לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
גליון אוגוסט

גליון אוגוסט

עלון פסיכולוגיה עברית | 1/8/2010 | הרשמו כמנויים

לחברי פסיכולוגיה עברית שלום,
 
 
נפתחה קבוצת דיון (פורום) רב מקצועית בנושא "שיקום, החלמה ושילוב בקהילה". אנשי מקצוע העוסקים בטיפול, אבחון ומחקר של העבודה השיקומית מוזמנים להצטרף:
http://www.hebpsy.net/forum.asp?id=308 
 
לקראת השנה החדשה, מוצע לחברי פסיכולוגיה עברית, יומן שנתי ייחודי - "עוזר אישי" במחיר מוזל (49 ש"ח כולל משלוח). היומן תוכנן במיוחד על מנת לסייע בסדר וארגון ועשוי להיות שימושי מאוד לאנשי מקצוע בעבודה היום-יומית. לחצו לפרטים והזמנה 
 
לתשומת לבכם, תיקון מס' 2 לחוק הסדרת העיסוק במקצועות הבריאות עבר בכנסת ונרשם בספר החוקים. במסגרת תיקון זה הוסדרו, בין היתר, המקצועות קרימינולוג קליני ותזונאי-דיאטן. כמו כן, הצעת חוק הפסיכולוגים (תיקון מס' 6) או כפי שהיא מכונה התיקון לסעיף 9ב' עברה בקריאה ראשונה בכנסת:
http://www.hebpsy.net/s...7&id=188
 
 
בברכת קיץ נעים,
 
מערכת פסיכולוגיה עברית 
 
 
 
מאמרים חדשים:
 
בעקבות הסרט "פרידות" - דיאלוג אותנטי במשפחה, בטיפול, ובחיים / ישראל רוזנבאום
הסרט "פרידות" עוסק אמנם ב"סוף הדרך", בטיפול במתים, אך במובנים רבים יכול ללמד אותנו על הטיפול באנשים חיים. הסרט עוסק במרחבי דיאלוג סגורים ונוקשים בין אנשים ובדרכים להפוך מרחבים אלה לפתוחים יותר ולאפשר בהם דיאלוג אותנטי. אותם מרחבי דיאלוג בינאישיים נסגרו בצורה כואבת עקב פגיעות, נטישות, ואכזבות אחד מהשני. המאמר ניתן כהרצאה במסגרת מפגש יולי של "הארת שוליים" - סדרת מפגשים לשיחה על קולנוע.
 
פרויד - הדרמה של הילד המחונן / אורנה אפק
במאמר אתייחס לקווים הנרקיסיסטיים באישיותו של פרויד ועל הסיבות להיווצרותם מנקודת מבט הבוחנת את הקשר בינו לבין אמו, בשנות חייו המוקדמות. מתוך המעט הידוע לנו על הקשר בן פרויד ואמו , נראה שהיסטוריית חייו של פרויד מלמדת שהוא חווה נטישה אימהית טראומטית בשלב הפרה-אדיפלי של חייו. נראה לי שחוויה קשה זו, בצירוף שיקוף הייחודיות והגרנדיוזיות שלו על ידי סביבתו הקרובה, ובעיקר על ידי אמו, אפשרו ועודדו כנראה, את התפתחותם של קווים נרקיסיסטיים בולטים באישיותו.
  
דפוסי ההתקשרות והפעלת סמכות בעת מילוי תפקיד / מלי סולן
עבודה זו דנה בתפקידה של מערכת ההתקשרות (Attachment System), ושל סגנונות ההתקשרות המתפתחים ממנה, בביצועי האדם בסיטואציה של הפעלת סמכות בעת מילוי תפקיד. המוטיבציה לבחינת הקשר בין הפעלת סמכות ובין דפוסי ההתקשרות שואבת את ביסוסה מתוך מחקר מקיף בשני ענפי מחקר נפרדים אשר עד כה, לא נפגשו. ענף אחד הוא המחקר לגבי דפוסי ההתקשרות והאחר הוא המחקר בתחום האירגוני לגבי הפעלת סמכות. נביא סקירה לגבי התיאוריה והממצאים האמפיריים בנוגע להתקשרות אצל מבוגרים, לאחריה תוצג המוטיבציה לבחינת הקשר בין הפעלת סמכות ודפוסי ההתקשרות.
 
מה בין קוהלת לחוק הפסיכותרפיה? / שיר-לי שני
לפני שנים רבות, כשהרפואה המשלימה הגיעה לישראל, היא קראה לעצמה רפואה אלטרנטיבית. במקביל, רופאים קונבציונאליים רבים נלחמו בה, טענו שהכל שרלטנות ואחיזת עיניים, והתנגדו בכל תוקף לכל דיון. עם השנים, העמדות בשני הצדדים התרככו. רופאים קונבנציונאליים חיים בשלום עם מרפאות רפואה משלימה בתוך הקופות, ואפילו מפנים אליהן, והמטפלים ברפואה המשלימה חיים בשלום לצד הרפואה השגורה. בעולם הטיפול הנפשי-רגשי, אליו אני משתייכת, ההתקדמות הזו טרם התרחשה.
 
לקות שכלית, מדידתה והמבנה האתנו-פסיכולוגי / בדיע אלקשאעלה
מבנים פסיכולוגיים מקבלים משמעות שונה בתרבויות שונות. מחקרים רבים הצביעו על הבדל בהישגים במבחנים קוגניטיביים בין פרטים ממעמדות שונים, מוצא אתני שונה, וכדומה. מחקרים רבים דיברו על כך שמושג האינטליגנציה מקבל משמעות אחרת בתרבויות שונות .כך, יש גם הבדל בין המובן של אינטליגנציה בקרב החברות המערביות לבין המובן של אינטליגנציה בחברה הערבית. לכן, הערכה פסיכולוגית לילדים מהמגזר הערבי מחייבת תשומת לב מיוחדת לגורמים האתנו-פסיכולוגים. המאמר כתוב בשפה הערבית.
 
 
 
פוסטים חדשים מתוך פסיכו-בלוגיה:
 
 
שרה איוניר: ראיתי אותה
16/07/2010
קראתי את ספרה של שכנתי לבלוג, עמיה ליבליך - "תראו אותי", (הוצאת שוקן) נסחפתי לתוך הבועה המבעבעת של ה"תיאטרון קהילתי" והתענגתי. מצאתי עצמי מתרגשת, קצת מזילה דמעה, הרבה צוחקת. נפגשת עם עוד שכבה ועוד שכבה של מסכים מאחורי הקלעים של קבוצת התיאטרון.
 
חנוך ירושלמי: מהפך: החלמה
23/07/2010
אחד הדברים המרתקים ביותר שקרה בפסיכיאטריה בעשורים האחרונים וקורה ממש בימים אלה הוא הכנסתו של מה שמכונה "חזון ההחלמה", עבור אנשים הסובלים מהפרעות פסיכיאטריות חמורות וממושכות לשיח המקצועי והציבורי.
 
פרופ. עמיה ליבליך: (המלצות ל)חופש, סרט ורומן.
24/07/2010
נראה לי כי הבלוג שלנו בחופש הגדול, וזה כמובן בסדר, אבל החלטתי בכל זאת לתרום את הרשימה הבאה המרמזת על פעילות החופשה שלי. הכנס הבינלאומי לחקר הקשרים (the international association for relationship research) המתקיים בימים אלה ממש במרכז הבינתחומי בהרצליה
 
ד"ר ניצה ירום: מ"אנה או לחנה אוי"
27/07/2010
מ'אנה או' ל'חנה אוי!' המסורת הפסיכואנליטית ארוכת השנים בעיקר מקשיבה למילים. ביטויים גופניים מגוונים שנוכחים בחדר הטיפולים נחווים לרוב כנוכחות מעיקה ומביכה למטפל וקיים קושי להתייחס אליהם כשפה שהמטפל והמטופל מתבטאים בה.
 
 

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
ינון רביד
ינון רביד
עובד סוציאלי
מיה הכהן ג'יקובס
מיה הכהן ג'יקובס
פסיכולוגית
שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)
סילבנה הקיאר
סילבנה הקיאר
פסיכולוגית
מורשה לעסוק בהיפנוזה
אונליין (טיפול מרחוק), אשקלון והסביבה
אלה מרחובסקי
אלה מרחובסקי
פסיכולוגית
שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)
הדס גור
הדס גור
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
סטפני הולנדר
סטפני הולנדר
פסיכולוגית
כפר סבא והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

לחברי פסיכולוגיה עברית שלום,     אנו שמחים לבשר על פתיחתו של הפורום 'מעבר לים', המיועד למטפלים ומטפלות...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.