לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
דור רויטמן

דור רויטמן

דור רויטמן

פסיכולוג קליני, מדריך. המכון הישראלי לאנליזה קבוצתית. איגוד מ.ר.ח.ב.

פסיכולוג מאומת
מספר רישיון: 27-98442
חבר במ.ר.ח.ב מאומת
מספר ת.ז: 00000-1376

אודות דור רויטמן בקצרה:

פסיכולוג קליני מומחה-מדריך. חבר הועד המנהל בעמותה הישראלית להנחייה ולטיפול קבוצתי מטפל במבוגרים, מתבגרים וילדים, טיפול משפחתי וטיפול זוגי. מנחה קבוצות בגישת האנליזה הקבוצתית. מטפל בעזרת בעלי חיים ומדריך...

פניה אל דור רויטמן

דור רויטמן השיב ל 67% מהפניות (על פי משוב מ-3 פונים לפחות)

אודות דור רויטמן

פסיכולוג קליני מומחה-מדריך.

חבר הועד המנהל בעמותה הישראלית להנחייה ולטיפול קבוצתי

מטפל במבוגרים, מתבגרים וילדים, טיפול משפחתי וטיפול זוגי. מנחה קבוצות בגישת האנליזה הקבוצתית. מטפל בעזרת בעלי חיים ומדריך בכיר בתחום.

בעבודתי במסגרות שונות רכשתי ניסיון בטיפול במגוון קשיים רגשיים, חרדה ודיכאון, בעיות ביחסים, קשיי וויסות והתמודדות עם טראומה. אני מדריך פסיכולוגים ותרפיסטים מתחומים שונים ומעביר סמינרים והשתלמויות לאנשי מקצוע. במסגרת עבודתי במגזר הציבורי וכן בקליניקה, אני מנחה קבוצות טיפוליות למבוגרים ומדריך צוותים בנושא טיפול קבוצתי. 

 

הכשרה אקדמאית וניסיון מקצועי (רשימה חלקית)

בוגר תכנית ההכשרה לאנליטיקאים קבוצתיים, של המכון הישראלי לאנליזה קבוצתית.

מטפל ומדריך בכיר בטיפול בעזרת בעלי חיים, במסגרות שונות. בעל מספר פרסומים בתחום, והרצאות בכנסים שונים בארץ ובחו"ל.

ברה"נ - במשך כ-8 שנים, טיפול נפשי ואבחון של מתבגרים ומבוגרים, הדרכת מתמחים והנחיית קבוצות טיפוליות.

מרכז ילדים-הורים – כ-10 שנים. טיפול משפחתי, הנחיית קבוצות טיפוליות והדרכת מטפלים.

התמחות קלינית ב'עמך' - המרכז לטיפול בניצולי השואה ובני הדור ה-2 וה-3, ובביה"ח הפסיכיאטרי אברבנאל, במחלקת נוער.

M.A.  בפסיכולוגיה קלינית, אוניברסיטת תל אביב.

 

מספר רישום בפנקס הפסיכולוגים: 98442.  מספר מומחה – 3253. מספר מומחה-מדריך - 40951.
 

 

תחומי טיפול ייחודיים

טיפול במשברי חיים, תחושות של תקיעות, או לחילופין חוויה של חוסר חיים, חוסר הנאה או חוסר תשוקה. לפעמים אנשים "נתקעים" במעגלים סגורים, מוצאים עצמם לכודים בחיים שמרגישים כאילו "קרו להם", ומחפשים לשבור את הדפוסים המוכרים. בעבודתי פגשתי לא מעט אנשים שבעזרת הטיפול הצליחו להפוך מדמויות בסיפור שמישהו אחר כתב, למחזאי ולבמאי של חייהם.

טיפול באנשים המתמודדים עם השלכותיהם של אירועים טראומטיים, כגון תאונות, אובדנים משמעותיים ומחלות, או קורבנות של אירועי אלימות או פגיעה מינית. אנשים אלו לעתים קרובות חווים את חייהם כאילו נקטעו וחולקו ל"לפני" ו"אחרי". השלכות הטראומה עשויות להיות נרחבות ולהשפיע על כל תחומי החיים. הטיפול במקרים כאלו דורש כלים ייחודיים ועבודה משולבת הנוגעת הן בעולם הפנימי והן בהיבטים של התפקוד בעולם החיצוני.

עבודה בסביבות טיפול מגוונות, בתוך או מחוץ לחדר הטיפולים. מצאתי שעבודה טיפולית בסביבה טבעית ובקרבת בעלי חיים מקלה על ההתאקלמות לסביבת הטיפול ומשחררת מתחים. אני נעזר בכך עם ילדים ובני נוער (ואף מבוגרים) המתקשים עם השהייה בחדר לאורך זמן, או שזקוקים לפורקן רגשי בתנועה. לעתים קרובות נוכחות של בעל חיים ממקדת את תשומת הלב, משרה ביטחון ומעודדת ביטוי רגשי. במקרים שזה מתאים, אני נעזר בכלבתי שולה או בבעלי חיים אחרים, כחלק מהטיפול.

טיפול משפחתי, זוגי, וטיפול קבוצתי. בעבודתי במסגרות ציבוריות שונות התמחיתי בצורות טיפול אלו, בהן נעשית עבודה טיפולית הממוקדת בקשר בין אנשים ובהתפתחות אישית וטיפול במצוקות שונות דרך העבודה על הדינאמיקה המתרחשת במרחב הבין-אישי. האדם הוא יצור חברתי, והקשיים הרגשיים שאנו חווים קשורים תמיד ליחסים שלנו עם בני האדם שסביבנו. בטיפול משפחתי, זוגי או קבוצתי אנו רותמים את המרחב הטיפולי לעבודה על יחסים אלו.

 

כיצד אני מטפל

ידוע כי הקשר הוא המרכיב החשוב ביותר בטיפול, ומנבא הכי טוב את תוצאתו. בשבילי התבוננות בקשר הטיפולי היא חלק מהותי מעבודת הטיפול.

החשיבה הטיפולית שלי היא דינאמית, ומשלבת בין ראייה מערכתית-משפחתית, של האדם על רקע הסביבה האנושית ומערכות היחסים בהן גדל בעבר ומוקף כיום, לבין חשיבה תיאורטית המושפעת מגישות פסיכואנליטיות קלאסיות, ובראשן הגישה ההתייחסותית, גישת האנליזה-הקבוצתית וגישות עדכניות מעולם ה-CBT.

 

הפרטים המובאים בכרטיס האישי של דור רויטמן, ובכללם פרטים בדבר התואר האקדמי וההכשרה המקצועית נוסחו על ידי דור רויטמן ובאחריותו/ה.

מאמרים מאת דור רויטמן

אנשים, בעלי חיים ותהליכים בין-אישיים לא מודעים: אינטר-סובייקטיביות בקשר אדם-חיה בטיפול הנעזר בבעלי חיים ומעבר לו
דור רויטמן
האם בעלי חיים יכולים לקחת חלק בתהליכים בין-אישיים לא מודעים שעד כה נתפסו כנחלתם הבלעדית של בני האדם, כמו הזדהות השלכתית ואמפתיה? לשאלה זאת...
מאמרים | 7/4/2019 | 11,639 | תגובה אחת