לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
משחקי וידאו או כדורים נגד דיכאון?

משחקי וידאו או כדורים נגד דיכאון?

חנן גזית | 24/8/2018 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

משחקי וידאו במקום כדורים נגד דיכאון? קבוצת חוקרים מגרמניה בראשות סימיונה קון, מצאו שמשחק במשחקי פעולה בגוף ראשון עם אווטארים עשויים להוריד את תדירות הופעת מחשבות טורדניות ולשפר התיפקודים ניהוליים קוגניטיביים והקוגניציה בקרב מטופלים הסובלים מדיכאון. 

קבוצת המטופלים המבוגרים שאובחנו כסובלים מדיכאון (גיל ממוצע: 46 לגברים, 47 לנשים) שיחקו במשחק הפעולה בוסטון איקס במשך ששה שבועות. החוקרים טוענים שמשחקי פעולה בגוף ראשון עם יצגנים (אווטארים באנגלית) עשויים לשפר את רמת התפקודים הניהוליים, תהליכי השליטה הקוגניטיביים הגבוהים של האדם, האחראים על היכולת ליזום, להתמיד, לעכב ולשנות, תפקודים שמתערבים גם בוויסות רגשי ובתפקוד חברתי ולימודי. נוסף לכך משחק במשחקי פעולה מסוג זה תורם להורדת תדירות ועצמת המחשבות הטורדניות הכפתייות (רומיניישן באנגלית) שקשורות בדיכאון קליני והפרעות נפשיות אחרות. 

החוקרים מדגישים שמשחקי פעולה בגוף ראשון מעוצבים כך שהם מסתגלים ומותאמים לרמת המיומנות של שחקן (עיצוב מנגנוני וחוקי משחקים דיגיטליים מבוססים על תיאוריית הפלואו , ח.ג) שמאתגרים את השחקנים במשימות קשות יותר ככל שרמת המיומנות שלהם במשחק עולה. החוקרים גם מציינים למשחקים מסוג זה אין תופעות לוואי בהשוואה לטיפולים התרופתיים (כדורים) שניתנים לסובלים מדיכאון קליני. מכאן שמשחקים דיגיטליים מסוג זה פעולה בגוף ראשון עם אווטאר, עשויים להוות דרך התערבות טיפולית חדשה ובלתי מזיקה באנשים הסובלים מדיכאון. 

מה דעתך, משחקי וידאו או כדורים נגד דיכאון?

 

מקור

Kühn, S., Berna, F., Lüdtke, T., Gallinat, J., & Moritz, S. (2018). Fighting Depression: Action Video Game Play May Reduce Rumination and Increase Subjective and Objective Cognition in Depressed Patients. Frontiers in psychology, 9, 129.


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: דיכאון ומצבי רוח
עידו וינשטיין
עידו וינשטיין
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
נטע שוויקי
נטע שוויקי
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, רמת גן והסביבה
ד"ר נורית לוי
ד"ר נורית לוי
עובדת סוציאלית
מטפלת זוגית ומשפחתית
תל אביב והסביבה
תמר גנדלר
תמר גנדלר
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
איילת אלדן
איילת אלדן
יועצת חינוכית
ירושלים וסביבותיה
רחל כהן
רחל כהן
פסיכולוגית
ירושלים וסביבותיה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

נתן אלתרמןנתן אלתרמן20/9/2018

שלום. אני מאמין שהדרך לטפל בבעיות גופניות היא תרופות, ואילו הדרך לטפל בבעיות נפשיות היא שיחות. אני לא מאמין בתרופות פסיכיאטריות. אמנם אני יודע שהן יכולות להקל ושיש קשר חזק בין הגוף והנפש, אבל צריך למצוא את המקור והסיבה הפסיכולוגיים האמתיים לבעיה ולא לברוח לתרופות, כי בעיה נפשית היא מורכבת.