לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
שני ימי זיכרון סמוכים כל שנה

שני ימי זיכרון סמוכים כל שנה

עלון פסיכולוגיה עברית | 5/5/2019 | הרשמו כמנויים

אנו בתווך בין יום השואה ליום הזיכרון ויום העצמאות, זמן כזה המיטיב כל כך להיות טעון. מעלנו, מעל תושבי הדרום שבינינו, מטחים בלתי פוסקים של רקטות, צבע אדום ועצבים מרוטים. הנפש מדלגת בין עבר להווה, בין מופעים שונים של מתח וכאב, מנסה לשזור מחשבות ותחושות אלה באלה, בתקווה לשזירה אינטגרטיבית, ולא להדבקה מהירה המקדמת תהליכי פיצול ולא משאירה מקום להרהור ונשימה.  

וברגעים של הפוגה – מוזמנים להנות מהטקסטים המרתקים שעלו השבוע לאתרנו:


 הודעות ממומנות 

אונ' תא - ביהס לעס (בוב שאפל)

אנשי מקצועות הטיפול, בואו להמשיך להתפתח, לרכוש מיומנויות טיפול נוספות ולהרחיב את אפשרויות התעסוקה | שנה"ל תש"פ, אונ' ת"א

לימודי פסיכותרפיה, טיפול זוגי ומשפחתי, הכשרת מנחי קבוצות, אימון אישי, פוטותרפיה ועוד.
מספר המקומות מוגבל! לפרטים: 03-6409559


לטפל בעסק

איך למשוך יותר מטופלים פרטיים ולמלא את היומן?

תכנית ליווי והדרכה בשיווק מעשי למטפלים בדיוק כמוך, שתתן לך כלים שיאפשרו לך לקדם את הקליניקה שלך ולעזור ליותר מטופלים, בקבוצה תומכת של מטפלים בלבד ובליווי מקצועי צמוד, צעד אחר צעד.
לפרטים על הנחת ההרשמה המוקדמת לחצו כאן


פורום תא של הפורום הבינלאומי של השדה הלאקני

הפירוש הפסיכואנליטי בקליניקה הלאקאניאנית עם אריק פורג'

פורום תל אביב של השדה הלאקאניאני בשיתוף פעולה עם Association Encore מפריז מתכבד להזמין אנשי מקצוע ואת הקהל הרחב להרצאה של הפסיכואנליטיקאי Erik Porge ההרצאה תתורגם לעברית (מצרפתית) ותתקיים ב-3 במאי


- פרסומת -


 

נפתח במאמרו מעורר המחשבה של ד"ר שלמה זלוטניק – "פרשנות מתמקדת: תיאוריה ופרקטיקה בפסיכותרפיה פסיכואנליטית". כיום, כאשר הפסיכותרפיה הפסיכואנליטית דבקה פחות ופחות במושגים כגון "עצמי אמיתי" או "עצמי גרעיני ייחודי" ומדגישה יותר ויותר את ההיבטים הבין אישיים של הטיפול, עולה השאלה לגבי מושא התהליך הטיפולי. במאמר זה מוצעת גישה טיפולית פרשנית מתמקדת לפיה מושא הטיפול הוא 'תצורת המצוקה' – מבנה דינמי מתפתח תמידית, אשר מעצב את האופן בו הפרט חווה מגוון אירועים מעוררי מצוקה. מתואר המבנה הדיאלקטי של תצורת המצוקה והאופן בו היא מתפתחת במסגרת יחסי האובייקט המוקדמים והחשיבה הראשונית. כמו כן, מתוארת במאמר הטכניקה הטיפולית הנגזרת מהמשגת תצורת המצוקה כהיבט מרכזי הקשור בסבלו של האדם הפונה לטיפול.

גם מאמרם של יוגב קיויתי וקנת' נ.לוי 'טיפול ממוקד-העברה להפרעות אישיות קשות', הוא כזה שרלוונטי מאד לנעשה בחדר הטיפולים. טיפול ממוקד-העברה (TFP; Transference-Focused Psychotherapy) הינו פסיכותרפיה פסיכודינאמית המיועדת לטיפול באנשים המאובחנים עם הפרעות אישיות קשות ובמיוחד הפרעת אישיות גבולית. TFP הינו טיפול אינדיבידואלי חוץ-אשפוזי המבוסס על תיאוריית יחסי האובייקט של אוטו קרנברג ומספר מחקרים מצביעים על יעילותו בהפחתת סימפטומים ובשינויים באישיות. כיום, הטיפול מיושם בהצלחה במספר רב של מדינות ברחבי העולם, אך אינו נפוץ בישראל. המאמר הנוכחי סוקר את המטרות, התיאוריה, המבנה והטכניקות של TFP וכן את העדויות האמפיריות ליעילותה של הגישה. המאמר מסתיים בתיאור הפוטנציאל הרב שטמון בגישה עבור מערכת בריאות הנפש בישראל, מתוך מטרה לעודד תהליך של הכשרה והטמעה של הגישה בארץ בשנים הקרובות, אשר עשוי לשפר את שירותי בריאות הנפש לאוכלוסיית מטופלים רחבה.

במדור הספרים תפגשו את ספרה של נונה אורבך 'סטודיו טוב דיו'. ספר זה מציע מודל טיפולי החוקר לעומק את משמעותן של פעולות בחומר, בתהליכי טיפול, בחינוך וביצירה אמנותית. תהליכים בסטודיו מגדירים טיפול באמנות מנקודת המבט של יחסי פעולה-חומר המתרחשים במרחב מודע ומאורגן. במגוון דוגמאות ותיאורי מקרה אנו נוכחים לדעת עד כמה הגוף מדייק: דרך בחירה בחומר, דרך בחירה של פעולות מסוימות שנעשות בו, משתקפת אמת פואטית של היוצר, היוצרת, בדרכם לאינטגרציה והחלמה.

ובפסיכובלוגיה,

גבי בונויט מתבונן על הנעשה במרחב הפוליטי-אישי אחרי הבחירות, ומשתף אותנו בשלוש מחשבות מרתקות על המתרחש.

רות נצר בשתי רשימות הנוגעות לזכרון השואה – האחת היא רשימת המשך על הרקויאם של ורדי והשואה ובו מידע חדש על המרי הרוחני של חברי התזמורת  שנגנו בשואה את 'רקוויאם ההתנגדות', ובשניה מובאים שיריה של אורה קופרמן המתארים את אי היכולת של הדור השני להיפרד מהבלתי ניתן לשאת, שנשאו הורים שלא נפרדו מהשואה.

ד"ר מרים אבנרי - כהן, בפוסט מרגש ומעורר מחשבה על סבתה ניצולת השואה, שהייתה אישה חייכנית ופעלתנית אבל גם קלה לבכות, על פונדקאות של דמעות כמטפלת בחדר הטיפולים ועל תפקידו המשחרר של הבכי.

ומשולחנה של יו"רית חטיבת הפסיכולוגים במח"ר - פסיכולוגים חינוכיים! כולכם זוכרים שיום איסרו-חג שבועות הוא חלק מחופשת הפסיכולוגים?

 

 

בהפרש של שבוע
 
"שני ימי זכרון סמוכים כל שנה,

לטובת החישוב הכללי

כמה עולה לנו עם מדינה

וכמה עולה לנו בלי"

(צור ארליך)


 


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: הפרעות אישיות, טיפול בהבעה ויצירה, תיאוריות יחסי אובייקט, שואה
צביקה תורן
צביקה תורן
פסיכולוג
עפולה והסביבה, נצרת והסביבה, יקנעם והסביבה
מיטל ריבובסקי נהון
מיטל ריבובסקי נהון
עובדת סוציאלית
ירושלים וסביבותיה
נדב צ'יין
נדב צ'יין
קרימינולוג קליני
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
בר אורקין
בר אורקין
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
הילה חן
הילה חן
עובדת סוציאלית
מטפלת זוגית ומשפחתית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
שלי צרפתי
שלי צרפתי
חברה ביה"ת
תל אביב והסביבה, כפר סבא והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

נשים מרוויחות פחות, כך מבשרות לנו הכותרות הראשיות לכבוד יום האישה. השבוע ממש צוין גם יום העובד הסוציאלי...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.