לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
הימים שעוד נכונו לנו

הימים שעוד נכונו לנו

עלון פסיכולוגיה עברית | 30/8/2013 | הרשמו כמנויים

רוחות של שנה חדשה ורוחות מלחמה משחקות זו בזו ושורקות באזננו במעין סימפוניה כאוטית של תפוח בדבש ותורים במרכזי חלוקת מסכות המגן. האמונה הסיזיפית באפשרות להשתנות ולהתחיל מחדש מפעמת בכל פעם שחגי תשרי קרבים, עד שנדמה שהפכה לעצם מעצמיותה של השגרה האפורה. ואף על פי ולמרות כל זאת, כשברקע ממתינים לתקיפה שעלולה להרעיד את האזור בשבוע הבא, (או בשנה הבאה), נראה שאמונת ההתחדשות היא אחד מרזי ההיות, כמו שאומרות מילותיה של לאה גולדברג: 'למי שאינו מאמין, קשה לחיות השנה'.

חומרים שעלו השבוע לאתר עוסקים גם הם בשינוי והתחדשות - רונן לוי, במאמר שני בסדרה, כותב על הדיאלקטיקה של השינוי בטיפול כפי שהיא באה לידי ביטוי במפגשי פסיכותרפיה גופנית התייחסותית. באופן רגיש וכנה משתף אותנו לוי במתח המתקיים בין התמסרות להתנגדות ביחס לשינויים הפנימיים הפוטנציאליים שהמפגש הטיפולי מזמן למטפל ולמטופל. מאמרו הראשון של לוי המתמקד בהתמסרות הדדית בטיפול הוא בחירת העורכת ומומלץ לכל מי שעדיין לא הספיק לקרוא. אל מול האופי המעגלי של ההתחדשות, כיצד תפס פרויד את ההתפתחות לאורך זמן? בספרו 'שאלה של זמן' מצביע ד"ר יואל פרל על חסך עקרוני בעיסוק בשאלת הזמן, המלווה את הפסיכואנליזה עוד מראשיתה. פרל טוען כי העובדה שפרויד מעולם לא דן באופן שיטתי ומקיף במושג הזמן אינה מקרית וכי בלב לבה של הפסיכואנליזה הפרוידיאנית פועמת הנחה מטאפיזית לפי הזמן הוא לינארי.

באגף ה'פסיכובלוגיה' ד"ר עפר גרוזברד כותב על תפיסת הפשרה בעולם המערבי ובזה הערביפרופ' עמיה ליבליך כותבת בכדי לנסות לענות על השאלה 'איך כותבים?' ונעזרת בציטוט של סופרת אהובה וחנה הופמן בשיר מטאפורי עם קריצה, מבקשת לעשות אתחול כללי למחשב, אבל זה, כטבעם של מחשבים, ממהר להיתקע. מה היה קורה לו היה ניתן לנקות 'קבצים' מיותרים ולעשות 'אתחול' לתוכנה הפנימית מדי ראש השנה?


- פרסומת -

ועוד התחדשות מעט קונקרטית יותר - איריס ורד, מנהלת פורום 'לקראת בחינת מומחיות חינוכית' מסיימת את תפקידה ואנחנו מחפשים מנהל/ת חדשה! מהות התפקיד הינה ניהול וליווי של הפורום, המהווה מרחב שמור בו יכולים מתמחים בפסיכולוגיה חינוכית להתייעץ, להתלבט, לשתף ידע, להיעזר ולתמוך זה בזה בעודם מתכוננים לבחינת ההתמחות. ניהול הפורום הינו התנדבותי ומתאים למומחית בפסיכולוגיה חינוכית, עם עדיפות למוסמכת להדרכה, או למי שמצויה בתהליכי ההסמכה. ליצירת קשר ולפרטים נוספים יש לשלוח מייל לכתובת הבאה, תחת הכותרת 'ניהול פורום לקראת בחינת מומחיות חינוכית'hebpsy.content@gmail.com. תודה לאיריס על הניהול המסור.

לקראת השנה החדשה נבקש להודות גם לכם, חברי האתר, על האמון ושיתוף הפעולה, על היותכם חלק מקהילת 'פסיכולוגיה עברית', קהילה מקצועית הוגה, משתפת ולומדת - בין אם כמשתתפים פעילים, כמגיבים או כקוראים דוממים. מזמינים אתכם להוסיף ולהתדיין בשלל הפורומים המקצועיים שלנו, לעקוב אחר הבלוגים השונים ולשלוח אלינו מאמרים מקצועיים.

בשל ראש השנה שיחל בשבוע הבא, לא ישלח ניוזלטר. אם כך, נתראה בשנה הבאה, 'בין כסה לעשור'.. נסיים באיחול שירי :

"הימים שעוד נכונו לנו שיהיו נכונים, שיהיו רכוניםשיהיו מעלינו כמו כפות תמרים. ואנחנו שני המינים,נברך עליהם,ובין כפות ידינוידריכו קשתם כוכבים רחוקיםלהביט בנו מתוך הלילות,ולא נבוש להיות מוארים בימים, בימים".(מילים: עדית פאנק, לחן: חנן יובל)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
ד"ר דפנה כצנלסון בנק
ד"ר דפנה כצנלסון בנק
פסיכולוגית
תל אביב והמרכז
ענת לנגבורד
ענת לנגבורד
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון
רגד رغد ח'ורי خوري
רגד رغد ח'ורי خوري
עובדת סוציאלית
חיפה והכרמל, נצרת והסביבה, עכו והסביבה
ליבנה כץ
ליבנה כץ
פסיכולוגית
מורשה לעסוק בהיפנוזה
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
יעל משה שקד
יעל משה שקד
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
עינת פיידר
עינת פיידר
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.