לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
גיליון אייר

גיליון אייר

עלון פסיכולוגיה עברית | 15/5/2011 | הרשמו כמנויים

לחברי פסיכולוגיה עברית שלום,
  
בגיליון הנוכחי תמצאו מאמרים, סקירות כנסים ופוסטים חדשים מתוך מדור הבלוגים.  
במדור "שפיות זמנית" אנו מעלים חדשות והפניות לתכנים רלוונטיים. למשל, ציינו את יום הולדתו של פרויד לפני כשבוע ב- שיר היתולי.
בברכת קריאה נעימה,  
מערכת פסיכולוגיה עברית 
  
 
ניתן לצפות ברשימת ימי העיון והכנסים הקרובים
 
מאמרים חדשים:
התרשמויות מעבודה במרכז חרדי לבריאות הנפש / חווה בן שלום וד"ר שניאור הופמן
המאמר מתאר את הטיפול המיוחד הניתן למטופלים חרדים במרכז לבריאות הנפש, שההנהלה שלו ואנשי הצוות המקצועי כולם שייכים לציבור הדתי והחרדי. המאמר דן בסוגיות הקשורות לדת ובריאות הנפש, כמו גם בטיפול בסימפטומים פסיכיאטריים ופסיכולוגיים, בליווי של דוגמאות רלוונטיות.
 
שכול: נקודת מבט / ענת מרנין שחם
ענת מרנין, מטפלת בתנועה ואחות שכולה, כותבת על השכול ועל פעילותה בפורום המשפחות השכולות למען שלום, פיוס וסובלנות.
  
בארני, גיבור הסרט "הסיפור על פי בארני", הוא איש שכולו איווי: הוא לא חדל להתאוות ואינו מונע מעצמו סיפוק. ניתן לומר שהאיווי הוא התשוקה שאי-אפשר לספקה אף-פעם, אך היא זו המניעה קדימה בניסיון למלא דבר מה. האיווי, אם כך, הוא אולי התוצאה של היותנו חסרים בבסיסנו.
 
על חבל טבור דק / שילי ורדימון
ביום העיון "התפתחות נפשית מוקדמת" ביקשה פרופ' פיונטלי להעביר לקהלה מסר עקרי אחד - אל תשליכו מינֵי הבנות, רעיונות, רגשות ותחושות על העובר. פיונטלי הבהירה שהמצב שאותו אנו מכנים רגרסיה הוא פרי הפנטזיה של המטופל ביחס לשלבי חייו המוקדמים. היא ציינה שיתכן שהיא מאכזבת אותנו מאזיניה, בכך שהיא מתמקדת בממצאי מחקרים אמפיריים ולא בפסיכואנליזה. מי שדמותה ייצגה בעבר את הגשר המחבר בין מחקר אמפירי למחשבה פסיכואנליטית כמו התנערה מהגשרים כולם.
 
הרחם: כוחה של מטפורה / אורית גודקאר
יום העיון "התפתחות נפשית מוקדמת" סבב סביב עבודתה של פרופ' אלסנדרה פיונטלי, המנסה לחבר את המחקר המדעי על חיי עוברים עם הטיפול הפסיכואנליטי. היה בו ניסיון מעניין לחבר עובדות ופנטזיות, מטפורות ותצפיות. המידע הרפואי-מחקרי שהוצג היה מרתק, גם אם לא תמיד היה ברור כיצד הוא מתקשר לעבודה הטיפולית ולחשיבה אנליטית על טיפול.
 
סקירה של כמה מן ההרצאות ביום העיון "התקשרות לאורך מעגל החיים", שעסקו בהתקשרות בטווחי גיל שונים לאורך מעגל החיים ושחיברו בין מושגים בסיסיים בתיאוריית ההתקשרות לחומר מחקר עכשוויים.
  
 
על צפרדעים, נסיכות ומטפלים  / רוברטו מיטלפונקט
מיטלפונקט הוא מספר סיפורים שמוליך את הקוראים במבוך של אגדות, שירה וחוכמת עמים. בדרך, הוא מצביע לפנינו הן על תוכן הסיפורים, והן על משמעותם. הספר נע בזרימה נעימה לצד ובתוך רצף של התנסויות אישיות ומקצועיות, מיתולוגיות וסיפורים, ומאפשר להתבונן ביצירות מוערכות ובהיבטים של תרבות פופולארית, בפילוסופיה מורכבת ובחכמה עממית זה לצד זה.
  
"בריאות הנפש קיימת, אך יש לה קשר קלוש לנפשי, וקשר קלוש מאוד לבריאות. יש לה קשר עם האחר, ועם השתיקה."
 
פוסטים חדשים מתוך פסיכו-בלוגיה:
 
09/05/2011
אולי נדרש היה שאחצה את גבול החמישים, כדי שלפתע יכה בי כל זה. יום השואה; יום הזיכרון; יום העצמאות. שלושת אלה, ולפתע לא פסחתי אף לא על אחד מהם. איני רוצה לייחס זאת לאיזו 'סנטימנטליות', שאכן יאה לאישה שהיא גם סבתא. נכון יותר לייחס זאת לאיזו בגרות...
 
פרופ. עמיה ליבליך: משתנה וקבוע בניו יורק
13/05/2011
ביקורים חוזרים אצל אנשים או במקומות בהם ביקרנו בעבר מעמידים תמיד את השאלה: האם יימצא המקום או האדם כפי שהיו כאשר נפרדנו בעבר? מה השתנה, מה התחדש ומה נגמר? אין מנוס מהשוואות שכאלה, ככל שמאפשר הזיכרון. כבר שנים אני מרבה לבקר בניו יורק עד כי מנהטן...
 
חברי הקהילה: אשם / גיא בקר
07/05/2011
צליפת השוט חתכה את חלל האולם. מספר שניות עברו מרגע שפגע בעור ועד לרגע שהרגשתי את מלוא תחושת הכאב. ''אני מתקהה,'' עוברת בי המחשבה, בקרוב גם תחושת הגחלים הרוחשות ברגלי תיהפך רק לצל חיוור של כאב. באולם הייסורים הפרטי שלי, לוחשות הגחלים בזוהר שאינו כבה
 
 

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
תרצה רובינשטוק
תרצה רובינשטוק
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון
דן נייגר
דן נייגר
חבר ביה"ת
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
ראובן גרין
ראובן גרין
פסיכולוג
דוד סולומון
דוד סולומון
עובד סוציאלי
עפולה והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), יקנעם והסביבה
אליה אביקסיס
אליה אביקסיס
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
גלי ברמן בר-און
גלי ברמן בר-און
פסיכולוגית
שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.