לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
אביטל ישראל (בן-כוכב)

אביטל ישראל (בן-כוכב)

אביטל ישראל (בן-כוכב)

תראפיסטית בתנועה ומטפלת מוסמכת בטראומות בשיטת Somatic Experiencing

מטפלת בהבעה ויצירה מאומתת
מספר רישום (עד 2004): 24611

אודות אביטל ישראל (בן-כוכב) בקצרה:

מי אני ?       רעיה , אם לחמישה, וסבתא צעירה. תראפיסטית בתנועה ומטפלת מוסמכת בנפגעי טראומה  בשיטת Somatic Experiencing. מאמנת בתנועה מודעת, מרצה במכללות ומנחת סדנאות בטיפול קבוצתי.     קליניקה במושב גמזו...

פניה אל אביטל ישראל (בן-כוכב)

אודות אביטל ישראל (בן-כוכב)

מי אני ?       רעיה , אם לחמישה, וסבתא צעירה. תראפיסטית בתנועה ומטפלת מוסמכת בנפגעי טראומה  בשיטת Somatic Experiencing. מאמנת בתנועה מודעת, מרצה במכללות ומנחת סדנאות בטיפול קבוצתי.     קליניקה במושב גמזו (יער בן שמן) בין שוהם למודיעין.       בוגרת המסלול המלא של לימודי Somatic Experiencing בדרגת SEP.  בוגרת תואר שני .M.A בתראפיה בהבעה ויצירה בהתמקדות בתנועה וריקוד מטעם אוניברסיטת לסלי.בוגרת תואר ראשון  .B.A במסלול של פסיכולוגיה בחינוך ומח"י מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים.                                                            

    השתלמויות: מסלול מלא של שיטת הטיפול במצבי טראומה ומשבר Somatic Experiencing. מיינדפולנס, הפרעות התנהגות ,יחסים ורגשות בתהליכי הוראה, הכנה לחיים במסגרות החינוך המיוחד, אמון הדדי במרחב החינוכי והטיפולי, בית חינוך כמשפחה, טיפול בטראומה בחינוך המיוחד, טיפול מיני בילדים עם נכויות, סוגיות מקצועיות ואתיות, טיפול בבעיות התפתחותיות ורגשיות, תפקיד המטפל בהדרכת צוות, הקולנוע כמשקף מעגלי חיים,חינוך לצפייה מבוקרת, טיפול בתנועה , ג'יננג צ'י קונג           ניסיון : מעל 20 שנה  בבית החולים שמיר (אסף הרופא)בעבודה עם ילדים/ות המתמודדים עם .C.P על קבלת הנכות וההתמודדות עמה.עבודה עם  הוריהם על קבלת הנכות של ילדם. במקביל עבודה עם נוער  במסגרות חינוכיות: ביה"ס בר-אילן ברמלה, בית הספר שלהבת בנוף איילון, אולפנת שעלבים בנוף איילון. עבודה עם הגיל הרך במרכז לגיל הרך בלוד, עבודה עם האוכלוסיה המבוגרת במרכז יום לקשיש בלוד. במשרד הרווחה במודיעין עילית במרכז יהל עבודה עם משפחות על קשיים רגשיים בתא המשפחתי, טיפולים דיאדיים ב"מטמון"- מרכז לטיפול בילד ובמשפחה.  , מרצה במכללות (-לוינסקי/לומדה/תלפיות), מתרגלת סטודנטים, מנחה סדנאות של נשים המתמודדות עם טראומה קולקטיבית בטיפולים קבוצתיים . טיפול בנוער בעל צרכים מיוחדים בבית חינוך"מישרים"- מסגרת לחנ"מ לנערים ונערות בגילאי 12-21.     

  תחומי התמחות: טיפול במבוגרים  הנמצאים במצבי משבר . מבוגרים המתמודדים עם טראומות (הלם קרב, פגיעות מיניות, תאונות דרכים,לידות קשות/שקטות/תינוק פגוע, אובדנים, מצבים רפואיים - ניתוחים, כוויות, תאונות ופציעות וכדו') טיפולי פוריות, אימוץ. קשיים במערכות יחסים- במשפחה/במקום העבודה. קשיי ויסות רגשי, דימוי עצמי נמוך וחוסר תחושת ערך, פגיעה עצמית, דיכאון וחרדה. התמודדות עם קשיי קשב וריכוז, קשיים חברתיים, התמודדות עם חוויות נטישה בגיל צעיר וטראומות ילדות... בעלת ניסיון רב גם בטיפולים דיאדיים של הורה עם ילדו מתוך מטרה לעבוד על הקשר. ניסיון עשיר עם ילדים /נוער המתמודדים עם שיתוק מוחין ותסמונות גופניות נדירות בבניית חוסן וברכישת אסטרטגיות התמודדות בשילובם בקהילה . הדרכת הורים . טיפול בקבוצות המתמודדות עם טראומות  קולקטיביות  כגון: ההתמודדות עם מצב האיום התמידי המתמשך בשדרות ובעוטף עזה. ההתמודדות עם ההתנתקות מגוש קטיף וכו'... ניסיון עשיר בטיפול מובנה בטראומה , המובנה ל- 20 מפגשים, הנסמך על ניסיוני כמטפלת בנפגעי טראומות מהצבא, במסגרת מחקר מטעם המרכז לפסיכוטראומה בבית החולים הרצוג . 

     האני-מאמין הטיפולי שלי: מאמינה באדם ובכוחותיו לצמוח מהקשיים ולהתגבר. נעזרת לשם כך בגוף הידע המוכח קלינית ומחקרית מתחום הפסיכולוגיה החיובית, מתחום המחקר במדעי המוח בהתמקדות בשיטת הטיפול Somatic Experiencing ומהתראפיה באומנויות בכלל ובתנועה בפרט,  כל זה נכלל ונתמך באינטואיציה האישית ובתפיסת עולמי הערכית אודות - מיהו האדם. בטיפולים אני מכוונת להעצים את  המטופל בעזרת מתן תשומת הלב והדגש למשאבים ולכוחות שיש לו. זאת עמ"נ לאפשר שחרור ופריקה לאירועים / זכרונות בעלי אופי מעיב ומאיים המחבלים בעולמו. המטרה העיקרית :  להשתחרר מסימפטומים וסבל,  להגביר חיוניות, בהירות , משמעות וצמיחה.  רואה את עצמי בטיפול כשותפה מלווה , המאפשרת למסע הפנימי של המטופל להתרחש. ייעודו של המסע לצאת מהמיצר אל המרחב, מהתקיעות אל הזרימה, מאי הנוחות אל הנינוחות. מבדידות לקשר, מהסתגרות לפתיחות. מכאב למזור תוך הדגשת הכוחות החיוביים. עובדת בעיקר עם שיטת S.E המכוונת ליצירת שחרור ופריקה של מטעני הכאב בעולמו של המטופל  ומשלבת עמה טיפול בהבעה ויצירה , תנועה ואומנויות בהתאם לצרכי המטופל ורצונו. 

הפרטים המובאים בכרטיס האישי של אביטל ישראל (בן-כוכב), ובכללם פרטים בדבר התואר האקדמי וההכשרה המקצועית נוסחו על ידי אביטל ישראל (בן-כוכב) ובאחריותו/ה.