לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
ראובן גרין

ראובן גרין

ראובן גרין

פסיכולוג קליני

פסיכולוג מאומת
מספר רישיון: 27-3440

פסיכולוג קליני בעל נסיון רב בעבודה עם מבוגרים ומתבגרים: מטפל בחרדה, מחשבות טרדניות, דכאון, משברי חיים (גירושין, אובדן), הגשמה עצמית בתחום התעסוקתי. ודימוי עצמי נמוך.  שמי ראובן גרין, אני פסיכולוג קליני מומחה... קראו אודותיי בהרחבה...


פניה אל ראובן גרין

דובר עברית.

אודות ראובן גרין

פסיכולוג קליני בעל נסיון רב בעבודה עם מבוגרים ומתבגרים: מטפל בחרדה, מחשבות טרדניות, דכאון, משברי חיים (גירושין, אובדן), הגשמה עצמית בתחום התעסוקתי.
ודימוי עצמי נמוך. 

שמי ראובן גרין, אני פסיכולוג קליני מומחה בעל נסיון של מעל 35 שנה. אני מתמחה בטיפול פרטני, ובמשך העשור האחרון עובד בעיקר עם מתבגרים ומבוגרים. העבודה שלי מתבססת קודם כל על הבנה ויחס אמפטי. 

אדם חייב להרגיש קודם כל שמקשיבים לו, שמבינים אותו, ושמקבלים אותו כמות שהוא. ההבנה והגישה האמפטית הזאת היא הכרחית להצלחתו של כל טיפול פסיכולוגי. 

יחד עם זאת, ההתגברות על קשיים רגשיים ושל החיים מצריכה גם תשובות קונקרטיות, על מנת שנוכל למצוא להם פתרון מעשי מוצלח. תפקידי כמטפל הוא, להדריך אותך על מנת שתוכל/י לגלות את הפתרונות האלה בתוך עצמך (רוב התשובות כבר שם, רק צריך לדעת איך להגיע אליהן).

מאז שנת 1986 אני מטפל במגוון רחב מאוד של סוגיות נפשיות -כגון:

חרדה: חרדה הוא רגש חיובי במהותו, מטרתו ליידע אותנו שעלינו לשכלל את הגישה שלנו לגבי תחום מסויים של חיינו. יכול להיות שמדובר בצורך שנהיה יותר אסרטיבים או יותר רכים, יותר קשובים לאחרים, או יותר נחושים בדעתנו. הכל תלוי באישיות של כל אחד ואחד, ולמה שהאישיות שלו זקוקה לו. חרדה היא קול פנימי של שהנפש, שמבשר לנו שהגיע הזמן להתעצם להתעלות מבחינה נפשית.

דכאון: כמו כל רגש קשה אחר, גם דכאון הוא רגש חיובי במהותו, שבא ליידע אותנו על הצורך בלהקשיב ולהבין את עצמנו טוב יותר, על מנת שנוכל לגלות כוחות פנימיים שקודם לכן, לא ידענו שהם קיימים בתוכנו. דכאון תמיד מעיד על פוטנציאל פנימי בלום -ודווקא בזכות הדכאון- אפשר לשחרר את הפוטנציאל הזה ולהגיע לרמות של בטחון ושלווה פנימיים, שאלמלא הדכאון- לא היינו יכולים להגיע אליהם.

משבריי חיים: משבר חיים הוא מסר של הלא מודע שלך, שבא לעודד אותך להרחיב ולהעצים את האישיות שלך. הכאב שמשבר חיים יוצר, הוא סוג של "נורית אדומה", שבאה לאותות לך שאתה צריך "לשכלל" את הנפש שלך: באופן שבו את/ה מבין/ה את בעייה שלך, ובאופן שאת/ה מתמודד/ת עם הרגשות שהמשבר מעורר בך. 

מחשבות טורדניות: מדובר במחשבות שכופות את עצמן עליך, תכנים מציקים שאפילו יכולים להיות די מפחידים. למשל, אדם יכול להיות טרוד ממחשבות בהן הוא פוגע דווקא באנשים שהוא הכי אוהב, או שהוא מבצע מעשים מיניים "אסורים", שהוא לא באמת מתכוון לבצע אותם.

המהות של מחשבה טורדנית היא תמיד חיובית, ומאחוריה תמיד  אפשר למצוא מסר חיובי נסתר. אצל האדם שחושב על לפגוע באנשים שהוא הכי אוהב מתגלה -דווקא בזכות המחשבות הטורדניות שלו- שעליו לחשוב יותר על עצמו, ולהפסיק להקריב את עצמו -כל הזמן- למען אהוביו. ואצל האדם שחושב על מעשים מיניים "אסורים", המחשבה הטורדנית מלמדת אותו שהמעשים שהוא חושב עליהם הם רק סמל, שבא ללמד אותו איך להיות יותר ספונטני ומשוחרר בחיים המיניים - ובחייו בכלל.

אלה רק כמה דוגמאות של העבודה והגישה הטיפולית שלי. אני יוצא מנקודת הנחה, שמאחורי כל רגש קשה (חרדה, כעס, אשמה, עצב, ריקנות וכו"), תמיד-תמיד עומד משהו נסתר חיובי, והתפקיד שלי כמטפל הוא לאפשר לך לגלות את "החיובי" הזה.  

נסיון מקצועי:

- מתן הדרכה בטיפול ואבחון פסיכולוגי, לפסיכולוגים ומטפלים רגשיים בשרות הפסיכולוגי של רמת השרון ואבן יהודה.
 - טיפול במבוגרים, ילדים ונוער, במסגרת קופ"ח כללית -משך 16 שנים.
 - טיפול במבוגרים, ילדים ונוער במסגרת קליניקה פרטית.
 - הנהלת מרכז יום למכורים לסמים קשים, במסגרת משרד הרווחה.

נסיון במתן הדרכה:

-מתן הדרכה לפסיכולוגים מתמחים ולמטפלים רגשיים, בתחום האבחון והטיפול הפסיכולוגי, בתחנת הפסיכולוגיות החינוכיות של רמת השרון.
-מתן הדרכה באבחון פסיכולוגי לפסיכולוגים מתמחים, בשרות בפסיכולוגי של ואבן יהודה.

 

הפרטים המובאים בכרטיס האישי של ראובן גרין, ובכללם פרטים בדבר התואר האקדמי וההכשרה המקצועית נוסחו על ידי ראובן גרין ובאחריותו/ה.