לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
עומר חיות

עומר חיות

עומר חיות

עובד סוציאלי MSW, פסיכותרפיסט

עובד סוציאלי מאומת
מספר רישום בפנקס העו"סים: 25984

אודות עומר חיות בקצרה:

עו"ס ופסיכותרפיסט, עובד בגישה דינמית/פסיכואנליטית עם מתבגרים ובוגרים. מעט על עצמי: בן 49, נשוי ואב לשניים. בתחילת דרכי המקצועית, ידעתי שהאדם ונפשו מעניינים אותי. הרצון לעסוק בפסיכותרפיה התגבש תוך כדי תנועה. לימודי...

פניה אל עומר חיות

אודות עומר חיות

עו"ס ופסיכותרפיסט, עובד בגישה דינמית/פסיכואנליטית עם מתבגרים ובוגרים.

מעט על עצמי: בן 49, נשוי ואב לשניים.

בתחילת דרכי המקצועית, ידעתי שהאדם ונפשו מעניינים אותי. הרצון לעסוק בפסיכותרפיה התגבש תוך כדי תנועה.

לימודי תרפיה במוסיקה וטיפול פסיכולוגי משמעותי שעברתי, הביאו אותי לבחור בטיפול כמקצוע וכדרך חיים.

אני מאמין שטיפול נפשי ע"י מטפל מקצועי, בעל ידע ואתיקה מקצועיים, ובעיקר בעל יכולת ליצירת קשר טיפולי חם, שומר ומחזיק, יכול להביא לשינוי חיובי ורצוי עבור המטופל. אני מאמין כי לכל אדם מגיעה הזדמנות לחוות את עצמו ואת הקשרים עם הקרובים אליו, באופן מלא ושלם יותר, וע"י כך, לחיות את חייו ברווחה נפשית טובה.

גישה טיפולית: פסיכודינמית/ פסיכוראנליטית

ישנן תקופות בחיים בהן התחושה היא שמשהו תקוע, לא מתפתח, חוזר על עצמו ולא נפתר. ישנם רגעים שהחוויה המרכזית היא פשוט ש"הדברים מתפרקים" וכבר לא תמיד ברור "מי אני" ו"מה אני רוצה מעצמי ומהחיים האלה". חוויות שכאלו מעוררות סבל, קושי ותסכול.

 

לעיתים זו תחושה כללית שקשה לשים עליה את אצבע ולתת לה מילים, ומתבטאת בדיכאון, מועקה, חרדה עצב, בלבול, ריקנות ותחושה של חוסר משמעות. לעיתים הנפש "מדברת" דרך סימפטומים גופניים שלא נמצא להם הסבר רפואי. במקרים אחרים, המצוקה בהירה יותר וקשורה להתמודדות עם שינויים המתרחשים במהלך החיים שדורשים הסתגלות מחדש.  אלו יכולים להיות שינויים רצויים ומאתגרים, למשל, לימודים, זוגיות חדשה, הבאת ילד לעולם, התפתחות מקצועית, או מנגד, התמודדות עם מחלה, פרידה או אובדן. 

 

יש מי שנתקל בקושי סביב נושאים הנוגעים למיניות (מגדר, משיכה מינית, תפקוד מיני). אצל אחרים מתעורר דווקא קושי בתחום המקצועי (זהות מקצועית, חוסר סיפוק, היעדר כיוון). רבים אינם מסופקים או חווים קשיים ביחסים בין אישיים במשפחה או במעגלים חברתיים.

 

כל אלו יכולים לפגוע בתחושת ה-'well being' (רווחה נפשית), בהרגשה וביכולת לתפקד באופן מלא ולממש את ה'עצמי האמיתי'. פסיכותרפיה, יכולה לסייע בהתמודדות עם קשיים, שאלות והתלבטויות ולהביא לשינוי בדרך לחיים מלאים ומספקים יותר, כאשר הבסיס לשינוי הוא הקשר החם והחי בין המטופל למטפל, הנבנה בסביבה טיפולית בטוחה ומחזיקה.

הכשרה מקצועית: 

תואר שני (MSW) בעבודה סוציאלית, אונ' בן גוריון

לימודי פסיכותרפיה - תכנית ליבה תלת שנתית, במכון הישראלי לפסיכואנליזה בירושלים 

מסלול לילמודים מתקדמים בפסיכותרפיה, הזרם העצמאי בפסיכואנליזה - פורצי דרכים, אונ' ת"א

מדריך ומלמד בעבר ובהווה במסגרות שונות: מכללת לוינסקי, אונ' חיפה, מרכז אלה להתמודדות עם אבדן ושכול

הפרטים המובאים בכרטיס האישי של עומר חיות, ובכללם פרטים בדבר התואר האקדמי וההכשרה המקצועית נוסחו על ידי עומר חיות ובאחריותו/ה.