לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
כששכך מעט החג יצאנו להרים

כששכך מעט החג יצאנו להרים

עלון פסיכולוגיה עברית | 19/10/2014 | הרשמו כמנויים

'החגים' - מעין 'אקס-טריטוריה' בזמן, באו אל סופם, ולפנינו נפרש מישור השגרה הרחב. הרחק מכאן, בנהרות ובהרים, אסונות שוברי לב, המדגישים את הקלות הבלתי נסבלת של אי-הקיום. ובתווך הזה, אנחנו חוזרים לעיסוקנו, ומבקשים לשוב ולהתמסר לשגרת החיים. עכשיו 'באמת' מתחילים.לקראת החזרה לשגרה, אנחנו שמחים להגיש לכם חומרי קריאה מעניינים שהתאספו באתרנו:

מבחינה תאורטית, נחשב גיל החביון לגיל 'זנוח' למדי, במאמרה מברשת חנה גרפי פישר להניח את היסודות לתיאוריה חדשה אשר מציגה את גיל החביון כשיאה של התפתחות מבנה העצמי.  גלית צח השתתפה בכנס ה-25 של האגודה הישראלית להיפנוזה, שעסק בתרומתה של ההיפנוזה לטיפול בכאב פיזי. כיצד יכולה היפנוזה לשמש ככלי יעיל בטיפול בהפרעות אוטו-אימוניות וכוויות? זאת ועוד בסקירה המקיפה.

לאחר שאתגרה בטור הקודם את רעיון 'שיקום הסמכות ההורית' וטענה כי הוא בלתי ישים בתקופתנו, חוזרת אלינו ד"ר ניצה ירום עם פוסט שני בנושא ומבקשת להציע שני עקרונות מפתח שיש לקיימם בד בבת כליבת ההורות בת זמננו - הגנה וניהול דיאלוג. מומלץ.  במדור הספרים תוכלו להנות משירים מתוך 'בלי ברית, בלי מילה' - ספר הביכורים של דנה לובינסקי, מיוזמות מחאת הפסיכולוגים של 2011, המשרטטת מיתולוגיה פרטית של מערכת יחסים סבוכה עם הורים, אהובים ואהובות, אשר משוטטת על התפר הדק בין המודע ללא מודע. ואילו פרופ' עמיה ליבליך כותבת על הביוגרפיה החדשה של זוכת פרס נובל לספרות - המשוררת הפולניה ויסלבה שימבורסקה.

סוגיית הזיכרון המודחק חוזרת לטלטל את השדה. לאחרונה יצאו 47 חוקרים ישראלים מתחום הפסיכולוגיה בגילוי דעת נחרץ על רקע ערעורים שהגיעו להכרעתו של בית המשפט העליון אשר הטענות בה מתבססות על זיכרונות מודחקים של התעללות מינית בילדות. ב'שפיות זמנית' תוכלו למצוא שלל קישורים רלוונטים - ביניהם לגילוי הדעת, כמו גם לתגובתם של המומחים מטעם התביעה- ד"ר צביה זליגמן ופרופ' אלי זומר, ולמאמר מרתק העוסק בספק המטריד המלווה לא פעם עבודה טיפולית עם נפגעי פגיעה מינית. הדיון בנושא טעון וגדוש בטיעונים כבדי משקל, ומערב דאגה לשלומם של מטופלים וקורבנות בכלל, דאגה לזכויותיהם של נאשמים ורווחתם, אך גם התנגשויות בין תיאוריות שונות ובין שדה המחקר האקדמי לשדה הטיפולי. אנחנו פונים אליכם אנשי מקצוע - נשמח לשמוע דעתכם בעניין, מוזמנים להגיב ו/או לשלוח אלינו מאמרי דעה.


- פרסומת -

נקנח בשתי הודעות חשובות:

  • פורום 'לקראת בחינת ההתמחות - מועד חורף 2014' - לאחרונה נפתח באתר פסיכולוגיה עברית מחזור פעילות חדש עבור מתמחים בפסיכולוגיה קלינית המתכוונים לגשת לבחינת ההתמחות במועד חורף 2014. הפורום מהווה קבוצת עמיתים להיוועצות, שיתוף ותמיכה הדדים בתקופת ההכנות לבחינה. מוזמנים להירשם מתמחים בפסיכולוגיה קלינית בלבד, בעלי הרשאה באתר, אשר יסיימו עד תאריך הבחינה את כל חובותיהם ונרשמו לבחינה במועצת הפסיכולוגים.

  • אנו שמחים לבשר כי בעוד שבוע בדיוק יפתח המפגש השני המקוון בסדרת  'שיחות על פסיכותרפיה -תשע"ה', במסגרתה אנו מארחים את אנשי הסגל של בית הספר החדש לפסיכותרפיה. במפגש הקרוב שיתקיים בתאריכים 26.10-2.11, יתארח ד"ר בן שחר, מרצה בבית הספר לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי, ממקימי המכון הישראלי לטיפול ממוקד-רגשות, מרצה וחבר הועדה המקצועית של בית הספר החדש לפסיכותרפיה.  המפגש יעסוק בהיבטים תיאורטיים ומעשיים בטיפול ממוקד-רגשות ( Emotional-Focused Therapy). מקצוע בעלי הרשאה מקצועית מתאימה, שטרם הצטרפו כחברים בפורום 'שיחות על פסיכותרפיה - תשע"ה', ומעוניינים לצפות בדיונים ו/או לקחת בהם חלק פעיל, מוזמנים לעשות זאת בהקדם. שני מאמרי קריאה שיהוו חומר רקע לדיון כבר ממתינים לכם בפורום וזמינים לקריאת המשתתפים. (כתמיד, לשאלות ניתן לפנות לתיבת המערכת: hebpsy.content@gmail.com).

"כששכך מעט החג יצאנו להרים

האלוהים היחידים שלך שחה בתוך המעין

כשאצבעות החצבים התנוססו אל על

כמו תלמידים אשר יודעים בוודאות את התשובה

הנכונה (איני יודעת מה השאלה

בכלל) זעת הקיץ חלחלה עמוק אל תוך הרגבים

עשן עבים הרקיע ריח עייפות גדולה

הבנו שהשארנו את החג דולק בבית".

'אחרי הימים', מאת איריס אליה כהן)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
ליאור שלזינגר לזרוב
ליאור שלזינגר לזרוב
עובדת סוציאלית
חיפה והכרמל
פנינה בר-לבב גיא
פנינה בר-לבב גיא
פסיכולוגית
אילת והערבה
ד"ר רן ליטמן
ד"ר רן ליטמן
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
נויה כהן צמח מרדכי
נויה כהן צמח מרדכי
עובדת סוציאלית
רחובות והסביבה, תל אביב והסביבה, חולון והסביבה
רקפת כץ-טיסונה
רקפת כץ-טיסונה
פסיכולוגית
שפלה
ארנון נחמיאס
ארנון נחמיאס
עובד סוציאלי
מטפל זוגי ומשפחתי
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

כיצד ניתן לסייע למטופלים להתמודד עם כאב נפשי רב מנשוא? במאמר חשוב מציג לירן רוגב פרוטוקול ייחודי לטיפול...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.