לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
גם גופי שלי מלא תרופות

גם גופי שלי מלא תרופות

עלון פסיכולוגיה עברית | 15/11/2013 | הרשמו כמנויים

יותר ויותר אבחנות פסיכיאטריות מגדירות כיום קשיים רגשיים שכיחים כהפרעה נפשית וסוללות נתיב מהיר לטיפול תרופתי. סוגית השפעתן של התרופות הפסיכואקטיביות היא סוגיה 'בוערת' שנחקרת רבות ומעוררת מחלוקות לא מעטות. עם זאת, לא פעם נדמה שקיים נתק משמעותי בין השיח הציבורי והמקצועי בשדה לבין הספרות המחקרית העדכנית בתחום.

אנחנו שמחים לבשר על השקתה של סדרת המאמרים המעמיקה  'תרופות פסיכואקטיביות - לא מה שחשבתם', במסגרתה ד"ר דורית שיקיירסקי סוקרת בהרחבה שלושה ספרים חשובים ומבוססים שנכתבו לאחרונה על הנושא וטרם פורסמו בעברית. בנוסף, מציעה שיקיירסקי ראייה אינטגרטיבית של הממצאים ומיישירה מבט לעבר הסיבות לכך שרבים מאיתנו - אנשי מקצועות הטיפול ו'צרכנים', לא מודעים אליהם דיו. השבוע התפרסם המבוא לסדרה (ובו גם טבלה שעושה קצת סדר בתרופות, לנבוכים) וכן החלק הראשון  - 'תרופות נוגדות דיכאון - לא מה שחשבתם'. בחלק זה סקירה של ספרו של הפסיכולוג הקליני וחוקר הפלצבו אירווינג קירש, "תרופות המלך החדשות: ניתוץ המיתוס של תרופות נוגדות-הדיכאון", בו מופיעים מוצגים מפתיעים על היקף ההבדלים בין השפעת החומרים הפעילים בתרופות להשפעת אפקט פלצבו. בשבועות הקרובים יראו אור החלקים הבאים בסדרה, כדאי מאד לעקוב!

ומה אתם חושבים על תרופות פסיכואקטיביות? בשל משקלה של הסוגיה וחילוקי הדעות המאפיינים את השיח סביבה, נשמח להתעוררות דיון בעניינה. אנחנו מזמינים אתכם הקוראים, וביניכם אנשי מקצוע העוסקים במחקר וטיפול, לשלוח אלינו מאמרי גומלין מקצועיים וטורי דעה העוסקים בנושא זה מזוויות מגוונות ו/או מגיבים לטענות השונות שיוצגו לאורך הסדרה.

גם חומרים נוספים שעלו השבוע הם כאלה המבקשים לעורר דיון ושיח :


- פרסומת -

ד"ר רננה אלרן עוקבת בדריכות אחרי תגובות אנשי השדה לרפורמה  בבריאות הנפש הממשמשת ובאה, ותוהה 'בקול רם' ובאומץ ,כיצד איבדו הפסיכולוגים את חופש התנועה? על סטינג מצומצם לעומת פריצת קירות הקליניקה ויציאה אל החברה, ועל נטייתם שלפסיכולוגים לשים לב לפרטים, לשהות ולתהות, אבל לפספס את התמונה הגדולה. לכם לא כדאי לפספס, מוזמנים להגיב. במאמר מרתק המשלב נימה אישית-מקצועית ופוליטית, עוסק הפסיכותרפיסט הגופני שי אפשטיין בפרדוקס האבחון - שממסגר ומאפשר לחשוב אבל גם מצמצם את היכולת לראות את המטופל באמת - כשזה נוגע לאבחון גופני , ולכל שיטת אבחון ומפגש טיפולי באשר הוא.

ובינתיים ב'פסיכובלוגיה' - ד"ר ארנון רולניק כותב על אמפתיה, מח וזוגיות - 'וחווית את רעך כמוך'. רות נצר מציינת 75 שנים לליל הבדולחבקטע אישי מתוך ספרה האוטוביוגרפי 'ההתחלה-נומה עמק'. ד"ר דניאל בקר סיים את העונה של סדרת הדוקו-ריאליטי 'מחוברים' ומהרהר במודל הגבריות הרכה שמציג ליאור דיין ועל הקשר שלה לזו של אביו אסי וסבו משה. פרופ' רחל-לוי-שיף החליפה לאחרונה את פרופ' יואל אליצור בתפקידו כיו"ר מועצת הפסיכולוגים, כותבת לכם לראשונה בבלוג 'משולחן יו"ר המועצה' - והפעם -  קול קורא להגשת מועמדות לווועדות מקצועיות, לוועדת רישום ולוועדת המשמעת.

שבת שלום!  "גם גופי שלי/ מלא תרופות// גם נפשי שלי/ מלאה טענות// גם מוחי שלי/ מלא מחשבות// גם ביתי שלי/ מלא מולקולות// שאני לא אוהבת/ ולא רוצה/ סביבי ובתוכי.// ורוצה להוציא/ ולהחליף את הרעלים// בנהר זהוב וטהור/ של אנרגיות קוסמיות/ נפלאות// שלפעמים הן מגיעות/ אך לרוב הן בורחות/ ואינני יודעת מדוע// רק ש-/ גופי שלי/ מלא תרופות ו..."  (מתוך הספר 'המתאהבת המהירה', ליאור שיר)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
יריב גנור
יריב גנור
פסיכולוג
נטלי ברקמן
נטלי ברקמן
פסיכולוגית
רמת גן והסביבה
שרון דרייפוס-חנן
שרון דרייפוס-חנן
פסיכולוגית
בר אורקין
בר אורקין
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
שירי רוזנפלד
שירי רוזנפלד
עובדת סוציאלית
ירושלים וסביבותיה
טל יהודה
טל יהודה
פסיכולוג
כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

לחברי פסיכולוגיה עברית שלום, בימים מתוחים אלו אנו מבקשים לחזק את ידכם כל הנוטלים, כמו בכל אירוע דומה,...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.