לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
ענבל קשת שגיא

ענבל קשת שגיא

ענבל קשת שגיא

פסיכולוגית מאומתת
מספר רישיון: 27-121500

ענבל קשת שגיא שלום, שמי ענבל ואני פסיכולוגית קלינית. מטפלת בקטנים ובגדולים. בעלת ניסיון בטיפול בבוגרים צעירים בגילאי 20-30, בהדרכה רגשית למטפלות וכן בעלת ניסיון רב בהדרכות הורים ובטיפול בילדים ונוער, כולל ילדים... קראו אודותיי בהרחבה...


פניה אל ענבל קשת שגיא

אודות ענבל קשת שגיא

ענבל קשת שגיא

שלום, שמי ענבל ואני פסיכולוגית קלינית. מטפלת בקטנים ובגדולים. בעלת ניסיון בטיפול בבוגרים צעירים בגילאי 20-30, בהדרכה רגשית למטפלות וכן בעלת ניסיון רב בהדרכות הורים ובטיפול בילדים ונוער, כולל ילדים בגיל הרך. מטפלת מוכרת על-ידי האגודה לטיפול הורה-ילד, ובעלת ניסיון רב בטיפולים דיאדיים. כיום מקבלת בקליניקה פרטית בקרית טבעון.

טיפול בילדים יכול להתקיים בליווי ההורה בחדר (טיפול דיאדי) או ללא נוכחות ההורה (טיפול פרטני), אך תמיד בליווי הדרכות הורים. אתם ההורים הינכם האנשים החשובים ביותר בחיי ילדכם ומתוך הבנה זו שמור לכם מקום מרכזי בטיפול. במידה ואתם חשים שילדכם סובל ממצוקה, מפחדים חריגים, מקשיים שונים בתפקוד היום-יומי, מחוסר שקט או מקשיים ביחסים אתכם - מומלץ לא לחכות ולפנות לטיפול. 
טיפול בילדים מתרחש באמצעות משחק ויצירה, מאחר וזהו השדה הטבעי שבו פועלים הילדים. בטיפול ננסה אנו המבוגרים להצטרף למשחק של הילד ויחד להבין את עולמו הפנימי, ולגלות מה הוא מספר לנו דרך משחקו. בהדרכות ההורים נדבר אנו המבוגרים במטרה להבין טוב יותר את הילד ואת הדפוסים המשפחתיים שמופעלים, לעיתים גם באופן שאיננו מודע, ולאפשר התקרבות ושינוי. 


טיפול במתבגרים דורש מהמטפלת הבנה שעולמם של המתבגרים כולל שינויים גופניים, נפשיים, חברתיים ולימודיים, ולעיתים מציב אתגרים בתחומי החיים השונים, הדורשים ליווי רגשי עבורם ולעיתים גם עבור הוריהם. המתבגר/ת נמצא/ת בין עולם הילדים לעולם המבוגרים, הוא/היא זקוק/ה לקשר בגובה העיניים, למרחב פרטי ואישי, אך כזה שיזכור שהוא עדין איננו מבוגר. קשר שיסייע בעיבוד השינויים המתרחשים בתקופה זו ויעזור לצלוח את התקופה המאתגרת הזו.


סטודנטים רבים נמצאים בשלהי גיל ה-20 שלהם, עסוקים בגיבוש זהות מקצועית, במציאת זוגיות, ומחפשים את מקומם בעולם המודרני. עבור רבים מדובר בתקופה עמוסה פיזית ורגשית, עומס העבודות והמבחנים, לעיתים יחד עם הצורך בפרנסה או עם הלחץ המלווה בתהליכי קבלה לתארים מבוקשים או הכניסה לעולם העבודה. פעמים רבות הדבר מעורר חרדה, דיכאון או שילוב של השניים, פחד מכישלון וערעור הביטחון. שינויים חברתיים יכולים להקשות אף הם. "מה תרצה להיות כשתהיה גדול?" - לא תמיד התשובה ברורה. טיפול בבוגרים צעירים כולל אלמנטים פרקטיים של התמקדות בעולם המציאותי של יחסים והתפתחות מקצועית, לצד אלמנטים רכים יותר של יצירת קשר באמצעות שיחה ומבט, כניסה משותפת פנימה לעולמו של המטופל במטרה להבינו טוב יותר, לחבר חלקים שאינם מתחברים, לגעת באזורים שלא ננגעו, ולהגביר מודעות במטרה לשפר את החוויה הפנימית ואת הבריאות הנפשית.

הדרכה רגשית למטפלות הינה הזדמנות להתבוננות משותפת בעבודה הטיפולית על כל הבטיה - העבודה עם המטופל, עם הוריו ועם הצוות (במידה וישנם), תחושות המתעוררות בעקבות המפגש הטיפולי ושינוי פנימי המתרחש בתוך ההדרכה ומחלחל בחזרה לטיפול.

הפרטים המובאים בכרטיס האישי של ענבל קשת שגיא, ובכללם פרטים בדבר התואר האקדמי וההכשרה המקצועית נוסחו על ידי ענבל קשת שגיא ובאחריותו/ה.