לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
בזכות הנורמליות התחתנתי, התגרשתי, התאהבתי באשה

בזכות הנורמליות התחתנתי, התגרשתי, התאהבתי באשה

עלון פסיכולוגיה עברית | 12/6/2022 | הרשמו כמנויים

 

בזכות הנורמליות התחתנתי, התגרשתי, התאהבתי באשה 1

עשרות אלפי צועדים השתתפו במצעד הגאווה התל אביבי שהתקיים בשישי האחרון, שבוע אחרי אחיו הירושלמי. באותה הנשימה, רק לפני שלושה שבועות בוטל מצעד הגאווה הראשון שתוכנן להתקיים בעיר נתיבות, בשל איום על חיי המארגנים. האפשרות לחיות באופן משוחרר ומחובר, בביטחון ובתחושת התקבלות עמוקה, בכל עיר וקהילה ברחבי הארץ, בפריפריה כבערים המרכזיות, עדיין לא מובנת מאליה. והצעדה, שבכל עיר מקבלת אופן קצת אחר, מפלסת דרך גם למי שמצויים בקונפליקט ובנסיבות חיצוניות ופנימיות, עוד לא מרשים לעצמם לצעוד בה. לחיי האפשרות להוות.

בידוד וריחוק חברתי, להם היינו עדים בתקופת מגיפת הקורונה, עשויים לפעור פערים בתחושת הזהות הקוהרנטית והחיובית של ילדים ומתבגרים. מהם מדדי הזהות שעלולים להפגע מכך? מהן ההשלכות של פערים בתהליך ההתפתחות האישית על הרווחה הרגשית של הילדים? כיצד המשפחה ובית הספר יכולים לסייע לצמצום פערים אלה? ד"ר אלי שרון מציע במאמרו כמה פעולות יזומות, מובנות ומתוכננות, שיכולות לסייע להשלים באופן אקטיבי את הפערים שנפערו.

ד"ר חנה דויד, חוקרת, סופרת ומומחית למחוננות (ובעלת בלוג פורה באתרנו!), מקדישה את כל זמנה ואונה לייעוץ למשפחות עם ילדים מוכשרים, יצירתיים, סקרנים – בין אם אותרו כמחוננים ובין אם לא אותרו ככאלה. בכתבה מיוחד, תוכלו לקרוא את החלק הראשון של ראיון מרתק שנערך עמה, העוסק באספקטים מקצועיים של מחוננות מבעד לפריזמה של דויד; על הסוגיות המעסיקות את הפונים אליה וצרכיהם החברתיים והרגשיים, על האתגרים הייחודיים בעבודתה עם מחוננים ומשפחותיהם, על משמעותה של המסגרת הלימודית ועל השינויים שחלו בתחום לאורך 35 שנות עבודתה.


- פרסומת -

(וגם השבוע, פוסט חדש בבלוג של ד"ר דויד והפעם היא מערערת ותוהה על השימוש השגור בביטוי 'בעידן הדיגיטלי' – בחינוך ובלמידה, בתקשורת וביחסים זוגיים ואחרים).

במדור הספרים - "יצירת שינוי במשותף" מאת ג'ון פרדריקסון, הוא ספר שנכתב במיוחד עבור מטפלים. הוא מנחה, שלב אחר שלב, כיצד לעזור למטופלים ה"תקועים" בטיפול, שמתנגדים לתהליך הטיפולי, לוותר על התנגדותם. הוא מלמד כיצד לעזור למטופלים להשתחרר מרצונם החופשי מדפוסי התנהגות הגורמים להם נזק, ובמקום זאת לייצר בין המטפל למטופל מערכת יחסים משותפת החותרת אל עבר שינוי. "יצירת שינוי במשותף" כולל וינייטות קליניות המציגות מאות מקרים טיפוליים שונים מתוך מפגשים שהתקיימו במציאות. ספר זה מתווך למטפלים את המניע לסבלם של המטופלים, ומדריך כיצד להתערב בהתאם ובאופן יעיל. הספר מתאר שלבים ברורים והדרגתיים לאבחון צרכי המטופלים ודרכי התערבויות במטרה לפתח מערכת יחסים יעילה לשינוי. פרק מהספר זמין לקריאתכם.

מה הוא טיפול במשחק? כיצד הוא בא לידי לידי ביטוי בגישות טיפול שונות? באיזה אופנים הוא יכול להוביל לשינוי בחיי המטופל הילד? ברשימת הקריאה השבועית של פסיכולוגיה עברית תמצאו מאמרים העוסקים בטיפול במשחק, מנקודות מבט מגוונות ועכשוויות: טיפול קוגניטיבי התנהגותי באמצעות משחק (CBPT), טיפול במשחק לפי הטיפול הדינמי החווייתי הממוקד (EDT), טיפול באמצעות סליים, טיפול באמצעות משחקי מחשב ופלייסטיישן, טיפול במשחק "מבוכים ודרקונים" ועוד

ולכבוד חודש הגאווה, רשימה נוספת - בשנים האחרונות מוקמים בישראל עוד ועוד מבנים משפחתיים חדשים, למשל של זוגות חד-מיניים, של הורה יחיד, של זוגות אל-הוריים ועוד. משפחות אלה מתמודדות עם אתגרים משפחתיים שונים, חלקם ישנים וחלקם חדשים. ברשימת קריאה זו מופיעים מאמרים שעוסקים בסוגיות פסיכולוגית של המבנים המשפחתיים החדשים הללו והטיפול בהן. בין היתר, עוסקים המאמרים בחיבור בין המבנים החדשים להמשגות פסיכואנליטיות קלאסיות ולהמשגות פסיכולוגיות חדשות, באל-הורות, ביחסים עם דור הסבים והסבתות ובזהות הורית.

 

בזכות הנורמליות / גלית כץ

בזכות הנורמליות קראתי
כמה ספרים לפני השנה
בזכות הנורמליות
השכבתי את ילדי לישון
בזכות הנורמליות הינקתי אותם
עד שדי היה
להם
או לי.

בזכות הנורמליות התחתנתי,
התגרשתי, התאהבתי באשה.
בזכות הנורמליות שכבתי איתה
(ושכבתי איתה ושכבתי איתה)
בזכות הנורמליות חלמתי עליה חלומות
בזכות הנורמליות אתחרט

מעט

(מתוך 'את כל הרצון', מבחר שירה לסבית עברית עכשוית)

Photo by Annie Spratt on Unsplash

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
דניאלה זילבר
דניאלה זילבר
חברה ביה"ת
עדינה פרצובסקי
עדינה פרצובסקי
עובדת סוציאלית
חיפה והכרמל, רמת גן והסביבה
תמר (תמי) שליחוב
תמר (תמי) שליחוב
פסיכולוגית
קרימינולוגית קלינית
מור כהן
מור כהן
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה
דיקלה רוזנבלט גדיש
דיקלה רוזנבלט גדיש
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
יובל קובי
יובל קובי
יועץ חינוכי
אילת והערבה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.