתפתחות מקצוע הביבליותרפיה. מחקריה מתפרסמים בארץ ובעולם.

ד"ר שרית בר זקן, מרצה במכללת סמינר הקיבוצים, מטפלת ומדריכה בכירה באמצעות ביבליותרפיה, בוגרת תוכנית פוסט־דוקטורט במכון מופ"ת, עוסקת בתחומי המחקר וההוראה בטיפול והדרכה באמצעות אומנויות, מכוון רגישות תרבותית, בשילוב היבטים של קריאה וכתיבה. מחקריה מתפרסמים בארץ ובעולם.


- פרסומת -

 

לפניכם פרק המבוא מתוך הספר באדיבות המחבר וההוצאה לאור.

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
הילה גאון
הילה גאון
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תל אביב והסביבה
הגר קורן
הגר קורן
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה
ראובן גרין
ראובן גרין
פסיכולוג
גילי בלומנפלד-אורן
גילי בלומנפלד-אורן
עובדת סוציאלית
נצרת והסביבה, עכו והסביבה, יקנעם והסביבה
אדי דימוב
אדי דימוב
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
ד"ר ענת משה
ד"ר ענת משה
עובדת הוראה
טבריה והסביבה, עפולה והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.