לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
חלום פשוט וזמן מציאות

חלום פשוט וזמן מציאות

עלון פסיכולוגיה עברית | 22/11/2015 | הרשמו כמנויים

כיצד יכולים אנשי הטיפול ושירותי בריאות הנפש בישראל לסייע להתמודד עם הסיכון האובדני בו נתונים חברי הקהילה הטרנסג'נדרית? שאלה זו עלתה השבוע בעקבות התאבדותה של מאי פלג - טרנסג'נדרית ופעילה בקהילה הגאה, ימים ספורים לפני יום הזיכרון הטרנסג'נדרי הבינלאומי. הנחיות ארגון הפסיכולוגים האמריקאי לגבי טיפול בחברי הקהילה הלהטב"קית פורסמו בפוסט שניסה להשיב לשאלה זו. העמדה המרכזית מתוכה נגזרו ההנחיות הללו היא כי נדרשת מודעות חברתית ואקטיביות של המטפל בחיפוש ידע, בכדי לייצר מרחב טיפולי ניטראלי, סובלני ופתוח, בחברה שהיא עדיין הומופובית במידה לא מבוטלת.

לעתים הסובלנות, הנדרשת בכל תהליך גיבוש זהות ועיבוד רכיביה, באה לידי ביטוי בעיקר דרך סבלנות: המתנה, לכל מה שיכול להגיע. על הפוטנציאל הרב שבהמתנה הזו מחד, והקושי שבנשיאתה מאידך, כתב השבוע רועי סמנה בטור שהוקדש למכאובי ההמתנה. ההמתנה שהוא מתאר חושפת את המתח שבין זמן הנפש וזמן המציאות ואת האתגרים שהוא מציב הן למטפל והן למטופל, אך לשמחתנו גם מספקת טעימה מהאופן בו התמודדו ויניקוט ובולאס עם אתגרים אלה.

בעוד שהקליניקה מאפשרת לשהות בעיקר בזמן הנפש, תוך האיזון הנדרש מול זמן המציאות, במרחב הבית-ספרי בו עובד הפסיכולוג החינוכי מרבית העבודה נעשית במרחב המציאות העכשווית, תוך התייחסות גם לזמנים פנימיים, שאינם בהכרח תואמים את לוח הצלצולים. במאמרה על גיבוש העמדה הסמכותית של מנהלים במערכת החינוך עוסקת חלי ברק בקשיים המאפיינים את עבודתם של מנהלים בבתי-ספר מול המורים, ואת האופנים בהם היא ממליצה למנהלים לעבוד עם עמדות ותחושות שלהם ושל המורים בניסיונם להפעיל מולם סמכות. ספר חדש של חנה גרפי-פישר: ילדים דחויים חברתית, שפרק מתוכו עלה לקריאה באתר, נועד לסייע בעיקר לפסיכולוגים חינוכיים, יועצים, מנהלים ומורים להעמיק את ההבנה בילדים דחויים חברתית בגילאי בית-ספר יסודי. בספרה קושרת חנה-גרפי בין ההתפתחות בגיל החביון לבין התמודדות הילד עם דחייה חברתית, ומציעה שיטת טיפול קצרת-טווח שפיתחה לטיפול במצבים אלה. עוד במרחב הבית-ספרי, פירסמה תמי שלו סיפור קצר העוסק בהתמודדות של ילד עם אזעקת צבע אדום שמשבשת את שגרת הלימודים.


- פרסומת -

"יש לי חלום לא החלום של הצועדים בראש לא להפוך את כל העולם כולו לא החלום של ההמונים לא החלום של הנשים לא להפוך את כל העולם כולו זה חלום פשוט בחלום שלי אני יכולה ללכת ברחובות יד ביד עם אהובתי" (פאט פארקר, "זה חלום פשוט" מתוך "איפה תהיו")

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
שירי ורסנו
שירי ורסנו
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
מיטל בהריר
מיטל בהריר
עובדת סוציאלית
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
נילי צפר
נילי צפר
עובדת סוציאלית
אפרת רבינסקי לוי
אפרת רבינסקי לוי
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה
גלעד כליפא
גלעד כליפא
מוסמך (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
באר שבע והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), מצפה רמון והסביבה
יעל זקש
יעל זקש
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, חולון והסביבה, רמת גן והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

בשבוע האחרון שמענו פעמי בחירות - הבחירות המקדימות בארה'ב, ולצידן, ספקולציות על בחירות מתקרבות גם אצלנו....

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.