לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
שנה טובה, וכמה מחשבות לסיכום השנה של החטיבה במח'ר

שנה טובה, וכמה מחשבות לסיכום השנה של החטיבה במח'ר

יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות | 26/9/2022 | הרשמו כמנויים

חברות וחברים,

עם בואה של השנה החדשה, ברצוני לאחל לכלל ציבור הפסיכולוגיות והפסיכולוגים שנה טובה ומאושרת, שנת פרנסה קלה והרבה בריאות.

ברוח סיכומי השנה החולפת, אני מתבונן וחושב על כל מה שהשגנו ועל כל מה שיש עוד לפעול ולהשיג.

הרבה מאיתנו מרגישות ומרגישים כעס על תנאי ההעסקה שלנו הפסיכולוגים. אחרי עשרות שנים של הזנחה, מצבנו בכי רע. כשאנחנו רואים בעלי מקצוע משיקים לנו כמו עו"סים ומורים, מתקדמים עם תנאי ההעסקה שלהם, הרבה מאיתנו שמחים בשבילם, אבל גם מרגישים צביטה בלב בשבילנו.

אפשר בהחלט להאשים את הארגונים שייצגו אותנו במהלך 40 השנים האחרונות, על כך שלא עשו מספיק. אפשר גם להאשים את עצמנו על הנמנום שלנו במשך עשרות שנים, בהן היינו מאוד פאסיבים, והתעקשנו מעט מאוד על מה שמגיע לנו ועל שינוי מצבנו.

בשש השנים האחרונות, מאז יצאה "התנועה למען הפסיכולוגיה הציבורית" למאבק על הייצוג התעסוקתי שלנו הפסיכולוגים, יש שינוי משמעותי. המאבק הזה הביא להקמת חטיבה בהסתדרות, ובה 61 פסיכולוגים, שנלחמים על זכויותינו ועתידנו בשירות הציבורי. אנחנו מנסים לעבוד עם הכלים שיש לנו, ועובדים קשה ללמוד עוד ועוד איך הדברים עובדים, איפה, איך, ומול מי להפעיל לחץ כדי לקדם את המטרות שלנו - לשפר את השכר והתקינה, ולאפשר לתושבי ישראל שירות פסיכולוגי ציבורי ראוי.

הדרכים שבאמצעותן אנו מקדמים מטרות אלו נכון להיום הן:

1. בראש ובראשונה - העלאת התודעה של העובדים לזכויות ולתנאים. לא רק הפצת ידע. אנחנו רוצים לראות אתכם בעיניים, פנים אל פנים. בהתאם לזה ביקרנו ומבקרים עו"ד איתן מייקל, חברי המזכירות, הצירים ואנוכי, בעשרות מקומות עבודה, באסיפות עובדים מול מאות ואלפי עובדים, כדי לאתר הפרות שכר ולתקן, כדי להנחיל את הידע, ובעיקר כדי שתראו אותנו בעיניים ושאנחנו נראה אתכם. היינו במקומות עם 50 עובדים, ונסענו גם למקומות עם 3 עובדים. איפה שיש פסיכולוגים שלנו שעובדים, אנחנו נגיע.


- פרסומת -

בינתיים זה שווה בערך 7 מיליון שקלים שהוחזרו לפסיכולוגים על הפרות שכר.

2. אנו בתחילת הליך מו"מ עם משרד האוצר. עושים עבודה מקצועית ומקיפה לקראת הסכם חדש, בעקבות התחייבות האוצר לשינוי מודל השכר לפסיכולוגים ולהעלאת שכר מוחרגת משאר המשק, כפי שהושג בהסכם 2022.

3. ממשיכים להילחם גם על השוטף, והשבוע כבר נערכה פגישת מו"מ ראשונה עם המעסיקים בנושא מימון ההשתלמויות, כפי שהשופט בבית הדין לעבודה שלח אותנו לעשות.

לא הייתה התקדמות כלשהי, נמשיך לפגישה הבאה בתקווה להתקדם. ב-30/11 צריך להגיש דוח מצב לשופט.

4. אנו מקדמים במסגרת פורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית, ביחד עם התנועה למען הפסיכולוגיה הציבורית ועם הפ"י, מספר תוכניות בתחומים ממוקדים יותר, מול גורמים בממשלה, כגון תוכנית תמריצים לפסיכולוגים בפריפריה, תוכנית לחוסן נפשי בקרב ילדים ונוער ברחבי הארץ שתחזק את עבודת הפסיכולוגים, ועוד.

5. אנו ממשיכים לקדם תוכנית לאומית מקיפה וארוכת טווח לשינוי המצב הנוכחי.

6. צירי החטיבה תופסים נפח משמעותי בפעילות התקשורתית והפוליטית של הפורום, על מנת לגייס את הציבור ואת הפוליטיקאים בעקבותיו, ומשום שעבורנו אלו כלים אסטרטגיים שבלעדיים מאבק העובדים לא יכול להתקיים.

כל זאת כמובן בסיוע הייעוץ האסטרטגי המנוסה של הפורום, שירותי היח"צ, מחקרים וסקרים מקיפים שאנו עורכים, הפסיכולוגים המסורים בצוות כנסת וצוות תקשורת, ועוד....

אז לסיכום,

מאחל לכולנו שהשנה נתקדם עוד ולא ניסוג, שנראה כציבור נחישות והתמדה וחוסן אל מול אתגרים מורכבים באמת שעומדים בפנינו. ש"נלכלך את ידינו" יותר, נתחיל להריץ וליישם את כל הרעיונות הטובים שאנחנו כותבים בדיונים בקבוצות ברשתות החברתיות 🙂

לי ולחברי מזכירות החטיבה, ולכל מי שפעיל מאוד למען השירות הפסיכולוגי הציבורי, כל מי שלפעמים נשחקים, מתעייפים, או מתבאסים ממש אחרי הרבה עבודה התנדבותית מאומצת - אני מאחל שיותר ויותר מהפסיכולוגים והפסיכולוגיות יזכרו שמדובר פה בתהליך (כן כן, אין קסמים פה, אין ניתוח, אין זבנג וגמרנו. פשוט אין, יש רק עבודה קשה ונחושה שצריכה להימשך כל הזמן).

ולבסוף מאחל לכל אחד ואחת ברמה האישית שני דברים מרכזיים: שתהיה בריאות ושתהיה הנאה. כל השאר זה בונוס 🙂

נמשיך לעדכן.

שנה טובה!

יובל


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: איגודים מקצועיים, פסיכולוגיה ציבורית
מיכאל אמיר
מיכאל אמיר
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה
ולדי פירר
ולדי פירר
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
נדב צ'יין
נדב צ'יין
קרימינולוג קליני
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
אליוט גרהם
אליוט גרהם
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
קרן הירשפלד
קרן הירשפלד
יועצת חינוכית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), חולון והסביבה
ארנון נחמיאס
ארנון נחמיאס
עובד סוציאלי
מטפל זוגי ומשפחתי
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה

עוד בבלוג של יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.