לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
כל הפרטים על הסכם קיבוצי 2022 לפסיכולוגים

כל הפרטים על הסכם קיבוצי 2022 לפסיכולוגים

יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות | 5/2/2022 | הרשמו כמנויים

לפני כשבועיים חתמנו בשעה טובה על הסכם קיבוצי עם נציגי משרד האוצר.

התהליך היה ארוך ומעיק, אך עמדנו על שלנו ולא איפשרנו נסיגה מהעקרונות שסוכמו עם סיום העיצומים שקיימו הפסיכולוגים, במאי 2021.

כמו בכל הסכם, גם בהסכם הזה היו פשרות, אבל יש בו בעיקר נקודות חשובות וקריטיות, ואנחנו במזכירות חטיבת הפסיכולוגים רואים בו את ההתחלה של הוצאת העגלה שנקראת הפסיכולוגיה הציבורית מהבוץ.

זה רק שלב ראשון.

ההסכם מכיל תגמול מקומי לפסיכולוגים החינוכיים, על עומסי העבודה שנוספו בעקבות הרפורמה בחינוך המיוחד. אבל העיקר בהסכם נעוץ בשני הסעיפים הנוספים שלו:

הראשון הוא שלראשונה מזה עשרות שנים, משרד האוצר מתחייב בחתימתו לבצע תהליך של שינוי מבנה השכר של כולנו. לראשונה נשב עם משרד האוצר תחת התחייבות הסכמית לשנות את מודל השכר, ולשפר אותו באופן כזה שיסייע לנו להשאיר פסיכולוגים בשירות הציבורי, ולמשוך פסיכולוגים שעזבו בחזרה. כל זאת לקראת פתיחת הסכמי השכר הבאים בשנת 2023.

הסעיף השני הוא כמובן ההתחייבות של ההסתדרות והאוצר, להחריג את ציבור הפסיכולוגים כולו משאר המשק, ולהקצות תוספת עלות מוגדלת לשכר לצורך שימור עובדים קיימים וגיוס חדשים.

יש פה הכרה רשמית שדרוש שינוי, מה שלנו נראה כל כך ברור, לאוצר לא היה ברור בכלל. בתוך שדה שבו הפעלת כוח היא כנראה הנתיב, הצלחנו לאלץ את משרד האוצר לתהליך השינוי הזה.

אבל כפי שאמרתי, זה רק שלב ראשון.

השלב המשמעותי יותר מגיע עכשיו. שיתוף הפעולה של האוצר וגודל ההחרגה שנקבל הם מן הסתם פקטור מכריע ביכולת לייצר שינוי.

נאבקנו עד עכשיו בשביל להשיג את ההתחייבות, עכשיו נתחיל להיאבק ביתר שאת כדי לממש אותה באופן משמעותי. נלך עד הסוף עם זה.

כמו שאמרו פעם בסרט על מבצעים וסבתות - מתחילים הכי מהר, ואז מגבירים את הקצב.

השדה הזה של מאבק עובדים, של מו"מ עם המדינה בתנאים משתנים (בכל זאת, קורונה, מלחמות, בחירות וכו'), הוא שדה שמלא באי ודאות. מזכירות החטיבה עשתה לילות כימים כדי להיאבק על הזכויות שלנו, על העתיד של הסקטור בשירות הציבורי. אני גאה בחברי המזכירות על היכולת להקריב ולהעמיק וללמוד, להתפתח ולהשתפר בשם האידיאולוגיה שמנחה אותנו וכדי להשיג הישגים ולא להישאר רק במרחב הדיבורים. מאות שעות של דיונים וחפירות, בדרך כלל אל תוך הלילה, ספיגה של ביקורת ציבורית ורוחות נגדיות, לעיתים עם ניחוח רע מאוד (אין מה לעשות, אנחנו מבינים שזה חלק מהמשחק), ובסוף בסוף, גם רגעים לא פשוטים של אומדן הרווח וההפסד וקבלת החלטות קשות ומורכבות, שאין מישהו אחר שיקבל אותן.


- פרסומת -

אף אחד מאיתנו לא חושב שיש פה משהו מושלם, כי אין דבר כזה "מושלם" בעסק הזה. אבל אנחנו גם חושבים שהוצאנו את המיטב *בשלב זה*, תוך לקיחה בחשבון של מגוון שיקולים ומורכבויות, ולקיחת אחריות. למדנו הרבה מהתהליך, הפקנו לקחים וכולנו רוצים הרבה יותר. ולשם בדיוק אנחנו מכוונים.

אבל אנחנו לא נוכל לעשות את זה לבד.

השנה נצטרך להתגייס כולנו, כלל הפסיכולוגים הציבוריים בארץ, כדי לבוא ולהגיד לממשלה - לא עוד. סיימנו להיות הפראיירים. אנחנו עובדים, עושים עבודת קודש, כזאת שהציבור יודע כמה היא חשובה. יש גלי עזיבה של פסיכולוגים. ללא שינוי, אנחנו נראה המשך כרסום והתפוררות של השירות הפסיכולוגי הציבורי בשנים הקרובות.

הגענו למקום בו אנחנו אומרים למקבלי ההחלטות במדינה -
רוצים אותנו בשירות הציבורי?
תנו לנו להתפרנס בכבוד.
אחרת? 
לא יהיו פסיכולוגים בשירות הציבורי.

עשינו חצי דרך, עכשיו ננסה להשלים את המשימה לקראת הסכמי השכר הקרובים.

אני מודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד על התמיכה, נצטרך את זה גם בהמשך כדי לייצר את השינוי המשמעותי הנדרש. אני מודה לאלכסנדרה קרושינסקי, יו"ר המח"ר, על הגיבוי המלא בתהליך, כך גם לאפרת בן שושן, מנכ"לית המח"ר על המעורבות ושיתוף הפעולה. מודה לעו"ד תהילה בנישו, סגנית ראש הלשכה המשפטית בהסתדרות ולאדם בלומברג ראש אגף כלכלה בהסתדרות, על הליווי והתיווך לאורך דרך לא פשוטה.

מודה לשני הארגונים הנוספים בפורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית - התנועה למען הפסיכולוגיה הציבורית והפ"י, על המעטפת *הקריטית* להצלחה גם בהמשך, במישור הפרלמנטרי, התקשורתי ועוד ועוד. תודה עצומה לח"כים שסייעו לנו רבות, לפני ומאחורי הקלעים.

תודה לצירי החטיבה על הפעילות השוטפת וכמובן סביב המאבק הנוכחי. תודה ליונת בורנשטיין יו"ר איגוד מנהלי השפ"חים ולאיגוד המנהלים על התמיכה.

תודה מיוחדת לעו"ד איתן מייקל, מנהל החטיבה, על המסירות, היסודיות והנשמה.

תודה גם לצוות הממונה על השכר במשרד האוצר ולשלטון המקומי על תהליך קשה ומתיש, אבל כזה שהגיע לסיומו לעת עתה. ומצפה לעבודה משותפת בהמשך לטובת העובדים ולטובת הציבור בישראל שזקוק כל כך לפסיכולוגיה ציבורית.

ובסוף, מודה ליח"צ שליוו אותנו, איריס הרפז בתחילה, ולאחר מכן בן חורין-אלכסנדרוביץ' היח"צ הנוכחיים, על הפעילות השוטפת והאינטנסיבית.

וכמובן תודה רבה למשרד הייעוץ האסטרטגי תארא, לעומד בראשו עובד יחזקאל, ולהילה ליפשיץ שמלווה אותנו צמוד צמוד, בסבלנות אין קץ ואופטימיות קוסמית כמעט, את הדרך הלא זרועה הזאת.

וכפי שאמרתי, אנחנו רק באמצע הדרך.

***
 

אנו גאים להציג את כל הפרטים, השאלות והתשובות על ההסכם הקיבוצי 2022, על מנגנון קבלת התגמול לפסיכולוגים החינוכיים והרציונל לכך - במצגת שלפניכם. תמצאו שם גם מחשבון פשוט שבנינו עבורכם, לחישוב המענק שמגיע לכם ב-2022, לפי היקף המשרה וערך השעה שלכם (מופיע בתלוש השכר); מענק 2021 הוא אחיד לכולם - 4700 ש"ח למשרה מלאה.

יש עוד שאלות? בקרוב נקיים מפגש זום על כך לפסיכולוגים נציגי מקומות העבודה.

ומוזמנים כרגיל לפנות לצירי החטיבה (הנציגים שלכם בסקציה ובמחוז שלכם), או למייל של החטיבה, hativapsy@gmail.com .


 

May be an image of standing and text


- פרסומת -

כל הפרטים על הסכם קיבוצי 2022 לפסיכולוגים 1

 


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: איגודים מקצועיים, פסיכולוגיה ציבורית
קרן הירשפלד
קרן הירשפלד
יועצת חינוכית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), חולון והסביבה
מיכאל אמיר
מיכאל אמיר
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה
איתן מאירי
איתן מאירי
פסיכולוג
מורשה לעסוק בהיפנוזה
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, רמת גן והסביבה
נדב צ'יין
נדב צ'יין
קרימינולוג קליני
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
אליוט גרהם
אליוט גרהם
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
עמר גורן
עמר גורן
פסיכולוג
כפר סבא והסביבה, רמת גן והסביבה, נתניה והסביבה

עוד בבלוג של יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.