לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
שכחת את הסיסמה? הקלידו אימייל ולחצו כאן אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
לכתוב שירה / לשנות את העולם

לכתוב שירה / לשנות את העולם

רות נצר | 8/3/2012 | 5,357 צפיות | הרשמו כמנויים

1.

המשורר צריך לשנות את העולם, לעמוד בפתח ולהתריע –

אלה שאומרים כך לא כותבים שירה, שהרי מי קורא שירה בימינו?

בעידן של תיקצור אלקטרוני שוכחים מה זה לכתוב/לקרוא אפילו

מכתב שמתחיל במה שלומך, מה שלום הילדים איך מזג האויר,

מכתב עם פתיחה, אמצע, קצת הגיגים, וסיום של ברכות.

ומה שלום היונים על אדן החלון, ומה שלום עצמנו, שהיינו

חולים/בריאים בחורף הקר הזה, שהשכן מת פתאם, שיש סדק בקיר.

מי זוכר איך אוחזים בעט הכתיבה, כשהמקלדת מתקתקת

במיומנות מבהיקה.

2.

למי יש זמן לקרוא/ לכתוב מכתב או שיר

שיש בו יותר משתי שורות

כשצריך לשלוח את הילדים לבית הספר

לקנות ,לבשל, לעבוד עד צאת החמה.

מי קורא שירה שמכווצת את הלב ומרחיבה אותו,

ולעתים, משום מה, מחסירה פעימה

3.

המשורר צריך לכתוב שירה

כדי להעיר את השמש, כדי לאפשר לצמחים לגדול.

המשורר צריך לכתוב שירה כדי להקשיב.

המשורר צריך לכתוב כדי שתהיה לו סיבה

לקום בבוקר, כדי לנשום, כדי ללגום את העולם.

נניח לרומנטיקה. לאמיתו של דבר

המשורר כותב כי הוא מוצא עצמו כותב.

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
מירב נאות
מירב נאות
עובדת סוציאלית
כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה
תמר סרנת
תמר סרנת
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה
אורי נועה דויד
אורי נועה דויד
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
רחובות והסביבה
שירית לשץ מזרחי
שירית לשץ מזרחי
יועצת חינוכית
מטפלת זוגית ומשפחתית
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה, חולון והסביבה
ענת זוטא
ענת זוטא
פסיכולוגית
פרדס חנה והסביבה
קרן הרלינג
קרן הרלינג
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של רות נצר

בעיצומו של התמוז נזכרתי בילדותי בעמק בית שאן, איך הערבים הציתו אז את השדות של הקבוץ כל שני וחמישי. ואת...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

dvora ashkenazidvora ashkenazi13/3/2012

אומנות אונמות. שירה ושאר ענפי האומנות נוצרים מתוך צורך, גם אם לא ייהי להם קהל,
האומנות מרחיבה את יופיו של העולם,
עושה אותו למקום טוב ויפה יותר,
חבל שלא כולם מתפנים למעט מזה בכל יום או רגע פנוי.
תודה על השיר