לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
זהו זמן שיגעון

זהו זמן שיגעון

עלון פסיכולוגיה עברית | 2/8/2013 | הרשמו כמנויים

היו אלה ימים עמוס במאבקים ובהתרחשויות פוליטיות, אחת רודפת אחרת - מן ההחלטה הקונטרוברסלית לשחרר אסירים בטחוניים ועד לפתיחת המו"מ המחודש עם הפלשתינאים. מגזרות התקציב הנוקשות ועד חוק המשילות השנוי במחלוקת כל כך. זהו זמן שיגעון, שדורש מן הדעת להיות ערנית בעודה מגבשת דעה ועוד אחת ומן הלב לחדד רגישותו ולחוש באיזה צד הוא מונח, כמעט כל יום חדש.

בעוד הסער הפוליטי הומה מסביב, גם אצלנו 'זמן שיגעון' - זהו שמו של הבלוג החדש והמסקרן של ד"ר רננה אלרן, יו"ר האיגוד הישראלי לקידום טיפול פסיכולוגי בסכיזופרניה, שיעסוק בראייה רב ממדית של השיגעון - מנקודת מבט פסיכיאטרית, דינאמית, סוביקטיבית ותרבותית. בפוסט הפותח את הבלוג, מספרת ד"ר אלרן על חלום אישי חודרני, מטופל בחרדת התפרקות ועלהמטאפורה המקשרת בין שניהם ומשמשת ככלי להבנת משמעותה של החוויה הפסיכוטית. מומלץ מאד לעקוב. גם במאמרים ובסקירות שהתפרסמו השבוע באתר אפשר למצוא ניסיון להבין את פשרן של חוויות בעזרת תיאוריות והתנסויות שונות - אביאל אורן מבקש להעביר לקוראים את האופן שבו חווה את העיון בכתביו של ווילפרד ביון. בסגנון אישי ורהוט מדגים אורן באופן חי את הדרך שבה היסוד הבלתי רווי בעבודתו של ביון משכלל את המנגנון לחשיבת מחשבות של הקורא ומאפשר את היווצרותה של משמעות. נויה אברמוביץ' שמה נפשה בכפה ויצאה לסקר כנס בנושא פסיכותרפיה גופנית בהשתתפות מומחים מהעולם. תוך כדי ליקוק חלב מקערה, כריעת ברך, קפיצות וצעקות במעגל היא הצליחה 'לברוא את העולם' ולהבין משהו על התמסרות בטיפול ובכלל. יום העיון השנתי של האגודה הישראלית לבריאות הנפש של התינוק נערך בסימן עבודתו המחקרית של דניאל סטרן ותרומתו להבנה הקלינית של חוויתו של התינוק ועמדתו כסוכן פעיל וערני בעולם. רחל מרדכוביץ שהייתה שם והתרגשה מהדברים שנשאה נדיה, אשתו של סטרן , מביאה את רשמיה מיום העיון העשיר.


- פרסומת -

בינתיים באגף ה'פסיכובלוגיה' בשפתה הלירית, מהרהרת ליאור גרנות בטיבם של מפגשים על סף - מפגש בין אור וגשם ושיר, וב'שפיות זמנית' - ד"ר חנה דוידמפנה אותנו לסדרת פוסטים מעניינים שפורסמה בבלוג הנחשב Gifted Phoenix העוסק במחוננות וסוקרים באופן מעמיק אתיחסה של מערכת החינוך הישראלית לאיתור וחינוך מחוננים תוך השוואה לגישות הרווחות בעולם.

נסיים בהודעה הרלוונטית למתמחים בפסיכולוגיה קלינית - במהלך חודש אוגוסט ייפתח באתר 'פסיכולוגיה עברית' מחזור פעילות חדש בפורום 'לקראת בחינת התמחות' עבור מתמחים בפסיכולוגיה קלינית המתכוונים לגשת לבחינת ההתמחות במועד חורף 2013. הפורום, בהנחיית רחל מרדכוביץ', מהווה קבוצת עמיתים להיוועצות, שיתוף ותמיכה הדדיים בתקופת ההכנות לבחינה. מוזמנים להירשם מתמחים בפסיכולוגיה קלינית בלבד, בעלי הרשאה באתר , אשר יסיימו עד תאריך הבחינה את כל חובותיהם ונרשמו לבחינה במועצת הפסיכולוגים.

שבת שלום!

"מאז שעזבת, הרבה השתנה כאן

זהו זמן שגעון, מהומה עד אין קץ

ובכל רגע חדש, פורענות לא עלינו

והכל חי ברשת, הכל מתפוצץ"

(מילים ולחן: אהוד בנאי)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
דנה אברמוביץ'
דנה אברמוביץ'
תזונאית-דיאטנית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), נתניה והסביבה
שירי רוזנפלד
שירי רוזנפלד
עובדת סוציאלית
ירושלים וסביבותיה
אביחיל צוריאל
אביחיל צוריאל
פסיכולוג
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
מיה נאור
מיה נאור
חבר/ה ביה"ת
ד"ר עירית בלובשטיין
ד"ר עירית בלובשטיין
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה
נעמה איגרא
נעמה איגרא
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, בית שמש והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

הנה, הגענו לשבוע האחרון של אוגוסט. חלקנו מגיעים אליו עם הלשון בחוץ, כמהים לגאולת הראשון בספטמבר, חלקנו...
כיצד ניתן לגעת במי שהרחיק את עצמו או במה שהורחק בנפשנו? מטופל שמגיע לטיפול בעקבות משבר כשבעברו טראומה...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.