לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
מי רוקד עם הנרקיסיסט? | מנשה כהןמי רוקד עם הנרקיסיסט? | מנשה כהן

מי רוקד עם הנרקיסיסט? | מנשה כהן

ספרים | 29/1/2023 | 1,470

נרקיסיזם הינה פתולוגיה של יחסים ולכן, הספר מתמקד באופנים שבהם השותפים לקשר עם הנרקיסיסט יכולים להשפיע על היקף התנהגותו והשפעתה. המשך

 

מי רוקד עם הנרקיסיסט?

מנשה כהן

מי רוקד עם הנרקיסיסט?

פסיכופתולוגיה של יחסים

רסלינג

 

ספר זה עוסק ביחסים בין-אישיים, בקירבה בין בני זוג ובין הורים לילדים, במבט על מה שמפריע להם להתקיים, להתפתח ולהתממש בדרך בריאה בחייהם. לאורך הספר מוצגים כמה מהמחסומים שנוצרים בעקבות ההשתקעות בנקודת המבט האגוצנטרית, המרוכזת בעצמה, כלומר זו הנגועה בנרקיסיזם. הנרקיסיסט זקוק לקשר עם אחרים רק בשביל עצמו ובתנאיו שלו – מצב אנומלי שבו השותפים לקשר חווים חסך ותסכול תמידי הגורם לנפש להשתבש בנוכחות נרקיסיסטית שמכתיבה ריקוד שפורע את עולמו הרגשי ואת זהותו של החשוף לה.

ספרו החדש של מנשה כהן מראה כיצד השותפים לקשר עם הנרקיסיסט משתפים פעולה עם המתעלל, לרוב בלי שהם מודעים לכך, ובמובן זה הם "רוקדים" אתו ולא מצליחים להשתחרר ממנו, ובסופו של דבר מוותרים על עצמם. נרקיסיסט אינו יכול לחוות לבד את ההפרעה שלו; הוא זקוק לשותף על מנת לחיות אתו ודרכו את הפתולוגיה שלו – פתולוגיה של יחסים. הדבר בא לידי ביטוי במה שמתואר בספר כ"התאטרון הנרקיסיסטי", כמופע של הנרקיסיסט שבו הוא מחצין הכול על במת החיים ומגייס "דעת קהל", יוצר מהומה רבתי על מה שעוללו לו, בעודו מציג את עצמו כקורבן האולטימטיבי. באופן הזה הוא נהיה בלתי נגיש והצופים ב"תיאטרון" נעשים למשתפי פעולה בניצוחו.

"בהמשך לספרו הקודם על דמותו של הנרקיסיסט, מנשה כהן מתבונן הפעם במי שנמצא בשותפות חיים עם הנרקיסיסט, בטראומה שמתקיימת בלהיות באינטימיות נרקיסיסטית. השותפות ביחסים פתולוגיים, הריקוד עם מי ששקוע כולו בקיומו שלו, כל אלה מובילים לביקורת עצמית מתמדת ותוכחה ללא מרגוע שגובלים בהתעללות בעצמי. הספר נכתב מתוך עבודה ומחשבה שנוצרו במשך שנים במפגשים עם מטופלים. בשפה שווה לכל נפש המחבר משלב הסבר תאורטי ועבודה קלינית; הוא מתאר את הכרח המאבק וייסורי הפרידה הכרוכים בשינוי והיחלצות. זהו ספר חשוב ומעניין לכל מי שסובל, מטפל ומתעניין". גרשון מולד, פסיכולוג קליני


- פרסומת -

 

מנשה כהן הוא פסיכולוג קליני בכיר, מטפל בפוסטראומה ובנפגעי נרקיסיזם. ספרו "פתאום אביב בסתיו" (כרמל, 2015) נכתב בשיתוף עם ד"ר סמדר גונן. ספרו "הדמות מאחורי המראה" ראה אור ברסלינג (2020).

 

הפרק השישי מתוך הספר, 'תודעת העליונות של הנרקיסיסט', זמין לקוראי האתר באדיבות המחבר וההוצאה לאור.

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: נרקיסיזם
אולגה וישניה
אולגה וישניה
פסיכולוגית
כרמיאל והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
שירי רוזנפלד
שירי רוזנפלד
עובדת סוציאלית
ירושלים וסביבותיה
אלי כהן
אלי כהן
פסיכולוג
כפר סבא והסביבה
אהרון מירמן
אהרון מירמן
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה
ליאל נבו שושן
ליאל נבו שושן
פסיכולוגית
עפולה והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה
רקפת כץ-טיסונה
רקפת כץ-טיסונה
פסיכולוגית
שפלה

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.