לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
גליון נובמבר 2008

גליון נובמבר 2008

עלון פסיכולוגיה עברית | 1/11/2008 | הרשמו כמנויים

לחברי פסיכולוגיה עברית שלום,

הודעה משמחת לכל הסטודנטים לתואר שני בפסיכולוגיה: שוב ניתן לשתף, להתייעץ ולהעלות לבטים וחששות העולים במהלך התואר. אנו מחדשים את פתיחתו של הפורום לתואר שני בפסיכולוגיה בו יתאפשר לסטודנטים, לשתף בנושאים כמו פרקטיקום, מציאת התמחות ,עבודה ועוד. הפורום יהיה סגור לסטודנטים לתואר שני בלבד כך שהדברים העולים יישארו בתוך המרחב הנוצר ותתאפשר אוירה אינטימית של שיתוף מתוך פתיחות וכנות. כדי להסדיר "הרשאת סטודנט" באתר שלחו אישור לימודים/קבלה לפי ההנחיות ב:

http://www.hebpsy.net/sysMsg.asp?id=site_FAQ#a4

בקרוב תפתח באתר קבוצת עמיתים שתיוחד לסוגיות בטיפול קוגניטיבי התנהגותי. המשתתפים מוזמנים לכתוב על כל חוויה טיפולית שמטרידה, או מעשירה אותם, ואשר אותה הם רוצים לחלוק עם אחרים. פסיכולוגים ועובדים סוציאליים (על פי הרשאה מקצועית באתר) המטפלים בגישה קוגניטיבית התנהגותית מוזמנים לקחת חלק, וכן המעוניינים להרחיב את הידע או לתרום לשיח. הצטרפות בקישור:

http://www.hebpsy.net/forum.asp?id=283

תיקון מס' 40 לחוק התקשורת (קישור בהמשך), המכונה חוק דואר זבל, התקבל בכנסת בחודש מאי האחרון. עיקרו איסור שיגור דבר פרסומת בלא הסכמה מפורשת מראש של הנמען. כבר בשנת 2007 נערכנו לכך וכולכם התבקשתם לחדש את הרשמתכם לרשימת תפוצה זו. זאת כדי להמנע מהפצת דואר לא רצוי ולוודא שכולכם מעוניינים בהמשך קבלת מכתב זה. הנכם מוזמנים להעביר באופן חופשי את גליון זה למכרים ועמיתים שהנושאים בו עשויים לעניין אותם. אם מסיבה כלשהיא אינך מעוניינ/ת בהמשך קבלת גליון זה, המופץ בתדירות חודשית, את/ה מוזמנ/ת להסיר את כתובתך מהרשימה באמצעות הקישור שבתחתית הודעה זו.

http://www.knesset.gov..../182_3_4.rtf


- פרסומת -

לתשומת לבכם, אמנת השימוש באתר פסיכולוגיה עברית התפרסמה החודש בנוסח מעודכן. תודה מיוחדת ליששכר עשת על הסיוע בניסוח האמנה.

http://www.hebpsy.net/s...d=site_legal

מערכת פסיכולוגיה עברית

- - - - - -

לפניכם מקבץ מאמרים חדשים שהובאו לפרסום באתר:

מושג ה'גלות' וספרו של לורנס דארל 'הספר השחור' / רוני אלפנדרי

בעבודה זו, אציג מהלך פרשני אפשרי לספרו של לורנס דארל הספר השחור לאור המחשבה על מושג הגלות. אעשה שימוש במונחים 'מוכר' ו'מוזר', השאולים מעבודתו של הנס גדמר, בכדי לפרט את מונח הגלות ולהנכיחו בעבודתו המוקדמת של דארל.

על קצה המזלג: גישת "עיסוק בעיבוד מנטאלי" (mentalizing) והפרקטיקה הטיפולית בהפרעת אישיות גבולית (Mentalizing Based Treatment) / אילן דיאמנט

מאמר זה נכתב במטרה לאפשר לך "נגיעה", לסקרן אותך, להציג לך גישה תיאורטית וטיפולית המשלבת ישן וגם חדש, יצירתית כשלעצמה, אך מספרת לנו את המובן מאליו, מדברת את המחשבה שלא אמרנו לעצמנו במילים. אנסה לשכנע אותך כי הבנה של תהליכי "עיסוק בעיבוד מנטאלי" מאפשרת לחדד, להבהיר ולהקל על החשיבה הקלינית והפרקטיקה הטיפולית במטופלים בעלי הפרעת אישיות גבולית הסובלים ממצבים מנטאליים ראשוניים. המאמר סוקר את ההגדרה של "עיסוק בעיבוד מנטאלי", את אבני הדרך להתפתחות של היכולת ל"עיסוק בעיבוד מנטאלי", המכשולים ההתפתחותיים היוצרים את הליקוי ב"עיבוד מנטאלי" של בעלי הפרעת אישיות גבולית, חולשת "עיבוד מנטאלי" בהפרעת אישיות גבולית והעקרונות המרכזיים של הפרקטיקה הטיפולית.

טראומה והחלמה במשפחה בעקבות מחלת נפש / יורם צדיק

ג'ודית לואיס הרמן (1994), בספרה "טראומה והחלמה", תיארה מודל של החלמה מטראומה. המאמר הנוכחי מנסה לישם את שלבי תהליך ההחלמה במשפחה שאחד מבניה הוא חולה נפש. משפחות של חולי נפש עוברות תהליך משברי הדומה לתהליך של אבל ואובדן. האבל והאובדן הם על בן המשפחה שכנראה לא יחזור להיות כפי שהיה לפני המחלה. במקרים רבים המשפחה חשה בושה, שמביאה בעקבותיה הסתגרות ובדידות.מטופלים ומשפחות רבים מחפשים תהליך מהיר של החלמה. התהליך הוא ארוך ודורש הרבה מאמץ והתמדה מן המעורבים. הרמן מתארת את תהליך ההחלמה בשלושה שלבים: יצירת בטחון ושליטה, זכירה ואבלות וקשר מחודש עם החיים הרגילים. המאמר מתאר את השלבים האלה בהתייחסות להתמודדות של משפחות שאחד מבניהן סובל ממחלת נפש.

הכול במידה - מידתיות וזיקנה / ניצה אייל

מהי ה'מידתיות' עליה מרבים לדבר בימינו? והאם יש 'מידתיות' בזיקנה, תקופת חיים שבה נדמה לעתים כי מופר שיווי המשקל ומשתבשים האיזונים? על מידתיות, מידות ומושגים קשורים, בהקשר הגיל השלישי.

איכה? עיונים בשיח אל-אדם במיתוס הבריאה המקראי כשיח בין-סובייקטיבי / שי גיל

רשימה זו תעסוק בראשיתו של השיח האלוהי-אנושי, כפי שהוא מופיע בסיפור הבריאה המקראי, בקריאתו של האל לאדם "איכה" וזאת מנקודת מבט בין סובייקטיבית ובזיקה למשנתו הדיאלוגית של בובר, להגות החסידית והקבלית ולתהליכים התפתחותיים דינמיים.

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
כרמית מאיר שרר
כרמית מאיר שרר
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה
יונתן מרטון מרום
יונתן מרטון מרום
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
שירה מיה
שירה מיה
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
גלית מור
גלית מור
חברה ביה"ת
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
ורוניקה עובדיה
ורוניקה עובדיה
עובדת סוציאלית
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה, פתח תקוה והסביבה
שירי רוזנפלד
שירי רוזנפלד
עובדת סוציאלית
ירושלים וסביבותיה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.