לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
יהודה לימן

יהודה לימן

יהודה לימן

עובד סוציאלי מאומת
מספר רישום בפנקס העו"סים: 28766

מייסד ומנהל מרכז לימן - מעטפת טיפולית למתבגרים סוערים וסביבתם פסיכותרפיסט, עובד סוציאלי קליני M.S.W. מטפל בעל ניסיון עשיר בטיפול בילדים, בני נוער והוריהם במסגרות ציבוריות ופרטיות. מרצה בתחום ילדים ונוער בסיכון... קראו אודותיי בהרחבה...


פניה אל יהודה לימן

אודות יהודה לימן

מייסד ומנהל מרכז לימן - מעטפת טיפולית למתבגרים סוערים וסביבתם

פסיכותרפיסט, עובד סוציאלי קליני M.S.W. מטפל בעל ניסיון עשיר בטיפול בילדים, בני נוער והוריהם במסגרות ציבוריות ופרטיות. מרצה בתחום ילדים ונוער בסיכון בקריה האקדמית אונו. 
רב סרן במילואים, שירת במילואים כקב"ן בצה"ל בבסיס קליטה ומיון (בקו"ם). מייסד ומנהל את מרכז לימן.
בשנות עבודתי פגשתי אלפי בני נוער, בהתמחות המקצועית שלי בניו יורק ובעבודה השוטפת במסגרות ציבוריות בארץ. ראיתי אותם במרפאת הילדים והנוער בבית החולים גהה, כמדריך קליני בעמותת עלם, באל סם, ביחידה לטיפול בנוער של עיריית רעננה וכמטפל עצמאי.
במשך שנים טיפלתי בבני נוער בשיטה הקלאסית – משוחחים כורסה מול כורסה, בחדר הטיפולים.

הקונספט המוכר והידוע עבד חלקית בלבד.

היו מתבגרים שגרמו לי להזיע... עובדה שאילצה אותי לחשוב יצירתי, לצאת מחדר הטיפולים שלי ולהיכנס לראש שלהם. לעתים מבלי לפגוש אותם.
עם מי נפגשתי? עם כל מי שצריך. ההורים, המורה, מנהלת בית הספר, היועצת, קצינת ביקור סדיר, חוקר הנוער וקצינת המבחן.
היו מקרים שנפגשתי עם המפקד הישיר בצבא או הקב"ן עצמו.
דווקא עם אותם מתבגרים  "סרבני הטיפול" השינויים היו מהירים ואפקטיביים יותר.
בזכות אותם מתבגרים למדתי כי השפעתו של הטיפול המתנהל בין המטפל למתבגר בלבד תהיה, לא פעם מוגבלת ופחות אפקטיבית. התפיסה לפיה המתבגר לבדו הוא מקור הבעיה ועל כן טיפול "אחד על אחד" הוא הפתרון לא פעם - נכשלת. לעתים תכופות, כאשר המתבגר חוזר לסביבתו (בית, בית ספר, צבא וכו') אחרי טיפול כזה, חוזרות הבעיות על עצמן, מאחר ולסביבה אין כלים להתמודד עם המצב. כמו כן, בשיטת ה"אחד על אחד" פוגש המטפל את המתבגר אחת לשבוע למשך שעה, כאשר בין אותם טיפולים הסערה ממשיכה, המצב מתדרדר ומחמיר עד לפגישה הבאה. לעומת זאת, טיפול אינטגרטיבי בבני נוער המגייס את הסביבה ומעמיד איש מקצוע לטפל במשברים בזמן אמת יוביל לתוצאות טובות ומהירות בהרבה.

כך פיתחתי את ״המעטפת״ – הגישה הטיפולית שלי על פיה פועל מרכז לימן.

את מרכז לימן, מעטפת טיפולית למתבגרים סוערים וסביבתם, הקמתי לאחר שנים בהן פעלתי במגוון מסגרות ציבוריות. כאן אני  ממשיך ללוות משפחות, הורים ובני נוער, להכשיר ולהנחות מטפלים ואנשי חינוך
ולטפל.
תמיד מטפל.

​​​​​​​
הפרטים המובאים בכרטיס האישי של יהודה לימן, ובכללם פרטים בדבר התואר האקדמי וההכשרה המקצועית נוסחו על ידי יהודה לימן ובאחריותו/ה.