לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
משה אלון

משה אלון

משה אלון

פסיכולוג

פסיכולוג מאומת
מספר רישיון: 27-1572

אודות משה אלון בקצרה:

שמי משה אלון, אני פסיכולוג חינוכי במעמד מדריך, מטפל אנליטיקאי יונגיאני ומטפל משפחתי מוסמך. 40 שנה עבדתי בשירות הציבורי, בעיקר בשפ"ח ת"א-יפו וגם ניהלתי את השפחי"ם בגבעת שמואל ובאור יהודה. בשפ"ח תל-אביב-יפו...

פניה אל משה אלון

משה אלון השיב ל 40% מהפניות (על פי משוב מ-3 פונים לפחות)

אודות משה אלון

שמי משה אלון,

אני פסיכולוג חינוכי במעמד מדריך, מטפל אנליטיקאי יונגיאני ומטפל משפחתי מוסמך.

40 שנה עבדתי בשירות הציבורי, בעיקר בשפ"ח ת"א-יפו וגם ניהלתי את השפחי"ם בגבעת שמואל ובאור יהודה.

בשפ"ח תל-אביב-יפו התחלתי את דרכי כפסיכולוג בתחנת יפו ( קרוב למקום הולדתי וגדילתי עד גיל 20) ולאחר מכן 23 שנים כהנתי כס. מנהל השפ"ח ושמונה שנים כהנתי כמנהל השפ"ח.

באוקטובר 2017 יצאתי לגמלאות.

אני עובד בקליניקה כיום הממוקמת בגבעת-שמואל. בעיקר מטפל בילדים, בבני נוער ובמבוגרים. 

אני עובד גם עם הורים בהדרכת הורים, בהדרכת פסיכולוגים בהתמחות ובהסמכה להדרכה, מייעץ למנהלים, מנחה קבוצות. תחום היעוץ הארגוני/מערכתי הוא חלק חשוב מהכשרתי וניסיוני. בינואר 2021 חזרתי לעבוד בשירות הציבורי, בשפ"ח לוד, ושם אני משמש כמדריך למתמחים. העבודה בלוד מאד תפורה עלי הן בהיבט ההדרכתי, עם האוכלוסיה היהודית ערבית בשפ"ח ובעיר, הן בתרומתי מניסיוני בתחום מצבי חירום פרטניים, בית ספריים וקהיליתיים.

עיקר ניסיוני הוא עם ילדים ובני נוער שחוו אירועי חיים חריגים, המגלים קשיים התנהגותיים בבית ספר, מתקשים ביחסים עם בני גילם, מגלים חרדות, כאלו שעברו פגיעות מיניות או עשו ניסיונות אובדניים. הכשרתי וניסיוני מאפשרים לי גם לסייע למבוגרים בגילאים שונים, כאלו שעברו התנסויות חיים המקשים ומעיקים עליהם ומפריעים לתפקודם, או כאלו הרוצים לעבור מסע לגילוי עצמי. ייחדיות הטיפול שלי בילדים ובבני נוער היא בעבודה הדוקה ומשותפת עם הצוות החינוכי ומטפלים נוספים, לאורך זמן, על פי הצורך ובהסכמת ההורים. נראה שלגילי יש יתרון בעבודה טיפולית עם בני/ות הדור השלישי.

עד חודש יולי 2021 שמשתי ככיו"ר של העמותה הישראלית היונגיאנית החדשה. מלאתי תפקיד זה בשמחה ובהתנדבות. בעיקר ראיתי לנגד עיני את חשיפת התחום למטפלים שונים ולציבור הרחב.

אני פעיל מאד בכתיבה בתחום היונגיאני וגם בפסיכולוגיה חינוכית ומפרסם מאמרים באתר פסיכולוגיה עברית, באתר העמותה היונגיאנית הישראלית החדשה וב"מארג", כתב עת פסיכואנליטי. אני משתתף בכנסים רבים כמקשיב וכמרצה בארץ ובעולם.

בשירות הצבאי שירתתי בנח"ל וסיימתי את דרכי בצה"ל בשירות הסדיר כקצין בדרגת סגן, בתפקיד מדריך בבה"ד 1. לקחתי חלק בשלוש מלחמות: ההתשה, יום כיפור ולבנון הראשונה. שרתתי במילואים בשריון ואחר כך בחיל אוויר עד גיל 50.

אני סבא לחמש נכדות מקסימות ולנכד אחד מקסים גם כן, ומסייע לשני ילדי הרופאים ובני זוגם בגידול ילדיהם.

עוסק רבות בספורט, בעיקר: טניס, כדור-עף חופים, סקי בחורף והליכה.

תחום האומנות לענפיו השונים מהווה מרכיב חשוב בחיי וחלק גדול מזמני הפנוי מוקדש להקשבה למוזיקה, ברובה קלאסית, מזרחית ושירים של פעם. לצפייה בסרטים, להצגות תיארטרון, למוזיאונים ועוד.

כתובת המייל שלי: alonmosh@gmail.com

הפרטים המובאים בכרטיס האישי של משה אלון, ובכללם פרטים בדבר התואר האקדמי וההכשרה המקצועית נוסחו על ידי משה אלון ובאחריותו/ה.

מאמרים מאת משה אלון

כדורגל מסובב את העולם: התבוננות יונגיאנית במשחק הפופולארי
משה אלון
משחק הכדורגל הוא משחק רב השפעה. הוא נבנה על עוצמות רגשיות חזקות, על רקע ארכיטיפים בסיסיים שקיימים בלא-מודע הקולקטיבי, אשר באים לידי ביטוי במהלך...
מאמרים | 30/5/2023 | 1,615
מודל התערבות מערכתי: מנהל-הנהלה-חדר מורים
משה אלון
העבודה המערכתית של הפסיכולוגים החינוכיים בבתי ספר זקוקה לתיאוריה שתעגן את ההבנה והעשייה בתחום זה. המאמר מציג המשגה תיאורטית של התערבות מערכתית...
מאמרים | 8/7/2018 | 14,209 | תגובה אחת
רציפות בחרו"ם (חשיבה, רגש, מעשה): מודל עבודה והכשרה להתערבויות מיידיות במצבי חירום במסגרות חינוך
משה אלון, דורית גרוס, דן קונפינו
מצבי חירום הם חלק מחייו של הפרט, ובמובן רחב יותר גם מחייה של קהילה. מתוקף תפקידו של הפסיכולוג החינוכי, שמעורבתו נוגעת למסגרות חינוך על הפרטים...
מאמרים | 21/8/2023 | 5,297