לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
אין לי רגע דל

אין לי רגע דל

עלון פסיכולוגיה עברית | 7/4/2013 | הרשמו כמנויים

זו מן תקופה כזו שאין בה רגע דל. חלקנו טרם הספקנו לצאת לחירות מהחג האינטנסיבי שחלף על פנינו וכבר ממתינים על מפתננו ימים עמוסי רגשות - השואה, הזיכרון, העצמאות. יום סמלי רודף יום. גם האתר לא שקט על שמריו במהלך השבועיים האחרונים ושלל טקסטים מעניינים עלו לאוויר.

ד"ר עפר גרוזברד, בספרו החדש 'בבל', מנסה לגשר בין דפוסי החשיבה של תרבות המערב לדפוסי החשיבה המזרחית. גרוזברד חוזר לכתוב בבלוג אחרי הפסקה ארוכה ומדי שבוע יביא לנו טעימה מספרו - סיפור קצר ממפגשי המשא ומתן בין מדינת ישראל והאמריקנים לבין העולם הערבי המציג בעיה בתקשורת הבין-תרבותית, וינסה לפתור אותה. באחד מנסה לעזור לעזר ויצמן להציע עזרה לגנרל מצרי באופן מכבד, ובפוסט נוסף כותב על ההבדל בין מושג ההתנצלות המערבי ל'בקשת הסליחה' המאפיין תרבויות מזרחיות יותר, ומסביר מדוע טוב שראש הממשלה הישראלי 'ביקש סליחה' מנשיא תורכיה ארדואן. מי יודע, אולי ניצני השלום נבטו בפסיכולוגיה שלנו?

ד"ר רונית שלו ליקטה זיכרונות ותחושות מכנס עשיר ומרכזי בנושא התמודדות עם שכול ואובדן בישראל, ומביאה את רשמיה בסקירה רגשית ומרגשת. שחר בלבן מכניס אותנו אל בין כתלי המחלקה הפסיכיאטרית ואל תוככי האינטראקציות המקצועיות במחלקה, במאמר מרתק וחשוב בו הוא מציג תאור מקרה רגיש ומפורט בצעירה שעברה טראומה בילדותה. בלבן משתף את הקוראים בחוויתו כמרכז הטיפול ובהתמודדות עם מנגנוני הפיצול השונים שמופיעים במרחב המחלקתי. רלוונטי לכל מי שעובד בצוות רב מקצועי.

ספר הילדים של שלומית מירון 'מי נבהל מחץ מורעל', מציג דרך יצירתית להתמודדות עם טראומות ילדות חברתיות. ועוד סיפור טיפולי לילדים מאת שי גיל שכותב על מפלצת מפחידה שישנה רוב הזמן ובכלל רק רוצה להיות נאהבת.


- פרסומת -

פרופ' עמיה ליבליך כותבת בפוסט מתוק שמתחיל בשאלה הגדולה מכולם- 'מה הם בעצם החיים?' ומסתיים בתיאורים ספרותיים של ים. רות נצר נזכרת במכתב אישי שכתבה למטפל הראשון שלה ומאפשרת לנו הצצה למה שהרגישה וחשבה כמטופלת צעירה. ד"ר ארנון רולניק מאפשר לנו להאזין לקולות של דמויות שונות מעולם הפסיכולוגיה והפסיכותרפיה בישראל. הפעם שיחות שערך עם פרופ' גדעון מדיני שמשוחח על דרכו הטיפולית ועם הפסיכיאטר פרופ' לאון גרינהאוס בשיחה העוסקת בתרופות פסיכיאטריות ואחרת העוסקת בקשר בין ידע מהתחום הגנטי לחקר הנפש האנושית.

לסיום נספר על שדרוג טכני לנוחיותכם - מסך 'הגדרות חשבון' מחליף את המסך הקודם שנקרא 'מאפיינים אישיים' ומרכז עבור כל משתמש את כל ההגדרות האישיות והממשקים החשובים במסך אחד באופן מרוכז ומסודר יותר. חפשו את הקישור ל'הגדרות חשבון' המופיע בתוך חלון המשתמש הקבוע בצד העליון השמאלי של דף הבית.

שבת שלום!

"אתמול ישר בבוקר בשבע זה התחיל

הרגשתי שהולך סיפור בלתי רגיל

הוצאתי ראש החוצה תפסתי ת'גרון

המון דברים קורים בזמן האחרון כי אין לי רגע דל

או סקנדל או פסטיבל

והו והא ואל תשאל

אין לי רגע דל." (מילים ולחן: נעמי שמר)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
נעמה פלד עירוני
נעמה פלד עירוני
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
תמי גפן
תמי גפן
עובדת סוציאלית
חיפה והכרמל, עפולה והסביבה, יקנעם והסביבה
אריאלה חורב
אריאלה חורב
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תל אביב והסביבה, פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
אור-שחר אנג'ל
אור-שחר אנג'ל
חברה במ.ר.ח.ב
רחובות והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), חולון והסביבה
הילה זלמנוביץ'
הילה זלמנוביץ'
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
אורית נקרסוב
אורית נקרסוב
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

רבים ניסו לעמוד על סודו של העץ כמורה על התעלומה הצפונה בנפש האדם. נתן זך הפך שגור את הביטוי המקראי 'כי...
בשבוע עמוס התרחשויות פוליטיות ומדיניות כמעט נדחק לו הצידה עניין שראוי לא פחות לדיון ציבורי נרחב -יום...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.