לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
בואה חופשי ולך מאושר

בואה חופשי ולך מאושר

עלון פסיכולוגיה עברית | 28/6/2020 | הרשמו כמנויים

בואה חופשי

השבוע יצאו לחופשת הקיץ תלמידי בתי הספר היסודיים, ויצטרפו לאחיהם התיכוניסטים שכבר סיימו זה מכבר את שנת הלימודים. אחרי מאבקים לקיצורו, החופש לא מוותר על התואר 'גדול' ומזמין ילדים והורים להבין יחד כיצד נראית חופשה שאינה מגיעה בקצה של שגרה רוטינית ועמוסה, אלא בתווך בין שהות בבית אחת לשניה.

אנחנו, בכל אופן, עובדים במרץ ולא יוצאים לחופשה - שמחים להגיש לכם גם השבוע, מאמרים מקוריים נהדרים ועדכונים שונים מהשטח:

כחלק מעבודתה כפסיכולוגית של אשכול גנים לילדים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית, יזמה יעל סטטמן, ביחד עם ליז גורמז, העובדת הסוציאלית של האשכול, קבוצת תמיכה להורים. מבלי ממש לדעת למה לצפות, תוך כדי תנועה, למדו מנחות הקבוצה את כוחה ואת חשיבותה. מאמרה מתאר את התהליכים המרתקים והמרגשים שהתרחשו בקבוצה, בדגש על תהליך של צמיחה מתוך משבר. ויש בתחילתו גם שיר מקורי ומטלטל במיוחד של יעל, אל תפספסו.

"לא היום מותק, יש לי פוסט-טראומה״ - חלק גדול מהמתמודדים עם הפרעה בתר-חבלתית, PTSD, סובלים מהפרעות בתפקוד המיני, אך פעמים רבות הנושא אינו נדון בטיפול מסיבות שונות הקשורות הן למטפלים והן למטופלים. התייחסות לפגיעה בתפקוד המיני תאפשר טיפול מותאם ומדויק יותר. אנדי איפרגן מציגה מנגנונים שונים הקשורים להפרעות בתפקוד המיני בקרב הסובלים מ-PTSD, זאת במטרה לספק למטפלים מסגרת מחשבתית להתייחסות לנושא המיניות במסגרת תכנית הטיפול.

אנחנו שמחים להציג לכם את סקירת מאמרה של הפסיכואנליטיקאית נינה קולטארט 'המטופל השקט', שנולד מתוך נסיונה בעבודה עם מטופלים שקטים. בתחילת המאמר היא סוקרת את השורשים לשתיקה של מטופלים מבחינה תיאורטית, ולאחר מכן עוסקת בסוגיות טכניות בטיפול שמתרחשות בו שתיקות ארוכות באמצעות שימוש בווינייטות טיפוליות; היא עוסקת בהעברה ובהעברה נגדית, בשתיקתו של המטפל ומשמעותה, בשימוש בשאלות, בכלכלת פירושים, ביכולת לאהוב, בשפת גוף ובהומור. בנוסף, היא סוקרת שני סוגים ייחודיים של שתיקה: היעדרות מהטיפול ושינה בפגישה הטיפולית.


- פרסומת -

ובפסיכובלוגיה -

פרופ' עמיה ליבליך מסכמת סיום של שנת לימודים אקדמית קצת אחרת – "אולי אני מיושנת. אבל לדעתי מגע פנים אל פנים - זוהי תמצית החינוך הגבוה. הוא קורה בפרוזדורים, בקפיטריה, על הדשא, ובמשרדי המרצים. האבסת ידע אפשר לעשות באלף שיטות. למרות המחמאות הגדולות שאני מקבלת מהסטודנטיות והסטודנטים שלימדתי בזום לקראת סוף השנה, אני מאוד מקוה שמה שחוויתי בהוראה הסמסטר הוא תופעה חולפת. והנה חדשות הבוקר על הגל השני... מתי אראה את תלמידי פנים אל פנים?".

בבלוג 'הרצאה בנעלי בית', שיחת זום על חלומות והקשבה קלייניאנית לחלומות, בה השתתפו יהושע (שוקי) דורבן, יעל חנין ונעמי ענר. השיחה נערכה במסגרת ערב עיון לרגל פתיחת ההרשמה למסלול קליין של התכנית לפסיכותרפיה באוניברסיטת תל אביב.

בצער רב התבשרנו על פטירתה הפתאומית של ד"ר שרה קלעי ז"ל, פסיכולוגית קלינית מדריכה, אנליטיקאית קבוצתית וחברה במכון הישראלי לאנליזה קבוצתית. קהילת פסיכולוגיה עברית משתתפת בצער המשפחה ועמיתיה למקצוע.

ובשפיות זמנית - בתום חמישה ימי צעדה, העו"סיות קוראות: הנשמה לשירותים החברתיים עכשיו" - כאלף עובדות ועובדים סוציאלים הפגינו מול משרד ראש הממשלה, אחרי חמישה ימים של צעדה מתל-אביב לירושלים במחאה על קריסת השירותים החברתיים והעומס הכבד שמוטל על העו"סים בתקופת הקורונה. קהילת המטפלים והמטפלות של "פסיכולוגיה עברית" עומדת בסולידריות עם העובדות הסוציאליות המוחות על תנאי העסקתן ועל מצבם של השירותים החברתיים בישראל.

 

 

תן את השמיים והשמש החמה
תן לראות אותם מן הנשמה
תן לנפש שתבער
תן להיות חופשי ומאושר

שיר לנו שיר ושלח לנו אור
תן יום בהיר וערב טהור
צחק בנפשי, לבן ומואר
בואה חופשי ולך מאושר

יש ימים יפים שהדרכים בהם גדולות
יש דברים יפים גם בלילות
וכל מה שעוד נותר
רק להיות חופשי ומאושר

עוד תפילה אחת אנחנו נבקש ממך
עוד תפילה נריע לשמך
זכור אותנו גם מחר
תן להיות חופשי ומאושר

(מילים: דודו ברק, לחן: בועז שרעבי)

 


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: ילדים, עבודה סוציאלית
דגנית כספי
דגנית כספי
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
מור ויימן גרובר
מור ויימן גרובר
פסיכולוגית
תל אביב והמרכז, טיפול מרחוק דרך האינטרנט
דפנה פלגי לוין
דפנה פלגי לוין
עובדת סוציאלית
מטפלת זוגית ומשפחתית
עפולה והסביבה, נצרת והסביבה, יקנעם והסביבה
הילה גאון
הילה גאון
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תל אביב והסביבה
חנה יוסופוב
חנה יוסופוב
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק), עכו והסביבה
יהודית וינשטיין
יהודית וינשטיין
עובדת סוציאלית
רמת הגולן, אונליין (טיפול מרחוק), קרית שמונה והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.