לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
אם ראית ילד משחק לבדו

אם ראית ילד משחק לבדו

עלון פסיכולוגיה עברית | 21/6/2013 | הרשמו כמנויים

בעוד הניוזלטר השבועי עושה את דרכו אל תיבת המייל שלכם, חוגגים בני נוער ברחבי הארץ, בשינה, את סיום שנת הלימודים ואת היציאה המיוחלת אל החופש הגדול. החופשה היא תקופה של אגירת כוחות, המאפשרת גם בחינה של ההתנהלות בימי השגרה. לאורך שנת הלימודים מלווים את הצוותים החינוכיים ואת התלמידים הפסיכולוגים החינוכיים, מה משמעות תפקידם? כיצד פסיכולוגים חינוכיים ותיקים תופסים את הפרופסיה שלהם? במסגרת מחקר איכותני מעניין שנעשה על ידי תמיר פראוי ממדור המחקר של שפ"ח תל אביב, דיברו הפסיכולוגים על התפיסה הרב מימדית שמאפיינת את התפקיד, ועל תחושה של עניין ו'גדילה אינסופית' לצד חוויה של בינוניות ומחסור במשאבים. מחקר השופך אור על תפקידו המורכב של הפסיכולוג החינוכי.

 המטפלת המשפחתית הפופולארית אסתר פרל שכיכבה בסקירתו של רועי סמנה לפני מספר שבועות, זוכה להתייחסות נוספת הפעם בסקירתה הקולחת של דנית רחמילביץ', המתארת את חווית המפגש המסעירה עם פרל מנקודת מבט אישית נשית ופמיניסטיתתיאור מקרה מעניין מובא על ידי ציפי בן-עמי ובו טיפול בילדה בעלת קווים אוטיסטיים המוצג כחוויית לידה הדדית של המטפלת והמטופלת כאחד. ואיך סטרט-אפ פסיכולוגי נולד? במסגרת מדור הפודקאסטים הקליט ד"ר ארנון רולניק ראיון עם טובי אורבך, איש הייטק שהקים מספר חברות סטרט-אפ בתחום הפסיכולוגיה והפסיכופיזיולוגיה הממוחשבת ומספר על ההשקה בין המחשב לנפש האנושית. ד"ר עפר גרוזברד  מנתח את סיפור גן עדן כסיפור על מאבק האדם בסמכות הרוצה לשלוט בו, ופרופ' עמיה ליבליך מגיבה בקצרה ל'סערה' שחולל הפוסט האחרון שלה בו הביעה את מורת רוחה מגישת האבחון הקיימת היום ומהDSM החדש,  אך מבקשת לעזוב את הדיון ולספר לקוראים על תערוכת אמנות מעניינת שראתה לאחרונה


- פרסומת -

נסיים בעדכון חשוב  המופיע בהרחבה ב'שפיות זמנית' - בחודשים האחרונים התרחשו בישראל מספר מקרים הרי אסון של שימוש בכלי נשק של אנשים שכפי הנראה סבלו מבעיות נפשיות. כחלק מהמאמץ לצמצם את המקרים הטראגיים הללו, משרד הבריאות פרסם תזכורת לסעיפים בחוק כלי ירייה הרלוונטיים לאנשי טיפול. חשוב לקרוא ולהתרענן. 
 
 
"..אם ראית ילד משחק לבדו
בחצר בית הספר בזמן החופשה
וראית געגועים.."
 
(יהודה עמיחי)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
שלי צרפתי
שלי צרפתי
חברה ביה"ת
תל אביב והסביבה, כפר סבא והסביבה
נורית סיון
נורית סיון
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
רחובות והסביבה, קרית גת והסביבה, בית שמש והסביבה
אריאלה חורב
אריאלה חורב
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תל אביב והסביבה, פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
מוטי סיון
מוטי סיון
פסיכולוג
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
אדם קהתי
אדם קהתי
פסיכולוג
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
ד״ר רן רוזן
ד״ר רן רוזן
עובד סוציאלי
כפר סבא והסביבה, פתח תקוה והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.