לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
ערב יום הכיפורים היה לנו ראשית הזמן

ערב יום הכיפורים היה לנו ראשית הזמן

עלון פסיכולוגיה עברית | 12/9/2013 | הרשמו כמנויים

בין כסה לעשור, בין ראש השנה החגיגי ליום כיפור הדורשני, ימים של התחלות וחשבון נפש, מסוגים שונים. במהלך השבועיים האחרונים התפרסמו באתר שלל חומרים הנוגעים בסוגיות מגוונות ומעוררות מחשבה ושיח, כיאה לימים מהורהרים אלה. כמה מהם נגעו להתחדשות וחשבון נפש בתחום המקצועי:

אחרי יותר משני עשורים של דיבורים, הרפורמה בבריאות הנפש קורמת עור וגידים ומצליחה לעורר קשת של תחושות - תקוות, תהיות, דאגה וחשש. ביום עיון סוער במיוחד שארגנה החטיבה הקלינית של הפ"י, התכנסו פסיכולוגים רבים על מנת לנסות ולפוגג במעט את עננת אי הוודאות המתלווה לרפורמה ולדון בהשפעתה על שירותי בריאות הנפש ועל נותני השירותים עצמםרפאל יונתן לאוס שישב בתוך עמו, מביא את דברי הדוברים השונים ומתאר בנימה אישית גם את תחושות הקשות שרחפו באולם ההרצאות ואת הלחשושים המודאגים שנשמעו בשורות האחוריות. מוזמנים להגיב. עדכונים ושינויים גם בתוכניות הלימודים וההכשרה של הפסיכולוגים הקליניים - לאחר דיון מעמיק שנערך זה מכבר בעקבות שינויים שחלו בתחום בעשורים האחרונים, מציג ד"ר שמעון קורניצר, יו"ר הועדה המקצועית לפסיכולוגיה קלינית, מסמך מפורט ובו המלצות הועדה בנוגע ללימודי ליבה במגמות הקליניות, הכישורים הנדרשים לתחילת התמחות והכשרה במסגרת התמחות בשדה. כדאי להתעדכן. חשבון נפש יצירתי הנוגע לשינויים שעוברים על הפסיכולוגיה הקלינית תוכלו למצוא גם בבלוג של ד"ר ארנון רולניק, שבשיתוף עמיתו יוסי שוורץ מגיש לגולשים תרגיל מחשבתי העוסק בדמיון ההולך וגדל בין החשיבה הדינמית לטיפול הקוגניטיבי התנהגותי : שלושה נציגים של שלוש גישות -הדינאמית (ג'ונתן שדלר), הקוגניטיבית התנהגותית (דייויד בארלו) והסכמה תרפיה ( ג'פרי יאנג) 'מוזמנים' לשולחן הדיונים ומציגים את הדומה והשונה בין השיטות.


- פרסומת -

שמחים לבשר שספרה החדש של ד"ר חנה דויד 'להיות הורים לילד מחונן' - רואה אור לראשונה באתרנו. הספר עוסק באתגרים השונים העומדים בפני הורים לילדים מחוננים (מתי כדאי לאבחן? האם כדאי 'להקפיץ כיתה'? כיצד מסייעים לילד מחונן שהינו לקוי למידה? ועוד). מטרת הספר לתת מענה, ולו חלקי, לשאלות הרבות שהורים למחוננים (ומטפלים) שואלים ולבעיות בהן הם מתלבטים. במאמר מרתק, מרגש ולא שגרתי, מציגה מאיה ריד, עו"ס קלינית ונפגעת גילוי עריות, מודל אינטגרטיבי חדש להבנת התפתחות הפרעת זהות דיסוציאטיבית כשהיא משתמשת בדוגמאות כנות וכואבות מילדותה במשפחה אינצסטואלית. מומלץ מאד. יעל בן ציון כוכנוביץ', מטפלת באמנות, עוסקת במאמרה במושג ה'סינכורניזציה' שטבע יונג ומביאה מסקנות ממחקר איכותני שבדק צירופי מקרים בתוך טיפול באמנותואת השקפת המטפלות אודותם.

באגף ה'פסיכובלוגיה', רות נצר ברשימה לירית-מיסטית, מנסה לחשוף בעזרת שירים שונים את תחושת הקדושה שקיימת מעבר לכל דת ומרחפת בימים אלה ועל הקשר בין ריק למלאות ויצירה. ד"ר רננה אלרן חזרה מכנס ISPSבוורשה, המקדם חשיבה פסיכולוגית וסוציאלית על פסיכוזה ומשתפת אותנו בחוויה מיוחדת ומסקרנת - השתתפות ב'מטריצת חלום'פרופ' עמיה ליבליך שוב מתפעמת מקטע ספרותי והפעם מנסה ללמוד כיצד כדאי ואפשר לספר לילדים על דברים שמעסיקים מבוגריםד"ר עופר גרוזברד מסביר למה יש מקום לדאגה בכל הנוגע לאפשרות של תקיפת סוריה את ישראל וכיצד ענייני כבוד עשויים להצית את המזרח התיכון. השבוע צוין היום הבינלאומי למניעתאובדנות ו'בשפיות זמנית' תוכלו למצוא קישורים למאמרים חדשים בתחום ולקרוא על אגף המחקר של עמותת 'בשביל החיים'. לסיום, ארבעים שנים אחרי, לא ניתן לשכוח את פצעי המלחמה - יגאל בן חיים, פסיכולוג קליני שהשתתף בקרבות בתעלת סואץ מתבונן היום על יום הכיפורים הארור ההוא ומבטא את תחושותיו בשני שירים כואבים ומרגשים,  '40 שנה במדבר המוות'.

רונן אילון, מנהל פורום 'הפסיכולוגיים החינוכיים' מתעתד לסיים את תפקידו. אנו מבקשים להודות לרונן על הניהול המסור ומחפשים מנהלת או מנהל  חדש לפורום 'הפסיכולוגים החינוכיים'. לפרטים, מוזמנים לפנות במייל הנושא את הכותרת "ניהול פורום 'הפסיכולוגיים החינוכיים' " לכתובת: hebpsy.content@gmail.com

נשתמע לאחר חג הסוכות, חתימה טובה!

"בערב יום הכיפוריםהפלגנומניסיונות שתמו אל ניסיונות שהחלוערב יום הכיפורים היה לנוראשית הזמן"(מילים: זלדה, מתוך 'הלוא הר הלוא אש', הוצאת הקיבוץ המאוחד)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
טלי זוננשיין גולן
טלי זוננשיין גולן
עובדת סוציאלית
מירי גפנר
מירי גפנר
פסיכולוגית
מיה נאור
מיה נאור
חבר/ה ביה"ת
רחל פורשנר
רחל פורשנר
פסיכולוגית
אונליין (טיפול מרחוק)
דורית נוי-שרב
דורית נוי-שרב
פסיכולוגית
ירושלים וסביבותיה
עמית אייזיק
עמית אייזיק
פסיכולוג
תל אביב והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.