לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
I'm Not A Girl, Not Yet A Woman

I'm Not A Girl, Not Yet A Woman

עלון פסיכולוגיה עברית | 14/11/2021 | הרשמו כמנויים

 

I'm Not A Girl, Not Yet A Woman

כנראה שרובכם לא יודעים זאת, אבל השבוע נפל דבר בעולם הפופ (ולא רק)  – לאחר 13 שנים ארוכות, הזמרת בריטני ספירס השתחררה מהסכם האפוטרופסות שנכפה עליה. אחרי שעברה התמוטטות נפשית פומבית ב-2007, ואושפזה כדי לקבל טיפול נפשי, הפך אביה לאפוטרופוס שלה, ולאחראי על כל רכושה. לאורך השנים נשמעה ביקורת ציבורית על מצבה של ספירס, שהמשיכה להופיע ברחבי העולם בפני עשרות אלפי אנשים, אבל הייתה מנועה מלקבל החלטות בסיסיות ביותר לגבי חייה. ביוני השנה, ספירס העידה עדות דרמטית בפני בית המשפט, וסיפרה שלאורך השנים, היא חשה מושפלת ובטראומה בעקבות העובדה שהשליטה על חייה נלקחה. היא סיפרה כי אולצה לעבוד ולקחת תרופות פסיכיאטריות בניגוד לרצונה. סיפורה של בריטני, שזכה לסוף טוב, נשמע אמנם אזוטרי, ועלום, אך הוא מעלה שאלות על מצבים בהם בעקבות משבר נפשי משמעותי, נלקחת מאדם השליטה על חייו, על ידי בני המשפחה או צוותי טיפול – בין אם באופן חוקי, ובין אם באופנים 'רכים' הרבה יותר – כשמשהו מטשטש בין שמירה והצלה, לשלילת אוטונומיה ושליטה. מה תפקידנו, בשמירה על זכות הבחירה?  

באתרנו השבוע מאמרים מקצועיים חדשים, פרקים מספרים וטורים מעניינים:

למרות שתופעת השעמום זוכה להתייחסות גוברת בספרות הפסיכולוגית של השנים האחרונות, מעט מאד נכתב על השעמום הקיומי, כאשר אין בנמצא הגדרה ברורה או המחשה מספקת שלו. אל מול כך, ד"ר גדי און בוחן את הופעת השעמום הקיומי בחייו של צ'רלי סיטרין, גיבור הרומן "מתנת הומבולדט" מאת סול בלו (1975); הוא מבקש להראות כיצד הקריאה ברומן מאפשרת לנו כפסיכולוגים הזדמנות לראות, ואף להרגיש, את חווית השעמום מקרוב ולחשוב אותה מחדש.


- פרסומת -

סקירת פרק מתוך הספר ״סכמה תרפיה: מדריך למטפל״ מאת יאנג, קלוסקו  ווישאאר: סכמה תרפיה היא שיטת טיפול אינטגרטיבית שפותחה על ידי יאנג ועמיתיו (1990, 1999), ומערבת בתוכה אלמנטים מתיאוריות התנהגותיות-קוגניטיביות, התקשרות, גשטלטש ויחסי אובייקט. השיטה מתאימה למטופלים עם הפרעות פסיכולוגית כרוניות וקשות לטיפול. פרק זה מציג את ההתפתחות של הסכמה תרפיה ואת עיקרי השיטה.

במדור הספרים: בממואר המלחמה "73'", אשר נכתב על ידי הפסיכולוג הקליני דיוויד קאהן, שב קאהן בעל כורחו אל זיכרונותיו כטנקיסט במלחמת יום כיפור וחושף תהום מלחמה שנאטמה בהלם, הכחשה ואלם. בכוח התבוננות מרשים וביושר־לב מצליח קאהן לספר על פניו הריקים, האלימים, של שדה הקרב ועל חותמו הטבוע עמוק בנפשו. מחיריה הבלתי נגמרים של המלחמה הארורה ההיא, מתגלים באופן מצמרר, כרלוונטיים מתמיד. פרק ראשון מתוך הספר זמין לקריאה עבור חברי קהילת פסיכולוגיה עברית באדיבות הכותב וההוצאה לאור

ובפסיכובלוגיה: 

ג'ורג' קוסטנזה - על צרות עין, חמדנות וחוסר ערך - בפוסט החדש יותם דלאל עוסק בניתוח האישיות של אחת הדמויות האהובות (והשנואות) ביותר בטלוויזיה: ג'ורג' קוסטנזה מהסדרה סיינפלד.

ד"ר טל פלג שגיא  בטור חדש – 'לטפל בתסמין בלי לטפל בתסמין – על הקסם שבטיפול (מיני)

פרופ' עמיה ליבליך, כותבת על מפגשים מרגשים בעקבות ספרה "רק חיבוק – אהבה אחרי 70"

השבוע צויין יום השנה לליל הבדולח, ורות נצר  מביאה קטעים שכתבה על ליל הבדולח של משפחות הוריה, בספרה האוטוביוגרפי 'התחלה – נומה עמק'.

במדור 'הרצאה בנעלי בית' – בציר משובח של קישורים להרצאות מוקלטות: יום העיון "אהבה ומעבר לה – בפסיכואנליזה, בטיפול הזוגי, בספרות, בשירה ובמוסיקה" - מפגש של המרכז הקליני הבין-תחומי שנערך לרגל צאת הספר 'עזה כמוות אהבה – קשיים בחיי אהבה ואהבות בלתי אפשריות' מאת פרופ' רבקה יהב ופרופ' אליעזר ויצטום, באוניברסיטת חיפה; ערב השקת ספרה של ד"ר ליאור גרנות 'כיצד מרפאת הביבליותרפיה?' כתיבה, ילדוּת, שיר, באונ' בר אילן בחסות התכנית ללימודי פרשנות ותרבות.

והרצאתו המרגשת של ד"ר אלכס אביבהתערבות המטפל בעולמו החיצוני של המטופל, שחתמה את הסדרה 'פסיכותרפיה פסיכודינמית' – על התנועה שבין פנים וחוץ, בהשתתפות סגל מרצי התכנית לפסיכותרפיה פסיכודינמית בביה"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל-אביב.

I'm Not A Girl, Not Yet A Woman
 
I used to think
I had the answers to everything
But now I know
That life doesn't always
Go my way, yeah
Feels like I'm caught in the middle
That's when I realize
I'm not a girl
Not yet a woman
All I need is time
A moment that is mine
While I'm in between
I'm not a girl
There is no need to protect me
It's time that I
Learn to face up to this on my own
I've seen so much more than you know now
So don't tell me to shut my eyes
But if you look at me closely
You will see it in my eyes
This girl will always find
Her way

Photo by Florencia Potter on Unsplash

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
תמר לב
תמר לב
עובדת סוציאלית
אילת והערבה, אונליין (טיפול מרחוק)
אורית גודקאר
אורית גודקאר
פסיכולוגית
אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה
אלון עשת
אלון עשת
עובד סוציאלי
כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
מרט אדניאייב
מרט אדניאייב
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון
ד"ר רעיה בלנקי-וורונוב
ד"ר רעיה בלנקי-וורונוב
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
אונליין (טיפול מרחוק), נתניה והסביבה
שרית מרדכי
שרית מרדכי
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, פרדס חנה והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

בין פריחת כליל החורש הסגול וריחות ההדרים עבר חלף לו חג החירות, חג האביב והיציאה אל הטבע. בסימן ימי טרום...
לחברות וחברי קהילת פסיכולוגיה עברית שלום, קבוצת הדיון 'מטראומה לחוסן', העוסקת בנושאים הרלוונטיים במיוחד...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.